Skip to main content

Voor mijn hoogbejaarde en invalide moeder hebben we jaren geleden bij T- mobile een abonnement afgesloten. Er zijn al problemen geweest met de afstandsbediening ( opgelost door een nieuw exemplaar) en de Entone 510b ( opstarten/ uitvallen enz. - werd steeds opgelost door een reset en/of reset router). De laatste maanden komen te problemen steeds vaker terug en dan zit mijn moeder zonder tv. Het probleem is ook nog dat ik in het buitenland woon en dus steeds weer naar Nederland moet komen om het te fiksen.Omdat mijn moeder ook verveeld zit met de situatie (dat ik moet komen) zegt ze me pas - op de reguliere dag dat ik 1 x per week kom - dat er een probleem is met de tv. Dit betekent soms dat ze bijna een week geen tv heeft kunnen bekijken. Dit is geen doen. Het probleem zit duidelijk in de Entone 510b box. Deze werkt niet naar behoren en/of geeft veel problemen. Dit moet verholpen worden door mijn moeder een deugdelijke en betrouwbare werkende te leveren. Zo simpel is het eigenlijk en het geeft mijn 91 jarige moeder ( en ikzelf) weer gemoedsrust. Graag een oplossing

Hoe krijg ik dit opgelost. Via de chat kom ik niet verder dan dat ik maar moet bellen ….. maar er moet toch een mogelijkheid zien bovenstaande tekst via mail T- Mobile te sturen? Ik prefereer mail omdat ik dan duidelijk zwart op wit een evaluatie heb over de oplossing van het probleem, Weet iemand hoe ik T - mobile per mail kan bereiken?


Hallo raylan32,

Dit is een vervelend probleem inderdaad!

T-mobile is helaas niet via email te bereiken.

Alle contactmogelijkheden vind je in onderstaande link:

Contactmogelijkheden

T-mobile moderators reageren vanzelf op dit topic. I.v.m. het weekend kan het wat langer duren.

Mvg. Marcel


Hoi @raylan32, welkom op de Community!

Het probleem ligt inderdaad bij de Entone box dus die heb ik meteen omgeruild voor haar modernere zusje! 😉

Sorry dat je moeder hierdoor zolang niet de gewenste kijkervaring kon hebben, ik weet echter zeker dat dit straks dan eindelijk wel het geval zal zijn. Houd er alsjeblieft rekening mee dat de vervangende box binnen maximaal zeven dagen geleverd wordt én dat wij graag de Entone Kamai 510 geretourneerd zien op het retour adres. Je moeder ontvang hier een e-mail over, maar voor alle gemak plaats ik de uitleg hier ook onder zodat jij precies weet hoe het werkt:

Milieu en duurzaamheid staan bij T-Mobile hoog in het vaandel. We versturen daarom geen retourdoos, máár gelukkig kun je gemakkelijk zelf aan de slag. Verwachten wij apparatuur van jou terug? Haal dan een oude (schoenen)doos uit de kast of gebruik de installatiedoos van je nieuwe provider. Ook bij een supermarkt kun je bijvoorbeeld een gratis doosje meepikken. Genoeg mogelijkheden, wees creatief! 😉 Het pakket mag je vervolgens opsturen naar:

T-Mobile Thuis
Antwoordnummer 15021
1117 ZZ Schiphol

Retournummer: “Zie e-mail”
 

Geen mobiele telefoons]

Let op! Bovenstaand adres is alleen bestemd voor T-Mobile Thuis apparatuur, zoals modems, TV Boxen, Wifi-punten, kabels en afstandsbedieningen. Wil je je mobiele toestel terugsturen? Ga daarvoor naar deze pagina: retourformulier.

 

Wil je een TV Box terugsturen, vergeet dan niet de adapter, kabels en afstandsbediening. Heb je opgezegd, stuur dan ook het modem, inclusief adapter en kabels aan ons terug. Ook is het fijn als je een kort briefje met je retournummer en klantgegevens erbij stopt. Geen retournummer ontvangen? Vergeet dan zeker niet om je klantgegevens toe te voegen in de retourdoos. Alvast bedankt!

Natuurlijk hoef je voor de zending niets te betalen. Dankzij het antwoordnummer is de retourzending helemaal gratis. Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren!

Heb je nog vragen over het terugsturen van de apparatuur? Stel ze in dit topic!


Marcel en Jason - bedankt voor jullie input.

Begrijp ik het goed…… ik wacht de nieuwe box af om vervolgens de oude box (incl. adapter/kabels en afstandsbediening) via het antwoordnummer 15021 op te sturen naar Schiphol.

Ik neem aan dat we een bericht ontvangen wanneer mijn moeder jullie pakket gaat ontvangen. Normaal doet mijn hoogbejaarde en invalide moeder voor niemand de deur open - behalve wanneer ik haar zeg dat op een specifieke dag/ tijdblok een pakketje zal komen. Dan houdt ze wacht aan het raam om er zeker van te zijn dat ze de bezorger net mist.

Graag een reactie


@raylan32 Heel graag gedaan! 

Jouw moeder ontvangt binnen enkele dagen een track&trace-code op het bij ons bekende e-mailadres: deze zal worden toegestuurd zodra het pakketje ons distributiecentrum verlaat en aangeboden wordt bij PostNL. Zo kan je moeder, of jij als je de e-mail doorstuurt, de bezorgstatus te allen tijde in de gaten houden en weet ze precies wanneer ze deur open kan doen! 😉


Thanks……...


Ik heb geen track&trace code ontvangen op het e-mailadres maar gelukkig was ik zelf bij Ma toen er aangebeld werd…. Ik heb het pakket in ontvangst genomen. Ik heb het proberen te installeren, maar ik kom niet verder dan het bekende scherm met TV klantennummer en TV pincode. Ik heb absoluut het juiste nummer en de juiste code ingetoetst MAAR elke keer krijg ik de volgende foutmelding “registratie mislukt of niet toegestaan". En of ik het nu tig aantal keren herhaal ( met de juiste gegevens) - het maakt niets uit. Steeds dezelfde foutmelding m.a.w. op die manier is het niet mogelijk dat mijn moeder TV kan kijken. Ik heb de TV box en de router al reset - echter zonder resultaat….. vandaar mijn vraag  - wat is er aan de hand? En hoe lossen we dat op? Graag een reactie


Waarschijnlijk moet de oude ontvanger nog afgemeld worden door @Jason of zijn collegas, zodra die dit leest zal die ongetwijfeld zeer snel handelen.

Let op als de oude ontvanger, als je die nog gebruikt vandaag om het nummer vraagt, sluit de nieuwe aan.😉
Je kan ook even bellen als het te lang duurt.


Dank je voor de reactie. ik zal even contact opnemen met Jason en kijken of T- Mobile  nog iets moet regelen eer ik de nieuwe tv box succesvol kan installeren.


Hoi @raylan32, ik heb direct de administratie erbij gepakt, daar staat alles zoals het moet staan. Dit zou dan ook geen problemen moeten opleveren bij de installatie. In de lijnmeting zie ik geen aangesloten TV Box op het modem terug. Is het modem rechtstreeks met een internetkabel aangesloten op het modem? De TV Box dient aangesloten te zijn op één van de TV poorten, dat is poort drie of vier bij het model dat jouw moeder heeft. 


Is het modem rechtstreeks met een internetkabel aangesloten op het modem?  Ik denk dat je bedoelt dat je het over het modem en de TV Box hebt.. Hoe dan ook - ik heb de Entone 510b verwijderd en de nieuwe Amino 610 hiervoor in de plaats gezet. De Entone 510b geeft gewoon beeld en wanneer ik de Animo 610 installeer krijg ik het bedoeld scherm met de vraag om TV klantnummer en TV code. Invullen met de juiste gegevens geeft steeds weer “registratie mislukt of niet toegestaan” Dan maar weer de oude Entone ……. en weer TV beeld. Wat gaat er mis?


Goedemorgen @raylan32, heb je de Aria 610 op poort drie of vier achterop het modem aangesloten? Dit zijn bij de Huawei de twee poorten die bestemd zijn voor TV-verkeer namelijk, de overige twee poorten zijn bestemd voor internetverkeer. Ik zie ook geen aangesloten TV Box op dit moment terugkomen in de lijnmeting. Kun je eens een foto maken van de achterkant van het modem, alsjeblieft? 

Gebruik je de TV-inloggegevens zoals deze in My T-Mobile Thuis staan (van je moeder)? Geen zorgen, we gaan dit oplossen, daar ben ik van overtuigd!


Hallo @Jason - ik zal morgen weer naar mijn moeder in Nederland gaan om te kijken hoe e.e.a. geconfigureerd is. Ik laat je dannog iets weten. De inloggegevens zijn correct - dat weet ik zeker.


@raylan32 Sorry dat je hierdoor wellicht extra moet reizen, mochten jullie er morgen toch nog niet uitkomen, dan probeer ik het via een andere weg te fixen! Je gebruikt wel de inloggegevens van het account van je moeder toch? Deze staan onderaan de dashboardpagina wanneer je inlogt op haar My T-Mobile Thuis account. Succes morgen, ik hoor graag hoe het verloopt!


@Jason Zoals ik al verschillende malen vermeld heb - de ingevoerde data betreffende TV klantnummer en TV code zijn correct. Morgen weet ik meer te melden.


