Skip to main content
Goedenavond,



ik ben sinds kort lid van T-mobile thuis, en ik kijk geregeld naar de BBC, maar ik weet niet goed hoe ik de ondertiteling op die zenders aan kan zetten.



Bij de instellingen staat de 'ondertiteling' al ingesteld op Engels (GB), maar dat levert niks op. Ook de teletekstknop die standaard naar pagina 888 gaat op die twee zenders, doet niks.



Kan iemand mij vertellen hoe ik de ondertiteling op de Entone aan kan zetten?



Moderator edit: Goed nieuws!

Er is iets aangepast. Zodra je de TV Box langer dan 10 seconden van de stroom haalt, komt er nu nieuwe software op de box geladen. Ik ben heel benieuwd wat voor effect dit heeft op de BBC ondertitels! Willen jullie dit testen en laten weten of het heeft gewerkt?



Vanaf volgende week wordt dit waarschijnlijk voor alle klanten beschikbaar, ook zonder deze reset.



Ik ben heeeeel benieuwd naar jullie antwoorden!

^Sander
Hi SaschaNvdK,



Ik zal mijn cowboylaarzen eens aantrekken! 😉 Ik kom hier op terug in dit topic. Ik weet niet of de oplossing snel komt, maar een antwoord, en daarmee duidelijkheid, komt eraan!
Dag Sander, doe bij je cowboylaarzen ook de " Spurs " aan. Ik wacht tot eind van de maand en anders moet ik echt van provider gaan switchen. Doe je best.
@HoppieDroppie, kun je zomaar overstappen als je contract nog loopt?
Ik heb een T-mobile Thuis contract deze is in december ingegaan. De tv kan ik wel opzeggen maar niet mijn internet en telefoon. Het internet bevalt mij uitstekend, daar heb ik geen probleem mee.
Het contract is voor een jaar, de tv kan na 6 maanden opgezegd worden.
Ok dus behoud jij je TV & Telefoon bij bij T-Mobile Thuis, en bij welke provider neem jij dan Televisie? En hoe zit het dan met opnemen van TV bij een andere provider?
@SaschaNvdK @HoppieDroppie De fix zit er echt aan te komen en hij gaat mee met de komende grote release. We zijn op dit moment volop aan het testen en ons doel is om dit vóór de zomer uit te rollen. Er komt eerst nog een kleinere update aan en daarna willen we de grote firmware update uit gaan rollen. Deze grote updates doen we maar 1 á 2 keer per jaar en de fix voor de ondertitels was afgelopen november nog niet klaar om mee te gaan met de firmware update van dat moment. Inmiddels is de fix wél klaar maar is het wachten op de firmware update.



Bij een grote firmware update wordt er heel veel getest om er voor te zorgen dat er geen grote bugs de kop opsteken na de release waarbij we veel in contact zijn met de leverancier. In dit proces kan het voorkomen dat we na een interne update toch nog zaken aangepast of verbeterd willen zien wat we dan terugkoppelen aan de leverancier die vervolgens weer aan de slag gaat. De aanpassing moet dan weer getest worden en zo blijft het cirkeltje rondgaan tot we het resultaat hebben dat we willen bereiken.



Dit zorgvuldig doen kost tijd en willen graag de standaard bieden die jullie van T-Mobile gewend zijn. Weet dat jullie stemmen zeker gehoord worden en dat we er alles aan doen om issues zoals de ontbrekende ondertiteling zo snel als we kunnen te verhelpen! En zodra we een concrete datum hebben horen jullie dit direct!
Is het dan ook mogelijk om bijvoorbeeld bij disney channel het engelse geluidskanaal te raadplegen? En om de ondertitels uit te schakelen bij E! Entertainment dit kan beide wel bij ziggo.



De favorietelijst: bijvoorbeeld SBS 9 dus echt op 9 plaatsen.
Ok dus behoud jij je TV & Telefoon bij bij T-Mobile Thuis, en bij welke provider neem jij dan Televisie? En hoe zit het dan met opnemen van TV bij een andere provider?





Ik behoud mijn internet en telefoon bij T-Mobile Thuis en voor de televisie ga ik toch weer terug naar Ziggo. Het opnemen en de ondertiteling bij hun is heel eenvoudig. Ook kan je beter van te voren opnames plannen. Dit mis ik ook. Ik ben een trouwe klant van T-Mobile voor onze mobieltjes maar omdat mijn man slechthorend is hebben wij de engelse ondertiteling hard nodig. Tegen de tijd dat T-Mobile dit in orde heeft ga ik kijken of ik dan weer alles bij T-Mobile neem.
Hoe ga je dan opnemen? En ben je dan niet duurder uit met 2 providers?
@SaschaNvdK @HoppieDroppie De fix zit er echt aan te komen en hij gaat mee met de komende grote release. We zijn op dit moment volop aan het testen en ons doel is om dit vóór de zomer uit te rollen. Er komt eerst nog een kleinere update aan en daarna willen we de grote firmware update uit gaan rollen. Deze grote updates doen we maar 1 á 2 keer per jaar en de fix voor de ondertitels was afgelopen november nog niet klaar om mee te gaan met de firmware update van dat moment. Inmiddels is de fix wél klaar maar is het wachten op de firmware update.



Bij een grote firmware update wordt er heel veel getest om er voor te zorgen dat er geen grote bugs de kop opsteken na de release waarbij we veel in contact zijn met de leverancier. In dit proces kan het voorkomen dat we na een interne update toch nog zaken aangepast of verbeterd willen zien wat we dan terugkoppelen aan de leverancier die vervolgens weer aan de slag gaat. De aanpassing moet dan weer getest worden en zo blijft het cirkeltje rondgaan tot we het resultaat hebben dat we willen bereiken.



