Skip to main content

Hi allemaal, we hebben nu ook voor Samsung toestellen uit 2022, 2023 en 2024 een Bèta-versie van de nieuwe TV app beschikbaar.

Hoe kan ik meedoen?

Vind je het leuk om hieraan mee te doen en ons helpen om eventuele bugs op te lossen voor lancering? We hebben dan de volgende informatie nodig:

• Modelnummer van je Samsung smart-tv.

Let op: we kunnen je alleen aan deze Bèta-test toevoegen als je smart-tv uit bouwjaar 2022 of later komt.

Waar vind ik het modelnummer?

Fysiek:

Softwarematig:

Ga in het menu van je tv naar: Instellingen > Ondersteuning > Over deze TV

Twijfel je of je tv uit 2022, 2023 of 2024 komt? Zoek dan het modelnummer op internet even op om te checken uit welk bouwjaar het toestel komt.

Toestel geschikt? Meld je aan!

Dan krijg je een voucher code. We hebben 50 vouchers beschikbaar. Als je toestel aan de eisen van het bouwjaar voldoet, zullen we je via een privébericht een voucher code met je delen.

Hoe installeer ik de Bèta-versie van Odido TV?

We hebben de instructies van Samsung beschikbaar gesteld (zie bijlage) om de voucher code in te voeren en de Bèta-versie van Odido TV te installeren. Niet alle afstandsbedieningen (vooral geleverd bij smart monitors) ondersteunen het invoeren of oproepen van een virtueel toetsenbord. Lukt het niet met je afstandsbediening? Dan kunnen wij vanuit Odido hier verder geen support op leveren.

Feedback?

Voor feedback kun je onderstaande invullen en in een comment posten in dit topic. Hoe meer details je kunt geven, hoe beter we hiermee aan de slag kunnen:

• Model Samsung TV en afstandsbediening:
  • Wat werkt niet goed of kan beter:
  • Als er iets niet goed werkt, ervaarde je dit ook met de huidige Odido TV app voor Samsung tv's?

Hoe de voucher activeren?

Download bij attachments.

Gisteravond kreeg ik opeens onderstaande foutmelding. Op de knop "Opnieuw verbinden” drukken loste niets op. Gaf eigenlijk totaal geen reactie. Alleen door de stekker van de TV er uit te trekken kon ik de melding wegkrijgen en moest vervolgens mijn klantnummer en TV-Pincode weer invoeren. Waarna de TV/app weer naar behoren werkte.

Alle andere apparatuur hier in huis had geen enkel probleem met de internetverbinding op dat moment. De TV is rechtstreeks bedraad op het Odido modem aangesloten. 

Dezelfde situatie had ik vorige week ook al een keer. Best irritant.

Gisteravond kreeg ik opeens onderstaande foutmelding. Op de knop "Opnieuw verbinden” drukken loste niets op. Gaf eigenlijk totaal geen reactie. Alleen door de stekker van de TV er uit te trekken kon ik de melding wegkrijgen en moest vervolgens mijn klantnummer en TV-Pincode weer invoeren. Waarna de TV/app weer naar behoren werkte.

Alle andere apparatuur hier in huis had geen enkel probleem met de internetverbinding op dat moment. De TV is rechtstreeks bedraad op het Odido modem aangesloten. 

ja deze had ik inderdaad ook.

@Hans-Juriën @Tommie van Odido Probleem komt dus vaker voor. Kan dit in een volgende versie opgelost worden?

@Hans-Juriën @Tommie van Odido Probleem komt dus vaker voor. Kan dit in een volgende versie opgelost worden?

Ik heb zelf ook een Samsung TV en heel af en toe raakt het lokale netwerkprofiel corrupt. Wat daarvan de reden is weet ik niet, maar als je in de netwerkinstellingen van je Samsung TV je netwerk gaat resetten om het netwerkprofiel opnieuw aan te maken dan bestaat de kans dat dit probleem zich niet meer voordoet. 

Ik heb zelf ook een Samsung TV en heel af en toe raakt het lokale netwerkprofiel corrupt. Wat daarvan de reden is weet ik niet, maar als je in de netwerkinstellingen van je Samsung TV je netwerk gaat resetten om het netwerkprofiel opnieuw aan te maken dan bestaat de kans dat dit probleem zich niet meer voordoet. 

Maar dan vind ik het vreemd dat ik een jaar lang met de oude app heb kunnen werken zonder dit probleem ooit gezien te hebben. En nu met de beta-app inmiddels al 2 keer dit probleem gehad.

Ik denk eerder aan een sessie- of lease timeout die niet goed afgehandeld wordt door de app.

