Sinds enkele dagen krijgen wij bij alle programma's van BBC entertainment de volgende ondertitels:
Heb al gereset. Helpt niets. Wat kan de oplossing zijn?
Sinds enkele dagen krijgen wij bij alle programma's van BBC entertainment de volgende ondertitels:
Heb al gereset. Helpt niets. Wat kan de oplossing zijn?
Hoi
Een tijdje geleden waren er op BBC First ook allerlei problemen met de ondertiteling. Dit lag/ligt aan de kant van de BBC die problemen hadden met de apparatuur die het verzorgt, op een KPN forum was ik tegengekomen dat die apparatuur vervangen ging worden. Als ik nu BBC First kijk is de ondertiteling in ieder geval weer als vanouds (mét zwarte omlijning) dus ik neem aan dat dit vervangen inmiddels gebeurd is. Anders even(tueel) op faceboek een bericht met deze plaatjes bij BBC First achterlaten (of als het er is bij BBC Entertainment).
Moet ik wel zeggen dat het een ander probleem was dan deze teletekst stijl ondertiteling in beeld.
Dit issue is weer terug, ik heb nu exact hetzelfde probleem met exact dezelfde rare tekst. Ondertiteling is uitgeschakeld in menu maar dat verandert niets, het probleem is er ook via TV Anywhere. Er is overigens geen eigen fb page voor BBC entertainment, en bij de BBC First facebook page is direct messaging helaas niet mogelijk. Ik heb het contactformulier wel ingevuld maar totnogtoe zonder reactie of verbetering.
Goedemiddag
Top dat je het contactformulier hebt ingevuld, de kans bestaat dat je het vorige antwoord van BBC toegespeeld krijgt: “We are aware that some viewers have continued to experience problems with the subtitles on BBC Entertainment and our technical teams are working hard to resolve these issues. We are very sorry for any frustration this has caused.”
De oplossing zou de vorige keer het herstarten van het modem en de TV Box zijn geweest → kun je dit eens proberen - indien je dit al geprobeerd hebt, sla deze stap over.
Zou je ons van een update willen voorzien zodra BBC geantwoord heeft? Alvast bedankt voor je medewerking!
De oplossing zou de vorige keer het herstarten van het modem en de TV Box zijn geweest → kun je dit eens proberen - indien je dit al geprobeerd hebt, sla deze stap over.
Zou je ons van een update willen voorzien zodra BBC geantwoord heeft? Alvast bedankt voor je medewerking!
Dank voor je reactie, ik heb nog niets gehoord van BBC maar ik laat het weten als ik antwoord krijg. Er is wel een verbetering: ik zie de tekst sinds gisteren niet meer op TV Anywhere, alleen nog op TV. Ik heb drie dagen geleden en vandaag nog eens alles - modem, tv en box - herstart maar dat helpt niet. Overigens geeft de eerste poster in dit topic al aan dat herstarten destijds ook niet heeft geholpen.
In december verdween de tekst na enkele dagen gewoon, zonder iets te hoeven doen. Maar dat precies dezelfde tekst er nu alweer staat is gewoon heel vreemd.
Zou je ons van een update willen voorzien zodra BBC geantwoord heeft? Alvast bedankt voor je medewerking!
Ik heb nu antwoord, maar erg veel helpt dat me niet verder:
"Op dit moment zijn er geen problemen met het signaal dat wij uitzenden, wat aangeeft dat het probleem wellicht bij jouw provider ligt of met het ontvangstapparatuur."
maw, BBC geeft aan dat het terugkerende ondertitelingsprobleem niet bij hen ligt. Aangezien het probleem bij mij en de andere gebruiker die het meldde ook optrad bij TV Anywhere lijkt het me in ieder geval geen probleem met de ontvangstapparatuur van de TV. Het probleem verdwijnt (gisteren en vandaag heb ik het bv niet gezien), maar keert ook herhaaldelijk terug. Dan zou het dus toch een probleem moeten zijn wat bij jullie ligt?
Goedemorgen
Het lijkt erop dat de BBC sinds 2013 (na een snelle Google search) bijna elk jaar problemen heeft gehad met de ondertiteling. Ik kom cases tegen op de fora van Ziggo, KPN, Zeelandnet en T-Mobile. Dat zegt an sich natuurlijk weinig, maar geeft wel aan dat het een terugkerend issue is. Of het aan onze kant ligt, durf ik nog niet te zeggen, maar ga ik zeker onderzoeken!
Omdat er verder niets aan de hand lijkt te zijn met de box zelf, wil ik het graag op een andere manier verder onderzoeken - het speelt immers ook op TV Anywhere.
Mag ik je verzoeken een foto te maken van het scherm zoals jij dit ziet op de box en op TV Anywhere wanneer je BBC Entertainment kijkt? Dan geef ik het meteen door zodat we het in behandeling kunnen nemen.
Nogmaals bedankt en we gaan het fixen!
Goedemorgen
Mag ik je verzoeken een foto te maken van het scherm zoals jij dit ziet op de box en op TV Anywhere wanneer je BBC Entertainment kijkt? Dan geef ik het meteen door zodat we het in behandeling kunnen nemen.
Nogmaals bedankt en we gaan het fixen!
Beste Jason,
Op dit moment zien de ondertitels er gelukkig alweer enkele dagen normaal uit, maar zoals je aan dit screenshot wat ik eerder hab genomen kunt zien is, als het probleem optreedt, de tekst zelf en het uiterlijk daarvan (grote groen en witte letters) nog exact hetzelfde als op de foto in de eerste post. Dat geldt voor de box en de app. Dank voor het oppakken, hopelijk wordt die rare bug nu eens voorgoed verleden tijd!
Hoi
Nog één vraag: het modem en de TV Box zijn beide al dertien dagen onafgebroken online. Mag ik je verzoeken om een herstart zonder internetkabel uit te voeren, alsjeblieft? Zodra ook dat definitief uitgesloten is, kan ik er een keiharde case van maken en hebben we alles compleet.
Voer een reset uit zonder UTP-kabel: haal het modem en de TV box van de stroom. Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.
Ik weet niet zeker of dit gaat helpen - gezien het feit dit ook optreedt op TV Anywhere - maar het is zeker een poging waard.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.