Dit zorgvuldig doen kost tijd en willen graag de standaard bieden die jullie van T-Mobile gewend zijn. Weet dat jullie stemmen zeker gehoord worden en dat we er alles aan doen om issues zoals de ontbrekende ondertiteling zo snel als we kunnen te verhelpen! En zodra we een concrete datum hebben horen jullie dit direct!




Dag Brian, dank je voor je uitleg, Ik begrijp dat jullie heel zorgvuldig aan het werk zijn en jullie geen risico`s nemen. Maar ik had er niet op gerekend dat de ondertiteling een probleem zou zijn. Ik blijf natuurlijk wel klant maar voorlopig niet meer voor mijn televisie. HoppieDroppie
Hoe ga je dan opnemen? En ben je dan niet duurder uit met 2 providers?



Het opnemen is geen probleem. Ik krijg dan de mediabox van Ziggo en opnemen wijst zich vanzelf. Het is wel onhandig om weer extra draden weg te moeten werken.

Qua kosten is het ook niet echt handig maar vanwege de slechthorigheid van mijn man hebben wij niet zoveel keus.T-Mobile heeft wel een mooi keuze pakket , ik zal Fox Sport missen.
Dus ik kan TV ook opzeggen, en internet en telefoon behouden van t-mobile thuis.
Wat ik zo in de voorwaarden lees, kun je met 1 maand opzegtermijn TV opzeggen binnen je jaarcontract. Echter wanneer je dit binnen de eerste 6 maanden doet, dan vervalt ook de actiekorting.
Wat ik zo in de voorwaarden lees, kun je met 1 maand opzegtermijn TV opzeggen binnen je jaarcontract. Echter wanneer je dit binnen de eerste 6 maanden doet, dan vervalt ook de actiekorting.



Dank je voor het uitzoeken en doorgeven !! Dan moet ik dus nog even wachten met switchen.
Hopelijk heeft T-Mobile binnen die tijd de ondertiteling gerepareerd en hoef je helemaal niet over te stappen 😃 Ik heb wel het vertrouwen dat T-Mobile dit gaat oplossen.



En vergeet niet dat alleen TV kijken bij Ziggo best duur is. Het goedkoopste aanbod is 18,70 per maand, maar dan kun je niet terugkijken en opnemen. Programma's opnemen kan pas bij het duurste abonnement van 34,95 per maand (wow!).
Het abonnement van 18,70 euro gaat per 1 april a.s. vervallen, per die datum stopt het analoge signaal bij Ziggo.
Dag allen,



Ik zie dat Brian al een mooie update heeft gegeven. Er zal dus eerst een kleine update volgen (voorjaar) en vervolgens de grote update (zomer). Bij die laatste zal de oplossing voor de BBC ondertitels meegenomen worden.



Ik zie dat er wordt vergeleken qua prijs voor TV. Wat een verschil! TV kost bij ons maar € 15,- per maand, € 20,- als je een TV Box met opnamefunctie wilt. Dat analoge TV ging verdwijnen, wisten we al een lange tijd. Goed om te zien dat nu alle providers om zijn. 😉
Dag Brian en Sander, bedankt voor de update, ik twijfel nu erg over wat ik moet doen. Komt het van de zomer echt in orde? Mvgr
#hoppiedroppie, vanaf vandaag blijf ik alleen klant met internet & vaste telefonie. Ik stap per vandaag over naar ziggo met televisie. En dat wordt vandaag geleverd, en dat is vrij snel heb het 2 dagen geleden aangevraagd. Dus heb nu meer opties kwa televisie.
#hoppiedroppie, vanaf vandaag blijf ik alleen klant met internet & vaste telefonie. Ik stap per vandaag over naar ziggo met televisie. En dat wordt vandaag geleverd, en dat is vrij snel heb het 2 dagen geleden aangevraagd. Dus heb nu meer opties kwa televisie.



Succes met je tv bij Ziggo, veel BBC plezier!! en natuurlijk de opnames, groet hoppiedroppie
Dag Brian en Sander, bedankt voor de update, ik twijfel nu erg over wat ik moet doen. Komt het van de zomer echt in orde? Mvgr



Het is voor mij lastig om zoiets te garanderen, aangezien de update en de technische kant van het verhaal door de techneuten wordt gedaan. Zoals het er nu uitziet en er geen rare bugs bij het testen naar boven komen of andere vertragingen dan is het in de zomer echt, helemaal, dik voor mekaar met die ondertitels! Fingers crossed!
Wat mij is opgevallen dat je op kanaal 195 Zapp/NPO1 extra de ondertitels wel kunt aan en uitzetten via het menu "video/audio" submenu öndertiteling" alleen op 195 op andere zenders nog niet gezien
Na een jaar is er dan eindelijk een oplossing gevonden voor dit probleem. 🤓



Waarom wordt er dan gewacht op een "grote update" voordat de oplossing doorgevoerd wordt? TV als carte kon ook als losse update, dus ondertiteling en audiosporen moeten net zo makkelijk kunnen.



Ik geef die mevrouw die nu bij Ziggo zit groot gelijk. Dan kun je wel de vergelijking maken dat T-Mobile een tientje goedkoper is, maar dat zie ook je terug in de kwaliteit van de dienst.
Er is wel 'iets' veranderd idd. Waar ik voorheen bij België 1 en 2 altijd 'no teletext available' kreeg, werkt het sinds een paar dagen wel. Op Zapp werkt het idd ook maar dat heb ik hiervoor nooit geprobeerd ...

Alleen die 888.00 blijft nog altijd in beeld staan.

Reageer