Mijn TV een QE43Q64CAUXXN 2023

Werkt ook matig, zwarte zenders bij zappen, geen verbinding bij opstarten.  Soms programmas niet  terugspelen via de t v gids. Of na een tijd zwart beeld

Ab bn59 013158 IR en een smart wireless

Mijn TV een QE43Q64CAUXXN 2023

Werkt ook matig, zwarte zenders bij zappen, geen verbinding bij opstarten.  Soms programmas niet  terugspelen via de t v gids. Of na een tijd zwart beeld

Ab bn59 013158 IR en een smart wireless

Werkt matig zou ik niet willen zeggen. Ben wel tevreden met het resultaat.  Echter de punten die jij benoemd sluit ik mij wel bij aan.

Ik had heel goed ervaring met mijn Samsung the Frame uit 2022. Ik las dat Samsung brengt update naar One UI bij alle TV toestellen vanaf 2023. Dat zal misschien extra complicaties brengen van de ontwikkelaars. ..

Anyway zijn bèta testers met Samsung tv uit 2022 die grote problemen ervaren? Het is misschien handig om te inventariseren en eventueel update officieel te maken alleen voor modellen uit 2022...

Ik had heel goed ervaring met mijn Samsung the Frame uit 2022. Ik las dat Samsung brengt update naar One UI bij alle TV toestellen vanaf 2023. Dat zal misschien extra complicaties brengen van de ontwikkelaars. ..

Anyway zijn bèta testers met Samsung tv uit 2022 die grote problemen ervaren? Het is misschien handig om te inventariseren en eventueel update officieel te maken alleen voor modellen uit 2022...

OneUI is niet bedoeld voor Samsung TV's, enkel voor smartphones en tablets. Ik denk dat je Tizen bedoelt. 

Ik bedoel precies wat ik heb geschreven:

Samsung brengt grote TV-update uit: je televisie krijgt deze nieuwe functies

Ik bedoel precies wat ik heb geschreven:

https://www.bright.nl/nieuws/1231974/samsung-brengt-grote-one-ui-update-voor-tv-s-uit-dit-is-er-nieuw.html

Is voor mij totally new. Op de site van Samsung beperkt OneUI zich tot Android smartphones en tablets. 

En zojuist voor de derde keer mijn klantnummer en pin opnieuw moeten invoeren.

Vlak daarvoor was ik eerst eens naar de netwerk instellingen van de TV gegaan en zag daar staan dat de TV gewoon met internet verbonden was.

Na het invoeren van mijn gegevens werkte alles weer.

Daarna in de log van de TV gekeken. Wat opvalt is dat er een aantal meldingen staan met als datum 1970/01/01 en de melding dat de IP configuratie opnieuw was ingesteld. Er gaat dus blijkbaar iets fout in de TV en de Odido-App gaat hier niet goed mee om.

Samsung TV's draaien niet onder Android, maar onder Tizen, dus dat verhaal van Bright komt mij niet erg geloofwaardig over. 

Samsung blijft gebruik maken van Tizen. Het is maar UI - user interface, die gaat veranderen, bij modellen vanaf 2023. Mijn point was - modellen uit 2022 werken volgens mij goed met de bèta versie, dus misschien binnenkort uit rollen voor 2022 ?.

Samsung blijft gebruik maken van Tizen. Het is maar UI - user interface, die gaat veranderen, bij modellen vanaf 2023. Mijn point was - modellen uit 2022 werken volgens mij goed met de bèta versie, dus misschien binnenkort uit rollen voor 2022 ?.

Ik dacht dat de UI SmartHub werd genoemd. Maar SmartHub wordt omgedoopt naar OneUI? 

Als er nog vouchers beschikbaar zijn. Ik heb een Samsung QE55S95BATXXN uit 2022en doe graag mee.

Mvgr. Koen

Hi @Koeno, wat super leuk dat je mee wilt doen! Ik heb het gelijk voor je nagevraagd of er nog plek is. Mocht dit het geval zijn, dan ontvang je van ons een voucher in een PB! 😊

Sinds gisteravond krijg ik die foutmelding ook. Eerder deed hij het, wel tergend traag. Nu lijkt die melding misleidend te zijn en eerder een soort time-out. 

Hi @Koeno, wat super leuk dat je mee wilt doen! Ik heb het gelijk voor je nagevraagd of er nog plek is. Mocht dit het geval zijn, dan ontvang je van ons een voucher in een PB! 😊

Ik moest de hidden keys invullen bij Apps-->Instellingen, daarna kon ik de voucher code invullen en bèta versie van de app installeren. Na opstarten bleef ik een foutmelding krijgen(Probeer het later nog eens), totdat ik de spanning even van de tv had gehaald. Daarna werkt alles tot nu toe goed: volume, mute, menu, tv gids. Lijkt dezelfde interface als de Google TV Streamer en een stuk fijner dan de oude interface.

Tv: QE55S95BATXXN

Remote: Samsung Solarcell Remote

Reageer