Skip to main content

online tv app via een mobiel hotspot

• is een Master Poster
  • 46 reacties

Werkt de tv app ook op een mobiele hotspot via je media televisie?

Ik heb namelijk geen verbinding meer met vaste internet en de tv box, wel verbinding met een hotspot op mijn tv.

Uitgelichte reactie

11 maart 2025

Hi ​@A06jlo, goed dat je naar wegen zoekt om toch tv te kijken. Ik hoop ook dat het snel is opgelost! De Odido TV app op je smart-tv werkt inderdaad alleen op ons eigen netwerk. Dit zal via een hotspot niet werken. Wel moet het lukken om de Odido Online TV app te streamen van een mobiel apparaat naar je tv via bijvoorbeeld een Chromecast. Zorg dan natuurlijk wel dat je mobiele apparaat en je tv met hetzelfde netwerk zijn verbonden, anders kunnen deze elkaar niet vinden. Hopelijk lukt het, en anders kan je altijd nog je favoriete programma's op je mobiel of tablet bekijken. Veel succes en ik duim mee dat je snel weer online bent!

23 reacties

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 955 reacties
  • 10 maart 2025

Nee. De TV box en de "Android TV" app werken alleen op een vaste Odido verbinding.

Je kunt wel de mobiele Android/iPhone TV app gebruiken en naar een TV streamen (als die dat ondersteund).

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8707 reacties
  • 10 maart 2025

Die app heet " Odido online TV"

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 46 reacties
  • 10 maart 2025

Ja klopt. Maar die werkt niet via een media televisie zonder internet verbinding of een hotspot verbinding. En streamen werkt ook niet. Zit ik ff zonder enige verbindingen internet en tv box.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 46 reacties
  • 10 maart 2025

Even een korte uitleg. De Nokia xs-010x-r is het storing lampje gaan branden, via klantenservice niet meer gelukt om het weer werkende te krijgen, geen internet en tv meer. Hopelijk komt morgen de Monteur als eerst bij mij langs.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 46 reacties
  • 10 maart 2025

Zojuist streamen met Odido tv online app geprobeerd via mijn unlimited Mobile abonnement, lukt niet.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@A06jlo, goed dat je naar wegen zoekt om toch tv te kijken. Ik hoop ook dat het snel is opgelost! De Odido TV app op je smart-tv werkt inderdaad alleen op ons eigen netwerk. Dit zal via een hotspot niet werken. Wel moet het lukken om de Odido Online TV app te streamen van een mobiel apparaat naar je tv via bijvoorbeeld een Chromecast. Zorg dan natuurlijk wel dat je mobiele apparaat en je tv met hetzelfde netwerk zijn verbonden, anders kunnen deze elkaar niet vinden. Hopelijk lukt het, en anders kan je altijd nog je favoriete programma's op je mobiel of tablet bekijken. Veel succes en ik duim mee dat je snel weer online bent!

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 46 reacties
  • 11 maart 2025

Met de Odido Online TV app streamen van een mobiel apparaat lukt ook niet. Ik hoor dan wel geluid en krijg in de ene helft van scherm zwart beeld, en in de andere helft van het scherm een app die ik dan op dat moment geselecteerd heb.

Ik heb een OPPO Find X3 Neo 5G en een Samsung 65S95D OLED 4K tv.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 955 reacties
  • 11 maart 2025
A06jlo schreef:

Met de Odido Online TV app streamen van een mobiel apparaat lukt ook niet. Ik hoor dan wel geluid en krijg in de ene helft van scherm zwart beeld, en in de andere helft van het scherm een app die ik dan op dat moment geselecteerd heb.

Lukt het casten van bijvoorbeeld YouTube wel goed? Of heb je dan hetzelfde probleem?

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 46 reacties
  • 11 maart 2025

Ga ik vanavond proberen.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 46 reacties
  • 11 maart 2025

YouTube zojuist geprobeerd en dat lukt wel.

Online tv daarna paar keer geprobeerd en dat lukt niet.

Krijg een zwart beeld maar wel geluid.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 955 reacties
  • 11 maart 2025

Dan lijkt het wel aan de combi Odido app en casting te liggen. Kan iemand anders met de app eens testen of casting (nog) goed werkt?

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 46 reacties
  • 11 maart 2025

Jazeker dat heb ik nu zojuist geprobeerd met een Samsung S21 Mobiel en dat lukt wel.

Welke casting app zou ik het beste kunnen gebruiken voor mijn Oppo?

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 955 reacties
  • 11 maart 2025

Ok. Dan is het probleem toch de Oppo. Met name waarschijnlijk het niet correct doorgeven van DRM informatie?

En beetje zoals aangegeven in onderstaande topics?? (Alleen dat is over de OnePlus)

https://community.oneplus.com/thread/1023528

https://community.oneplus.com/thread/1035373

De Oppo wordt wel verkocht door Odido. Iemand anders die hem heeft en kan testen?

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 46 reacties
  • 12 maart 2025

Iemand?

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 955 reacties
  • 12 maart 2025

Schijnbaar niet zoveel mensen die hetzelfde doen. Kun je eens een screenshot proberen te maken terwijl je op de Oppo in de TV app zit (uiteraard tijdens afspelen zender)? Is de screenshot zelf dan ook zwart?

Welke handelingen en App gebruik je om te casten naar de TV?

Is het zo dat dat via de Oppo via ScreenMirror gaat en bij de Samsung echt via ChromeCasting?

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 46 reacties
  • 13 maart 2025

We zijn erachter gekomen dat ze bij Delta in de centrale kabels hebben geswitch waardoor ik geen glasvezel signaal meer ontvangst had. Dit is nu zojuist opgelost door een Delta monteur. Nu een andere uitdaging om alles weer werkende te krijgen. Ring deurbel chime is nog de enige, maar dat lukt me niet meer.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 46 reacties
  • 13 maart 2025

wat zijn de beste settings in de router (Zyxel T-56) om alles weer een beetje werkende en stabiel te krijgen en een hoge Wifi snelheid. De ring deurbel werkt (2,4G) maar ik krijg de Ring Chime pro 2n Gen. niet aan de praat

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 955 reacties
  • 13 maart 2025

Beste snelheid is alles gewoon standaard laten staan (2,4Ghz en 5Ghz). En dan alleen terugschakelen naar WPK2 en Beschermde beheersframes Uitgeschakeld.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 46 reacties
  • 13 maart 2025

Aha ja rvk01, dank je. Ja deze settings heb ik weer overgenomen van een vorig probleem, geholpen toen door waqqas.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 46 reacties
  • 13 maart 2025

Trouwens, de ring deurbel en de Ring Chime pro 2n Gen. werkt ook weer. Alles losgekoppeld en weer opnieuw geïnstalleerd. Ik hoop dat ze bij Delta nu wel even met hun vingertjes van de kabel afblijven.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 46 reacties
  • 13 maart 2025

O ja krijg ik geen problemen dat de borgzegel van de kabel glasvezel modem er niet meer op zit. De Delta monteur heeft die toen los geknipt om de glasvezel kabel door te meten.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 955 reacties
  • 14 maart 2025
A06jlo schreef:

O ja krijg ik geen problemen dat de borgzegel van de kabel glasvezel modem er niet meer op zit. De Delta monteur heeft die toen los geknipt om de glasvezel kabel door te meten.

Als die monteur zelf die borgzegel doorgeknipt heeft (en niet teruggezet heeft) zou ik me daar geen zorgen over maken.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 46 reacties
  • 14 maart 2025

Okay, thxs.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen