Skip to main content

Mijn vader heeft ook Odido glasvezel, inclusief TV. Hij is wat oud en soms in de war, en wil nog wel eens willekeurige knoppen indrukken als “het ding” niet doet wat het moet doen.

Af en toe per telefoongesprek uitleggen hoe de correcte HDMI aanmoet, of langsgaan om iets in te stellen is niet zo erg, dat hoort erbij, maar bij Odido TV zit dus de mogelijkheid om “on demand” TV te bestellen. Dat wil hij niet. Dat kan hij uitleggen dat hij dat niet wil, maar als je op een paar verkeerde knoppen drukt, is het toch besteld en staat het op de rekening.

Ik heb al begrepen dat je de pincode nodig hebt om dit te doen, maar de mediabox wil ook die pincode op willekeurige momenten hebben als je hem aanzetten, dus die pincode opbergen is geen optie.

Hoe zet je uit dat je met een specifiek abonnement het risico loopt dat onbedoeld betaalde on-demand TV wordt aangeschaft?

Hi ​@GebruikersnaamRandomTekst, super lief dat je jouw vader hiermee wilt helpen! Begrijpelijk dat je deze functie graag uit wilt hebben, voor het geval dit onbedoeld geactiveerd wordt. Wanneer je via On Demand iets wilt bestellen, dan dien je inderdaad altijd een pincode in te voeren om de bestelling te bevestigen. Dit is juist om te voorkomen dat het besteld wordt. 

Wat ik wel voor je zou kunnen doen, is het limiet voor On Demand op €0 zetten. Dit houdt in dat er tot €0 uitgegeven kan worden aan betaalde films en series. Oftwel de functie wordt dan geblokkeerd. Mocht ik dit voor je vader kunnen doen, wil je dan je communityprofiel aanvullen met de gegevens van het abonnement van jouw vader (postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het IBAN)? Dan kan ik ervoor zorgen dat dit zo wordt ingesteld. Alvast bedankt! 😊

Aangezien het het abo van mijn vader betreft, en ik zelf ook Odido klant ben met andere aansluiting, is het misschien als ik met/voor hem een profiel aanmaak met zijn gegevens erin, dat is wat accurater.

Maar als het dus wel mogelijk is om dit “handmatig” door jullie te doen, kunnen de mensen aan de telefonische helpdesk het ook? Want dan is het mogelijk gelijk even te regelen.

Ik zeg “handmatig” want die optie staat er dus niet bij in Mijn Odido, daar staan alleen de optie “blokkade na 200 euro” of “niet blokkade”. Maar om uberhaupt te weten dat de mogelijkheid bestaat is al nuttig, ook als andere mensen die dit misschien willen weten deze post vinden.

Reageer