Skip to main content

Hi allemaal, we hebben nu ook voor Samsung toestellen uit 2022, 2023 en 2024 een Bèta-versie van de nieuwe TV app beschikbaar.

Hoe kan ik meedoen?

Vind je het leuk om hieraan mee te doen en ons helpen om eventuele bugs op te lossen voor lancering? We hebben dan de volgende informatie nodig:

• Modelnummer van je Samsung smart-tv.

Let op: we kunnen je alleen aan deze Bèta-test toevoegen als je smart-tv uit bouwjaar 2022 of later komt.

Waar vind ik het modelnummer?

Fysiek:

Softwarematig:

Ga in het menu van je tv naar: Instellingen > Ondersteuning > Over deze TV

Twijfel je of je tv uit 2022, 2023 of 2024 komt? Zoek dan het modelnummer op internet even op om te checken uit welk bouwjaar het toestel komt.

Toestel geschikt? Meld je aan!

Dan krijg je een voucher code. We hebben 50 vouchers beschikbaar. Als je toestel aan de eisen van het bouwjaar voldoet, zullen we je via een privébericht een voucher code met je delen.

Hoe installeer ik de Bèta-versie van Odido TV?

We hebben de instructies van Samsung beschikbaar gesteld (zie bijlage) om de voucher code in te voeren en de Bèta-versie van Odido TV te installeren. Niet alle afstandsbedieningen (vooral geleverd bij smart monitors) ondersteunen het invoeren of oproepen van een virtueel toetsenbord. Lukt het niet met je afstandsbediening? Dan kunnen wij vanuit Odido hier verder geen support op leveren.

Feedback?

Voor feedback kun je onderstaande invullen en in een comment posten in dit topic. Hoe meer details je kunt geven, hoe beter we hiermee aan de slag kunnen:

• Model Samsung TV en afstandsbediening:
  • Wat werkt niet goed of kan beter:
  • Als er iets niet goed werkt, ervaarde je dit ook met de huidige Odido TV app voor Samsung tv's?

Hoe de voucher activeren?

Download bij attachments.

Code ontvangen en hier draait hij. Installeren ging prima. Eerste indruk alles werkt

Code ontvangen en hier draait hij. Installeren ging prima. Eerste indruk alles werkt

Hi,

Goed om te horen. Ik heb de activatiecode vanochtend ook ontvangen, maar waar moet je die nou precies invoeren? Zodra je de update na het downloaden opstart?

Tx

Net de bèta geïnstaleerd . Eerste indruk - alles werkt. Kwaliteit is beter en kan geselecteerd worden tot 1080p, Dolby Digital is mogelijk, zappen goed en drukken op ch+/ch- open Guide - helemaal top! Navigatie is logisch en snel.

Ik vergelijk het met Apple TV en moet zeggen - Good Job!

Hier ook ontvangen en de beta geinstalleerd. Werkt goed.

@Michel281, vanuit het home menu naar de knop apps gaan, en daar rechts boven in via het tandwiel de instellingen openen. In het instellings scherm de code 134678 invoeren met je afstandsbediening. Dit doe je door op je afstandbediening op het knopje 123 te drukken. Vervolgens verschijnt er een scherm waar je de activatiecode die je van Odido hebt ontvangen kunt invoeren. Als dat is gedaan, zie je een installatiescherm. Hier moet je met je afstandbediening de knop met de drie puntjes ( … ) aanklikken en op “ok” klikken. Nu kun je de installatieknop aanklikken. Hierna is de beta geïnstalleerd en zou het moeten werken.

Ik had behoorlijk wat moeite om de app geactiveerd te krijgen met de afstandsbediening. Maar een usb toetsenbord aansluiten bleek hiervoor de oplossing.

App werkt op het 1e gezicht prima. 1 dingetje in de aansturing verbaast mij echter. Als je gewoon TV kijkt en je drukt het pijltje naar links in ga je 10 seconden terug in de tijd en de tijdlijnbalk komt even in beeld waarmee je voor en achteruit in de uitzending kunt manoeuvreren. Maar als je zo uitgesteld aan het kijken bent (tijdlijnbalk staat niet meer in beeld) en je drukt dan het pijltje naar rechts in, omdat je even wat door wilt spoelen komt de kanalenlijst rechts in beeld in plaats van dat je direct 30 seconden vooruit spoelt.

