Zojuist was ik TV aan het kijken en toen kwam er aan het eind van een programma opeens een melding met een SSL error in beeld. Die had 2 knoppen Yes en No.
Eerst dacht ik nog dat het onderdeel van het programma was (of zoiets), want zo’n soort melding had ik nog niet eerder gezien. Het deed mij zelfs denken aan de script-foutmeldingen van Internet Explorer, maar ik zou toch denken dat we dat tijdperk inmiddels wel hebben afgesloten.
Ik wist toen nog niet dat ik die ook met mijn afstandsbediening kon bedienen, dus ik kon opeens niets meer met de settopbox.
Na opnieuw opstarten en resetten van TV-box + modem kreeg ik de melding nog niet weg.
Toen heb ik eens de afstandsbediening gepakt en op OK geklikt. Daarmee activeerde ik de optie Yes, zodat de SSL-error werd genegeerd. Ook na herstarten van de TV-box heb ik de melding niet meer gezien.
Voor mij lijkt het probleem daarmee opgelost, maar ik hoop toch niet dat meer nietsvermoedende TV-kijkers deze melding ook krijgen. Dat kan jullie nog een hoop support-vragen opleveren.
Ik herinnerde mij een mail over werkzaamheden op jullie netwerk, maar dat zou vannacht pas om 1 uur beginnen. Deze foutmelding kwam rond 00:30 uur, dus net wat vroeger.