Skip to main content

Ondanks twee ‘hoopgevende’ updates van T-Mobile heb ik bij het t.v. kijken nog steeds last van hinderlijke stilstaande beelden met uitvallend geluid. Hierbij moet ik voor herstel de t.v. uit- en opnieuw inschakelen. Uit eerdere topics van andere community-leden maak ik op dat deze storende onregelmatigheden niet te verklaren en op te lossen lijken te zijn. Dit geldt ook voor het afspelen van via de Cloud opgenomen films en programma's. Andere manco's betreffen haperingen in het vooruit- + terugspoelen van films + programma's bij Cloud opnames. Dit komt ook voor wanneer ik deze tijdelijk onderbreek en afsluit, waarbij herstart opnieuw vanaf het originele beginpunt plaatsvindt (en vooruit spoelen dus niet lukt). Het betreft hier een dsl-verbinding. 

Hi @dejon049,

Dank voor je bericht en terugkoppeling! Wat rot om te horen dat de reset nog niet heeft geholpen, maar geen zorgen; we gaan door tot we een oplossing kunnen vinden. Ik heb daarbij de verbinding bekeken en zie dat deze inmiddels kort is weggevallen sinds je de reset hebt gedaan. Nu zie ik terug dat de TV Box bekabeld is aangesloten op de eerste LAN poort, samen met een PC. Kan je mij meenemen hoe de verbinding nu tot stand komt? Dat kan ons wat meer inzicht geven en hopelijk daardoor de juiste stap voorwaarts laten zetten.


Dag Boris, 

Eergisteren heb ik mijn t.v. box een reset gegeven. 

Gisteren had ik een Internetstoring die een aantal minuten heeft geduurd. 

De verbinding komt als volgt tot stand:

  • Eerste Elektriciteitserbinding ethernetkabel (vanuit modem) via een draadloze verbindingsadapter (MT 2360); 
  • verbinding t.v. idem (adapter nr. 2);
  • verbinding p.c. dito (adapter nr. 3).  

De monteur die mij eind vorig jaar een controle-bezoek heeft gebracht noemde de adapter-verbindingen ‘onbedraad’ en meende dat de door mij gesignaleerde problemen hieraan te wijten waren. Op zijn advies heb ik via bedraadde verbinding de t.v. aangesloten. Helaas maakte dit geen verschil. Dat had ik al verwacht: verbindingsadapters hebben hetzelfde effect als bedraadde verbinding omdat de ‘ommunicatie’ bij beide via het elektriciteitsnetwerk plaatsvindt. (Sorry als ik niet de juiste technische termen gebruik - ik ben een leek - .) 

Gelukkig lukt het casten inmiddels wel weer. Ik heb het al vaker aangegeven: inmiddels ben ik aan mijn ‘improvisaties’ gewend geraakt. Spreek ik over ‘groot’ en ‘klein’ (wereld-)leed, dan houd ik het er maar op dat dit kleine kwaaltjes zijn. 

Mijn vorige provider legt volgende maand in mijn appartement een glasvezel-verbinding aan. Ik denk, dat ik daarna nog eens bekijk of met deze aansluiting mijn huidige t.v.-perikelen wellicht zijn opgelost. 

 

 


@dejon049 Je gebruikt de KPN adaptors nog steeds, je kan even als je tenminste 1 adaptor even aan een computer kunt aansluiten ipv de TV de Devolo cockpit gebruiken, de adaptors komen daar namelijk vandaan en er is misschien een update voor die dingen.

https://www.devolo.nl/devolo-cockpit

Tevens kan je ook.controleren of ze een goede verbinding maken.

En doe nooit een stekker naast een adaptor in hetzelfde dubbele stopcontact maar gebruik dan een stekkerblok als je meerdere stekker kwijt moet en doe die in de adaptor.

 


Dankjewel voor je reactie, Doornekamp33. Binnenkort zal ik kijken of er een update nodig/mogelijk is. Wat je tweede advies betreft: ik heb de aansluiting correct uitgevoerd (staat ook vermeld in de KPN brochure 8454490-43216). 

Wanneer ik het e.e.a. heb gecheckt geef ik uitsluitsel. 

Nog een goede avond en een zonnige zondag gewenst! 


