Skip to main content

Hi allemaal, we hebben nu ook voor Samsung toestellen uit 2022, 2023 en 2024 een Bèta-versie van de nieuwe TV app beschikbaar.

Hoe kan ik meedoen?

Vind je het leuk om hieraan mee te doen en ons helpen om eventuele bugs op te lossen voor lancering? We hebben dan de volgende informatie nodig:

• Modelnummer van je Samsung smart-tv.

Let op: we kunnen je alleen aan deze Bèta-test toevoegen als je smart-tv uit bouwjaar 2022 of later komt.

Waar vind ik het modelnummer?

Fysiek:

Softwarematig:

Ga in het menu van je tv naar: Instellingen > Ondersteuning > Over deze TV

Twijfel je of je tv uit 2022, 2023 of 2024 komt? Zoek dan het modelnummer op internet even op om te checken uit welk bouwjaar het toestel komt.

Toestel geschikt? Meld je aan!

Dan krijg je een voucher code. We hebben 50 vouchers beschikbaar. Als je toestel aan de eisen van het bouwjaar voldoet, zullen we je via een privébericht een voucher code met je delen.

Hoe installeer ik de Bèta-versie van Odido TV?

We hebben de instructies van Samsung beschikbaar gesteld (zie bijlage) om de voucher code in te voeren en de Bèta-versie van Odido TV te installeren. Niet alle afstandsbedieningen (vooral geleverd bij smart monitors) ondersteunen het invoeren of oproepen van een virtueel toetsenbord. Lukt het niet met je afstandsbediening? Dan kunnen wij vanuit Odido hier verder geen support op leveren.

Feedback?

Voor feedback kun je onderstaande invullen en in een comment posten in dit topic. Hoe meer details je kunt geven, hoe beter we hiermee aan de slag kunnen:

• Model Samsung TV en afstandsbediening:
  • Wat werkt niet goed of kan beter:
  • Als er iets niet goed werkt, ervaarde je dit ook met de huidige Odido TV app voor Samsung tv's?

Hoe de voucher activeren?

Download bij attachments.

Het klopt dat dit inderdaad aan de Samsung tv app ligt en niet aan de (wifi)verbinding. Het probleem lijkt op specifieke groepen Samsung modellen voor te komen. Deze hebben we zelf niet in de testlabs staan en zijn nu bezig om meer technische gegevens te verzamelen bij een aantal gebruikers. Dit vergt helaas wat meer tijd dan gewenst. Met deze gegevens kunnen we de oorzaak achterhalen en hiervoor een oplossing bouwen, zodat de app de sessie met ons tv-platform goed hervat nadat de smart-tv op standby heeft gestaan.

Zodra ik meer weten, zal ik het hier melden. Tot die tijd heeft het volgens mij geen nut om hier verdere troubleshoots voor uit te voeren voor dit specifieke probleem.

Het klopt dat dit inderdaad aan de Samsung tv app ligt en niet aan de (wifi)verbinding. Het probleem lijkt op specifieke groepen Samsung modellen voor te komen. Deze hebben we zelf niet in de testlabs staan en zijn nu bezig om meer technische gegevens te verzamelen bij een aantal gebruikers. Dit vergt helaas wat meer tijd dan gewenst. Met deze gegevens kunnen we de oorzaak achterhalen en hiervoor een oplossing bouwen, zodat de app de sessie met ons tv-platform goed hervat nadat de smart-tv op standby heeft gestaan.

Zodra ik meer weten, zal ik het hier melden. Tot die tijd heeft het volgens mij geen nut om hier verdere troubleshoots voor uit te voeren voor dit specifieke probleem.

Als je het mij vraagt heeft het te maken met de ronduit algehele slechte performance van de Odido TV app voor Samsung. Misschien is het een idee om de app voor wat betreft de uitvoeringssnelheid te optimaliseren zodat de performance een stuk beter wordt zodat dit soort problemen wat lijkt op een soort timeout tot het verleden zal behoren.

Wat opvallend is dat je eerst een lange tijd een leeg zwart scherm ziet en resulteert in de genoemde foutmelding en dat voelt aan als een soort timeout.

Ik heb sinds kort ook een Samsung tv uit 2024. Mocht er nog ruimte zijn in deze bèta, dan doe ik graag mee.

QE65S95DATXXN

Zou ook graag mee willen doen:

QE65S95BATXXN Bouwjaar 2022

Ik had heel goed ervaring met mijn Samsung the Frame uit 2022. Ik las dat Samsung brengt update naar One UI bij alle TV toestellen vanaf 2023. Dat zal misschien extra complicaties brengen van de ontwikkelaars. ..

Anyway zijn bèta testers met Samsung tv uit 2022 die grote problemen ervaren? Het is misschien handig om te inventariseren en eventueel update officieel te maken alleen voor modellen uit 2022...

Hoi, 

Je hebt helemaal gelijk! Ik heb zojuist firmware 2013.1 geïnstalleerd en dat is Samsung OneUI for TV. 

Ik doe graah mee.

Frame 2023 32 inch
QE32LS03CBUXXN

Ik wil ook graag meedoen, gisteren hebben we een Samsung The Frame 32LS03C (2023) gekocht waarop de Odido TV app het helemaal niet doet (kan de app wel installeren maar na openen blijft het scherm zwart).

QE32LS03CBUXXN

Is de beta test nog beschikbaar? Heb nog niks vernomen.

Is de beta test nog beschikbaar? Heb nog niks vernomen.

Ja, jammer genoeg komt er 0,0 reactie van iemand van Odido. Erg jammer dit...teleurstellend

Ik heb sinds vandaag ook een Samsung tv uit 2024. Ik doe graag mee aangezien de huidige odido tv app niet goed werkt.

QE50Q60DAUXXN

Ik heb sinds vandaag ook een Samsung tv uit 2024. Ik doe graag mee aangezien de huidige odido tv app niet goed werkt.

QE50Q60DAUXXN

De bèta voor Samsung heeft ook zijn onhebbelijkheden! 

Reageer