opeens een ander tv kastje actief


Reputatie 5

Er is sinds vanaf vanavond opeens een 2e tv box actief op mijn abonnement waardoor mijn eigen tv box het niet meer doet.

 

Hoe kan dit en kan iemand nu mijn opnames wissen of programma's verwijderen? Ik ben hier absoluut niet blij mee en wil de garantie dat niemand op mijn account mee kan kijken, producten kan bestellen of mijn opnames kan verwijderen. 

Cal van Odido 1 jaar geleden

Hoi @Mark-DenHaag, fijn dat je hiervoor de klok luidt, ik help je hier graag mee! Het lukt mij niet om een tweede TV Box terug te vinden. Zie je deze er nog steeds tussen staan? Ervaar je nog problemen met je eigen TV Box? Mochten de problemen nog aanhouden, dan raad ik je graag aan om mij via een privébericht de volgende gegevens door te sturen:

  • Postcode en huisnummer.
  • Jouw geboortedatum.
  • De laatste vier cijfers van je IBAN.

Ik kijk graag met je mee! 🙂

Bekijk origineel

43 reacties

@Tommie 

Toch blijf ik het vreemd vinden.

@Mark-DenHaag heeft last van een 5e tv  apparaat (niet thuis aanwezig) die zijn 4e tv apparaat er uit gooit 

Ik heb namelijk het zelfde alleen met mijn eigen Android tv apparatuur ik gebruik 6 Apparaten.

Er kan maar met max 4 aangemeld worden.

(Dat is bekend)

Als ik bijvoorbeeld boven bij de bar tv wil kijken met de Nvidia Shield tv pro dan moet ik een andere uit de lijst van 4 kiezen.

Mijn zeerste advies aan @Mark-DenHaag verander met spoed die pincode.

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

 @Mark-DenHaag de monteurs werken ook in de avond. Je kan via de link, zelf, een gewenst moment uitkiezen. 

@Mark-DenHaag 

Verander die TV pincode en het probleem is opgelost.

Het (onbekende) TV apparaat kan dan ook niet meer inloggen.

Je moet dan wel de pincode voor elk apparaat opnieuw met de nieuwe pincode invullen.

Ga naar mijn T-mobile om dit te regelen.

Ff getest.

Dan heb je geen last meer van de 5e tv apparaat (box).

Die kan dan niet meer inloggen.

 

Reputatie 5

 @Mark-DenHaag de monteurs werken ook in de avond. Je kan via de link, zelf, een gewenst moment uitkiezen. 

Nou, de monteur is geweest en die heeft precies niets gedaan. Het is tenslotte ook best lastig om een tv kastje wat ik niet heb maar wel online komt te onderzoeken.

Reputatie 7
Badge +9

@Mark-DenHaag ik zie in de notitie van de monteur dat hij wijzigingen heeft aangebracht en dat het nu opgelost moet zijn. Kan je dit voor mij bevestigen?

Reputatie 5

@Tommie de monteur is binnen geweest, heeft gekeken of de tv het deed en is weer weggegaan. Hij had geen laptop of andere apparatuur bij zich, alleen een telefoon.

 

Hij gaf, net als ik al meerdere malen heb gedaan, aan dat jullie de oude decoder uit het systeem moeten halen.

@Tommie de monteur is binnen geweest, heeft gekeken of de tv het deed en is weer weggegaan. Hij had geen laptop of andere apparatuur bij zich, alleen een telefoon.

 

Hij gaf, net als ik al meerdere malen heb gedaan, aan dat jullie de oude decoder uit het systeem moeten halen.

@Mark-DenHaag

Verander nou die pincode als je dat nog niet gedaan hebt in mijn T-mobile.

Dan stel je i.i.g. je opnames veilig.

Dat aanmelden van dat (spook) kastje zal dan ook minder worden.

Omdat daar geen tv meer mee gekeken kan worden.

 

 

Reputatie 5

@peter-keetfm ik heb de pincode inmiddels verandert, begint nu langzaam een principe kwestie te worden dat het goed wordt opgepakt door tmobile ipv mij met een monteur bezoek op te zadelen die vervolgens niets doet en terugmeld dat hij iets heeft opgelost.

(Snap niet dat die monteurs geen tmobile kleding en apparatuur hebben maar in normale kleding langs klanten gaan).

@Mark-DenHaag 

Dat is mooi dat U de pincode heeft veranderd.

Dat dat andere (spook) kastje online komt zal minder worden op Uw account.

Die kan nu geen tv meer pakken omdat de pincode onjuist is.

Wat betreft de monteurs naar mijn weten zijn dat zzp,s die voor Guidion werken.

 

 

Reputatie 5

Wat betreft de monteurs naar mijn weten zijn dat zzp,s die voor Guidion werken.

Dan snap ik nog niet dat ze niet een Guidion of TMobile jas /kleding dragen. Hoe ga je daarbij een storing oplossen als je in een perosnenauto aan komt rijden en nul apparatuur mee hebt?

 

Dan wil ik ook wel monteur worden, overal aanbellen, niets doen en dan terug melden dat je aanpassingen hebt gedaan en je het daarmee hebt opgelost. Het verhaal wordt al vreemder. 

@Mark-DenHaag 

T-Mobile stuurt de monteur aan.