Hoi @raylan32, dan ga ik ervan uit dat daar het probleem inderdaad niet ligt - bedankt voor het uitzoeken! Zou je straks een screenshot/foto kunnen maken van het beeld zodra je probeert in te loggen op de TV Box? Dan kan ik meteen schakelen met onze specialisten. Ik heb al zo'n vermoeden dat het vrij snel oplosbaar is, maar probeer nog één aanpassing op afstand straks omdat we nog niet alles uitgesloten hebben.

Geef me een seintje zodra je bij je moeder bent, dan probeer ik meteen die oplossing uit! 😉


Doe ik - ik ben er deze middag. Dan laat ik je iets weten


Hoi @Jason ,zoals beloofd een update. De UTP kabel van de TV box gaat naar de LAN 4 poort van de router (zie foto) In principe zou dit goed moeten zijn. Immers met de oude TV box krijg ik na het opstarten beeld. Met de nieuwe (Amino 610) TV box, krijg ik eerst een welkomstbeeld / daarna een T - Mobile opstart scherm en vervolgens het scherm met de vraag om het TV klantennummer en de TV code. Na het intoetsen van de juiste gegevens, krijg ik direct de melding “registratie mislukt of niet toegestaan". Daarna reageert de TV box nergens meer op - via de AB uitschakelen en weer inschakelen geeft een seconde een blauw lampje en daarna weer rood. Geen mogelijkheid in het menu te komen. Wanneer de TV box van het lichtnet gehaald wordt en vervolgens weer ingeschakeld wordt - gaat de TV Box weer in de installatie modus (met het specifieke lampkleurtje). Na het opstarten herhaalt zich weer het registratiemenu. Correct invullen geeft weer “registratie mislukt of niet toegestaan". Het werkt echt niet.

Ik stuur een foto mee. Graag een reactie.


beeld bij inloggen (1)

 


beeld bij inloggen (2)

 


Goedemorgen @raylan32, bedankt voor het uitvoerig testen van alle stappen en mogelijke oplossingen. Ik ga het meteen doorzetten naar de techneuten zodat dit spoedig verholpen kan worden. Mijn eerdere vermoedens van een poortfout zullen ook niet juist zijn want de Kamai 510 werkt wel op dezelfde LAN-poort. Ik voeg jouw uitgebreide beschrijving toe inclusief de foto's. 

De gemiddelde verwerkingstijd van onze technische dienst is zo'n drie tot vijf dagen, houd er daarom alsjeblieft rekening mee dat het kan zijn dat jullie niet al morgen of vrijdag een oplossing geboden krijgen. Sorry voor het ongemak nogmaals, dit is erg frustrerend voor jou en je moeder!


Goedemorgen @Jason Ja - ik denk dat de techneuten zich erover moeten buigen. Ook vreemd dat jullie schrijven : “ In de lijnmeting zie ik geen aangesloten TV Box op het modem terug ". Dat zouden jullie eigenlijk wel op afstand kunnen zien. Heeft het er echt niets mee te maken dat de oude TV box eerst afgemeld moet worden eer dat men een nieuwe TV box succesvol kan installeren (incl. TV klantnummer en TV code) m.a.w. kan het een administratief item zijn? Aan de andere kant - kan de pas geleverde Amini 610 ook gewoon defect zijn? Nog even voor alle zekerheid vragen - ik heb de Entone 510b gewoon vervangen door de Amino 610 - m.a.w. de voedingsadapter en UTP kabel heb ik gelaten zoals die was. Volgens mij  moet dit gewoon kunnen. (voedingsspecificaties van de 2 TV boxen komen volgens mij overeen). Hoe dan ook - er rest ons niets anders dan te wachten……. Alvast bedank voor je hulp.


@raylan32 Dat zou een probleem kunnen zijn als de provisioning, oftewel het registeren op het modem/de verbinding, niet goed ingesteld is, maar daar is in dit geval geen sprake van. Ook het afmelden van de Kamai 510 staat hier los van. Je kunt meerdere boxen tegelijkertijd geregistreerd hebben staan zonder dat dit effect heeft op de capaciteiten van een vervanging. Ik zou wel willen adviseren om toch de voeding en internet- (UTP-) kabel te gebruiken die meegeleverd is bij de Aria - puur om elk detail uit te sluiten. Dit zal in principe geen effect moeten hebben op de registratie want als de voeding niet gewerkt had, zou de box niet aangaan. 

Het kan zeker voorkomen dat de Aria defect is, het begint er wel steeds meer op te lijken, sorry!

Ik houd jullie case nauwgezet in de gaten en zal er vaart achter zetten zodat het hopelijk spoedig opgelost is.


Prima - we wachten af.


Goedemorgen @raylan32, als het goed is, is het probleem nu verholpen en kun je voorbij het registratiescherm komen. Zou je dit vandaag kunnen testen, alsjeblieft? Thanks!


Reageer