Hoi @dejon049, houd ons op de hoogte met betrekking tot de aansluiting en situatie, alsjeblieft! Als we kunnen bijspringen met hulp, doen we dat met alle liefde.


Dag Jason, dankjewel voor je aanbod. Ik maak hier graag gebruik van: 

Gisteravond had ik bij het t.v. kijken (‘live’ opname van ‘Wie zeg je dat je bent') last van tijdelijke ‘beeldstoringen', die ik met een reset van de t.v. box kon oplossen. 

Gisteren en vanmorgen werd bij Blue Tooth Streaming via mijn smartphone het ‘contact’ enige malen verbroken. Bij Wifi controle merkte ik dat ik alleen 2.4 G-ontvangst had en 5G-ontvangst niet lukte. Daarom heb ik vanmorgen mijn smartphone opnieuw opgestart. Het lijkt er op, dat het e.e.a. hiermee (voorlopig?) is opgelost: ik heb nu weer 5G-ontvangst. (Is misschien software-issue geweest?). 


Slim dat je het doorgeeft, ik haak daar graag op in: de beeldproblemen herken ik niet per se, als in er waren geen algemene issues gisteren, wat ik wel weet, is dat er nog af en toe problemen opspelen bij het terugkijken van opnames. Hier wordt hard aan gewerkt en dit zou binnenkort volledig opgelost moeten zijn - wellicht is dit nog de nasleep daarvan! 

Bluetooth-streaming is lastig om te beoordelen vanuit het vaste verbindingsperspectief omdat we hierop in principe geen directe support bieden, ik denk echter graag met je mee: vaak wordt Bluetooth verstoord door storingsbronnen zoals legacy apparatuur; dat zijn andere, veelal ietwat verouderde apparaten, die het signaal interrumperen doordat ze zich als het ware ertussen willen wringen. Het lastige bij Bluetooth is dat het net als bij wifi honderden externe, vaak onzichtbare factoren kunnen zijn die hieraan ten grondslag liggen. Vaak helpt het om één voor één alle draadloos verbonden apparatuur eventjes los te koppelen en dan één voor één te verbinden, dan herken je soms direct de bron van verstoring. 

Wat betreft de wifi: kan het zijn dat jouw smartphone buiten de marge van zo'n zes meter bij het modem vandaan lag/was op het moment van uitval of betrof het een totale uitval van de 5 Ghz-frequentie? In het laatste geval, zou ik je willen adviseren om bandsteering eens uit te zetten, dat kan via My T-Mobile Thuis: My T-Mobile Thuis | Rekeningen inzien en informatie over je abonnement.

Lekker snel en adequaat opgelost van jou trouwens! 😄👍


Dag Jason, 

Dankjewel voor je compliment. 

Ook tige tank (= hartelijk dank in het Fries) voor je constructieve bijdrage m.b.t. het oplossen van mijn Wifi-ontvangst perikelen. 😀 In antwoord hierop meld ik je het volgende:

  • Vanwege een defect aan de boordcomputer van mijn auto (meer voorkomend euvel bij Peugeot 208) heb ik onlangs een poging ondernomen m'n TomTom Go 720 navigatiesysteem tijdelijk in gebruik te nemen. Helaas bleek dit systeem te zeer verouderd te zijn (t.a.v. updates + verminderde kwaliteit van accu), dat ik besloot voor routebepaling van google maps gebruik te maken. Hierbij heb ik verzuimd via Instellingen - Bluetooth de koppeling van de TomTom Go 720 aan mijn smartphone ongedaan te maken. Zonet heb ik deze actie alsnog uitgevoerd. (Inmiddels staat de auto bij de garage: alle overige systeem instellingen - waaronder radio, USB, Bluetooth, achteruitrijsignaal enz. - waren ook uitgevallen.  
  • Wat de totale uitval van de 5 Ghz frequentie betreft: dit euvel stond volgens mij los van de zes meter-marge van het modem (door mij gecheckt). Doet het probleem zich opnieuw voor, dat zet ik bandsteering alsnog uit. 

Nog een goede avond gewenst! 

 


Hoi @dejon049,

Fijn dat je het zo uitgebreid onder de loep neemt! Hopelijk valt de Peugeot nog te redden, want dat klinkt alsof het een flinke ingreep moet worden. 

Mocht er nog iets spelen wat betreft de Wifi, post het gerust. Dat wurdt abslút oplost! 😁