Skip to main content

Ik heb sinds kort een tv-box van T-Mobile en nu zit ik met het probleem dat sommige zenders steeds vergrendelen.

Nu moet ik die met een code ontgrendelen.

Idd via menu gekeken, maar alles staat op ontgrendeld.

T-Mobile gebeld, gereset en nog steeds dit probleem. Ze kon het niet oplossen voor mij.

??? Dat is toch geen doen.

Hallo @MdeHess 

Heb je toevallig niet meerdere kijk profielen met elk voor een bepaalde leeftijd?

Bij voor welke leeftijd selecteer eens 16 of 18 in plaats van all, dat zou ook kunnen helpen.

All is de zenders die geschikt zijn voor alle leeftijden.


Hallo @MdeHess  Welkom! 
Als het goed is staat er ergens een optie voor leeftijd vergrendeling? 

Zet die eens op 18 Volgens mij heeft dit met kijkwijze te maken.

Ik hoor graag of het helpt!

 


Hoi @MdeHess, welkom op de Community!

Moderator edit: is het account met een andere leeftijdsclassificatie wellicht nog actief? Wanneer er vaak om een pincode wordt gevraagd, is het ook altijd slim om te testen of je op het juiste profiel kijkt. Als dit niet de boosdoener is, volg dan de stappen hieronder: 

Cristien en Waqqas hebben je al geholpen, dus mijn toevoeging is alleen bedoeld om te verduidelijken waar je dit precies kunt aanpassen:

Druk op de menu-knop van je afstandsbediening menu.png. Ga naar de categorie 'THUIS' en klik dan links in het scherm op 'Wissel Profiel'.

wissel-profiel.png

Kies het gewenste profiel en navigeer vervolgens naar de leeftijdsgrens met de pijltjestoetsen op je afstandsbediening. Je kunt kiezen uit de leeftijdsgrenzen: AL (Alle Leeftijden), 6, 9, 12, 16. Dit zijn de leeftijden gegeven door Kijkwijzer. Kies de gewenste leeftijdsgrens en druk daarna op “Bevestigen”.

EDIT: Wil je dat geen enkel programma meer afgeschermd wordt met een pincode, stel dan de leeftijdsgrens in op 18! 😉


Oooh dat is idd het probleem geweest! Top top top!!!! Heerlijk bedankt allemaal!


Ik heb hetzelfde probleem. Veranderen van de leeftijdsgrens in het profiel helpt niets. De helpdeskmedewerker zei me zelfs dat ik het op AL moet zetten. Ik heb van alles getest icm de meest gevoelige zender (Playboy TV 🙂 ) . Niets helpt! In Zenderlijst staat 0 zenders vergrendeld!


Hey @kees88,

Weet je zeker dat je het kinderslot uittest met het kijkprofiel waarop je het kinderslot toepast? Graag raad ik je aan om de volgende handleiding uit te proberen: handleiding T-Mobile TV. Informatie over het kinderslot vind je op pagina 11-13. Ook vind je hier de optie om specifieke zenders te blokkeren.

Ik hoor graag of het je is gelukt!


Hoi Carl, ik heb in het Admin profiel alle mogelijkheden geprobeerd voro de leeftijdsgrens. De handleiding al lang gespeld, maar voor die Adult zender kom ik niet van die pincode af. Bij Mijn Zenders staat “0 zenders vergrendeld” . Zeer irritant! Bij interactieve TV kon je dit wel permanent uitzetten


Hoi @Cal ,

Ik heb dus maar 1 profiel (Admin) met leeftijd op 18, 0 zenders geblokkeerd. Toch moet ik elke keer pincode invoeren voor kanaal 551. Kunnen julle dat fiksen?

 


Hoi @kees88, dan zou elke zender inderdaad zonder kinderslot (leeftijdsrestrictie) zichtbaar moeten zijn. Het enige dat ik me kan bedenken, is wat Cal hierboven ook al oppert en dat is de zender tijdelijk vergrendeld is, maar wanneer jij aangeeft dat er 0 geblokkeerde zenders staan in Mijn Zenders, kunnen we dat ook uitsluiten. 

Een curieuze zaak, maar zeer zeker een interessante! Wat gebeurt er wanneer je een tweede kijkprofiel aanmaakt met de leeftijd op 18 en dan naar zender 551 gaat op de TV Box? 

P.s. de adult-zenders zijn niet beschikbaar op TV Anywhere.


Hoi @Jason , ik heb zojuist een tweede profiel aangemaakt met leeftijd op 18 en daar op ingelogd. Ook dan wordt gevraagd om de pincode bij zender 551. Ook bij dit profiel staat bij Mijn Zenders: “0 vergrendeld”. Ik kom dus niet van dit gedoe af helaas.


Hi @kees88, dankjewel voor de moeite en jouw snelle terugkoppeling! Ik heb navraag gedaan bij één van de TV specialisten en er moet standaard een pincode worden ingevoerd voor Adult zenders op het nieuwe TV platform. Echter heb ik wel een tip gekregen die ik graag aan jou wil meegeven. Jij kan namelijk bij de instellingen op de TV Box een langere ontgrendeling tijd voor het kinderslot instellen. De opties hiervan zijn: 15, 30, 60 en 120 minuten. Zo kun jij in ieder geval een tijdje zappen, zonder steeds weer een pincode in te hoeven vullen. Ik hoop dat jij dit alvast een stuk prettiger vindt! 😊


Hi @Lisa,

Dank voor je antwoord. Ik was hier al bang voor. De ontgrendeltijd had ik al maximaal gezet. Ik moet zeggen dat ik dit wel een idiote “censuur” vind. en een achteruitgang t.o.v. de oude Interactieve TV. Ik zou ten zeerste aanbevelen om in een volgend release de mogelijkheid in te bouwen om deze betutteling permanent uit te zetten.


Ik kan mij goed voorstellen dat jij dit graag anders ziet @kees88! Ik wil je vragen of jij jouw wens kenbaar zou willen maken in ons Wensen & Suggesties topic. Hier worden alle wensen verzameld, waarna gekeken kan worden of het gerealiseerd kan worden!


Net zoals Kees88 heb ik het zelfde probleem en kan deze ook niet oplossen.

 


Hi @Hunter2912, heel goed dat je dit aankaart! Zou jij deze suggestie in dit onderstaande topic willen plaatsen? Dan nemen wij dit mee en kan dit wellicht in de nabije toekomst worden uitgevoerd:

Merci! 🎈


Reageer