Zie hier voor info.

https://www.guidion.com/monteur-worden

Nu dat je de pincode hebt veranderd zal het probleem vanzelf oplossen.

Aangezien er met het (spook) kastje geen tv meer gekeken kan worden.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Mark-DenHaag

Als ik kijk zie ik de betreffende box staat deze wel netjes aangemeld op het account van de nieuwe eigenaar, wat dat betreft is er geen risico. 

Ik heb een incident aangemaakt voor het TV Team om na te kijken waarom je de box nog wel ziet in dat overzicht. Want dat zou niet moeten gebeuren. 

Reputatie 5

@Sven-TMT Ik heb inmiddels de pincode op aanraden van Peter-keetfm aangepast. Misschien is de nieuwe eigenaar van het kastje daardoor getriggert om het juiste klantnummer en pincode in te voeren en is de box daardoor op zijn(/haar) naam gekomen.

 

Gaat mij meer om het hele proces waarbij er een week lang omheen wordt gedraaid terwijl het probleem vrij duidelijk is. En vervolgens een monteur (tenminste, dat denk ik. Hij had niets bij zich) langs kwam, constateerde dat ik internet en televisie had en weer wegging. Blijkbaar had iemand een oud script naar boven getoverd dat er een monteur moet komen als je een alien tv kastje online ziet. Er was maar 1 (simpele) actie nodig van T-Mobile: Het oude kastje uit het systeem halen.

 

(Ik ben daarbij benieuwd of jullie gaan reageren op mijn vraag uit de enquête, al ben ik bang dat die ook niet gelezen wordt).

Reputatie 7
Badge +5

@Sven-TMT Ik heb inmiddels de pincode op aanraden van Peter-keetfm aangepast. Misschien is de nieuwe eigenaar van het kastje daardoor getriggert om het juiste klantnummer en pincode in te voeren en is de box daardoor op zijn(/haar) naam gekomen.

Dus de pincode wijziging maakte het mogelijk om de oude box buiten te sluiten?

 

Gaat mij meer om het hele proces waarbij er een week lang omheen wordt gedraaid terwijl het probleem vrij duidelijk is. En vervolgens een monteur (tenminste, dat denk ik. Hij had niets bij zich) langs kwam, constateerde dat ik internet en televisie had en weer wegging. Blijkbaar had iemand een oud script naar boven getoverd dat er een monteur moet komen als je een alien tv kastje online ziet. Er was maar 1 (simpele) actie nodig van T-Mobile: Het oude kastje uit het systeem halen.

 

Goede tip naar Tmobiel om deze oplossing in de Q&A op te nemen. Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt en het lijkt in dit geval een incidentele misser.

(Ik ben daarbij benieuwd of jullie gaan reageren op mijn vraag uit de enquête, al ben ik bang dat die ook niet gelezen wordt).

@peter-keetfm heeft de 1e dag na de openingspost aangegeven dat het verstandig zou zijn om de pincode te veranderen. Dat er daarna nog 5 dagen verstrijken voordat de pincode verandert wordt blijkt dat anderen daar ook problemen mee hebben. 😁

Een paar dagen geleden dat ik mijn pincode heb veranderd. (voor test)

Staat nog steeds de oude in mijn T-mobile app en op de website versie.

Als ik mijn pincode op vraag (Inloggegevens Bekijken) krijg ik een foutmelding daarna zie ik wel mijn nieuwe pincode.

Hoe kan dit.?

Hier zie je nog mijn oude pincode.

 

Reputatie 7
Badge +9

Erg scherp weer @peter-keetfm! Dit is bij ons bekend, er zit een bug in. We zijn er mee bezig om dit te verhelpen. 

Reputatie 7
Badge +4

@Sven-TMT Ik heb inmiddels de pincode op aanraden van Peter-keetfm aangepast. Misschien is de nieuwe eigenaar van het kastje daardoor getriggert om het juiste klantnummer en pincode in te voeren en is de box daardoor op zijn(/haar) naam gekomen.

Nee, ik had het nagekeken voordat je de pincode wijzigde. De nieuwe eigenaar heeft de box nooit gebruikt op jouw account. 

Ergens ging het niet goed achter de schermen waardoor je de box op een of andere voor beide accounts werd laten zien in het overzicht zoals op de jouw foto. De pincode reset heeft wel getriggerd dat dat nu recht getrokken is. 

 

@Sven-TMT

Ik wil hier wel mededelen dat als het abonnement nummer en pincode niet uit de tv box gewist wordt deze bij een andere klant actief kan zijn op dat huidige klant abonnement nummer.

Ik zal dan ook iedereen aanraden om een reset te doen voordat de tv box retour gaat.

Zie dit topic.

!!!!

Het komt enkel voor dat een tv box wat retour gaat niet goed afgemeld wordt in het systeem. (Reset) 

En dat is nu het geval geweest bij @Mark-DenHaag .

Als je merkbaar zoals Mark het ziet (niet merkbaar bij minder als 4 apparaten) moet je direct pincode aanpassen.

 

Bij provider Kpn gaat dit ook wel eens mis.

En dat kan gebeuren.

Het voordeel bij T-Mobile die heeft de optie reset van de ontvanger.

(Zie mijn aangehaalde Tv box reset)

(Amino Aria)

 

 

 

 

Reageer