Skip to main content

Al een maand heb ik 's avonds last van "vastlopend beeld" op tv. Het beeld bevriest een tiental seconden, en herpakt dan weer. Meerdere keren, ongeacht de zender. Resetten, aan/uit, opnieuw installeren; niets helpt.

Daarnaast wordt ook de WiFi-ontvangst (overdag en 's avonds) minder sterk. 

Op zn zachts gezegd ben ik hier niet blij mee. Ik sta open voor tips. 

Hi @MoniqueYvette, goed dat je dit topic bent gestart! Ik ben er voor je. Ik zie gelijk dat je een DSL abonnement hebt en dat je een maximale snelheid van 28Mbps ontvangt. Omdat dat niet super veel is, wil ik zeker weten of de verdeling goed zit. Gebruik je bijvoorbeeld s'avonds veel internet buiten het kijken van televisie? En is jouw Mediabox bekabeld of draadloos aangesloten op het modem? Een bekabelde aansluiting zou ik graag willen adviseren voor stabieler beeld in dit geval. Wil je dit eens testen?

Je maakt gebruik van een wifiversterker in huis. Op welke plek in huis staat deze en heb je ook last wanneer je dichtbij het modem staat? Heb je al eens gemeten welke snelheid je haalt via een bekabelde verbinding? Als deze lager uitvalt dan 28Mbps dan merk je dat al helemaal via de wifi. Ik ben benieuwd naar deze antwoorden op mijn vragen. Zo pakken we dit samen aan!

Hi @MoniqueYvette, goed dat je dit topic bent gestart! Ik ben er voor je. Ik zie gelijk dat je een DSL abonnement hebt en dat je een maximale snelheid van 28Mbps ontvangt. Omdat dat niet super veel is, wil ik zeker weten of de verdeling goed zit. Gebruik je bijvoorbeeld s'avonds veel internet buiten het kijken van televisie? En is jouw Mediabox bekabeld of draadloos aangesloten op het modem? Een bekabelde aansluiting zou ik graag willen adviseren voor stabieler beeld in dit geval. Wil je dit eens testen?

Je maakt gebruik van een wifiversterker in huis. Op welke plek in huis staat deze en heb je ook last wanneer je dichtbij het modem staat? Heb je al eens gemeten welke snelheid je haalt via een bekabelde verbinding? Als deze lager uitvalt dan 28Mbps dan merk je dat al helemaal via de wifi. Ik ben benieuwd naar deze antwoorden op mijn vragen. Zo pakken we dit samen aan!

Dank voor de snelle reactie.

Gebruik je bijvoorbeeld s'avonds veel internet buiten het kijken van televisie?
   - Ja meestal ook wel online bezig als de tv aanstaat.

En is jouw Mediabox bekabeld of draadloos aangesloten op het modem?
  - Bekabeld

Je maakt gebruik van een wifiversterker in huis. Op welke plek in huis staat deze en heb je ook last wanneer je dichtbij het modem staat?
   - In de slaapkamer. Heb heel lang geen problemen gehad (ook niet met “tv-beeld-bevriezing”) en de laatste weken is het steeds erger aan het worden. Wifi in de slaapkamer en tv die vastloopt.

Heb je al eens gemeten welke snelheid je haalt via een bekabelde verbinding? 
 - Ooit maar ik weet niet meer precies hoe ik dat deed….

Hey @MoniqueYvette, ik heb besloten om het modem en wifipunt om te ruilen voor een nieuwere versie. De T-54 en WX5600. De oude T-50 hoeven we niet meer retour, die kun je inleveren bij een recyclepunt. Het oude wifipunt nog wel. Je ontvangt een bericht met de retourinstructies! Kan je na de installatie een terugkoppeling geven of het wat stabieler geworden is? 

Heel fijn, dankjewel!

Reageer