Skip to main content

Sinds deze week kijken wij Odido via glasvezel en met de Odido app op de TV.

Het geluid en beeld lopen niet synchroon bij NPO1

glasvezel connectie kastje al spanningsloos gemaakt

Modem spanningsloos gemaakt

Odido TV App verwijdert en opnieuw geïnstalleerd op de TV ( sony)

Ook op de laptop heeft NPO 1 een synchronisatie probleem

op de iPhone lopen beeld en geluid echter wel synchroon op NPO 1

alle connectie's gaan via WI-FI

De andere zenders lijken geen probleem te hebben voor zo ver ik ze bekeken heb

Heeft de iphone misschien draadloos wifi 5?


het is een iphone 8    802.11ac (wifi 5)


werken beide andere apparaten met de zelfde wifi snelheid?

Ik zou de televisie eens bekabelen en kijken of het probleem er dan nog is. Ik kan op philips tv met de synchronisatie spelen maar weet niet of dat op een sony lukt.


Hi @JDH2, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. We krijgen dit de laatste tijd wat vaker te horen. Zou je specifiek de volgende antwoorden zorgvuldig willen beantwoorden? Dan kan ik het doorzetten met zoveel mogelijk informatie, alvast bedankt. 

  1. Wat is de firmware van de app?:
  2. Gaat het om de app of een TV/Mediabox?:
  3. Wat is de zender?:
  4. Wat is het programma?:
  5. Wanneer heb je dit programma bekeken toen het probleem ontstond (Datum & Tijdstip)?:
  6. Heb je Dolby audiosignaal aan staan of Stereo?:
  7. Heb je extern audioapparatuur aangesloten of komt het geluid uit de tv zelf?:

Aan rwa15, bedankt voor je reactie .

ik heb de tv bekabeld aangesloten en WIFI uitgezet.

helaas nog steeds vertraging op NPO1

In de TV zelf is het niet mogelijk om de synchronisatie te regelen

Sony kent alleen automatisch, aan en uit


Aan Tommie,

het alleen om NPO1 alle programma's hebben een vertraging.

Wij kijken via de APP

Probleem is altijd aanwezig en zover ik heb kunnen zien alleen op NPO1

Andere zenders geen vertraging merkbaar

Audio is gewoon stereo vanuit de TV zelf

Odido app weet niet waar ik het versie nummer kan zien maar het is de app van donderdag 8 februari.

Toen opnieuw geinstalleerd

 


Bedankt voor je antwoorden @JDH2! Heb je alleen nog antwoorden op de volgende twee vragen?

  1. Wat is het programma?:
  2. Wanneer heb je dit programma bekeken toen het probleem ontstond (Datum & Tijdstip)?:

 


Gewoon altijd op NPO1 . Programma's maken geen verschil. vanaf het moment dat mijn abonnement in ging zaterdag 3 februari.

 

Update. vanaf van 13 februari s’ avonds 22:00 uur is er geen vertraging meer ook niet meer op de laptop

vanmorgen nog even gekeken geen vertraging meer op NPO1

 

Nu maar hopen dat het zo blijft.

Bedankt voor de reacties


Hi @JDH2, we hebben echt die informatie nodig om het door te zetten. Het kan kloppen dat het nu weer synchroon loopt. We hebben de server gereboot en dat lijkt het, tijdelijk, te verhelpen. We zijn druk bezig voor een permanente fix! 


Reageer