Hier kun je wel omheen door bv eerst op pauze te drukken (tijdlijnbalk komt weer in beeld) en dan pijltje naar rechts te doen, maar ik zou het veel intuïtiever vinden als je uitgesteld aan het kijken bent en je drukt op pijltje naar rechts dat je dan vooruit in de tijd springt. 

Ik vind persoonlijk de beeldkwaliteit veel en veel mooier. Het scherm lijkt zelfs groter. Hij zapt goed door met een hele kleine vertraging.

Inderdaad de beeldkwaliteit is veel mooier en interface is nu uniform op alle platforms. Echt een mooie ontwikkeling! Voorlopig ga ik mijn Apple TV niet meer gebruiken, want zappen is prettiger en toegang tot Guide makkelijk. 

@Hans-Juriën dan zou ik graag deelnemen aan de beta voor de samsung  2018-2021 modellen

Samsung the frame QE49LS03RAS   2020

De Beta heb ik geïnstalleerd en werkt naar tevredenheid.

Ik heb in het verleden in de ideeënbus van de community een suggestie gedaan om het zenderoverzicht te verwijderen als je een opname aan het bekijken bent en je wilt vooruitspoelen. Ik begrijp gewoon niet waarom er een overzicht vrrschijnt als je een opname aan het bekijken bent en wilt vooruitspoelen om bijvoorbeeld een reclameblok te skippen. 

@Hans-Juriën dan zou ik graag deelnemen aan de beta voor de samsung  2018-2021 modellen

Samsung the frame QE49LS03RAS   2020

@harmvanveghel ik was misschien niet duidelijk in mijn vorige comment. Voor 2018 - 2021 modellen kunnen wij géén Bèta-test uitvoeren. Voor deze modellen hanteren we andere methoden om de app te testen. De versie (2.0.4477) van Odido TV die nu voor 2022 - 2024 wordt getest, zal binnenkort (indien succesvol getest) vanzelf voor iedereen beschikbaar komen.

Ik heb in het verleden in de ideeënbus van de community een suggestie gedaan om het zenderoverzicht te verwijderen als je een opname aan het bekijken bent en je wilt vooruitspoelen. Ik begrijp gewoon niet waarom er een overzicht vrrschijnt als je een opname aan het bekijken bent en wilt vooruitspoelen om bijvoorbeeld een reclameblok te skippen. 

@Michel281 Dit is een idee die ik vaker heb gehoord en gelezen. Hier wordt serieus en concreet naar gekeken. Ik kan nog geen toezegging doen of, wanneer en hoe dit idee omgezet wordt naar een verbetering in de app. Als ik er meer over weet, zal ik het melden.

De bèta versie werkte de eerste dag goed, tot dat ik nu geregeld meerdere keren tijdens een uitzending deze fout melding te zien krijg. Dit is bij alle kanalen.  Het opnieuw opstarten van de app verhelpt het euvel niet. Het kan ook maar zo zijn dat het weer een tijd weg is.

Mvg

Chris

@Michel281 Dit is een idee die ik vaker heb gehoord en gelezen. Hier wordt serieus en concreet naar gekeken. Ik kan nog geen toezegging doen of, wanneer en hoe dit idee omgezet wordt naar een verbetering in de app. Als ik er meer over weet, zal ik het melden.

Houd dit topic in de gaten. Het schijnt bizar veel voor te komen!

https://community.odido.nl/tv-493/er-gaat-iets-mis-365859 

Nu 1 uur later ..kan nu niet meer fatsoenlijk tv kijken constant dezelfde fout melding met zwart beeld. Ellende

QE65QN93BATXXN

Mvg

Chris

Ik ervaar geen enkele probleem. Misschien iets met de verbinding? 

Verbinding niets mis mee heb met iptv youtube etc geen probleem. Het gaat helemaal nergens over dit,  kan dus nu geen tv kijken omdat ik constant dezelfde melding in beeld krijg. ..…Dit een aantal maanden terug ook zo ondervonden omdat ze toen zonodig de odido app moesten upgraden...

Aub graag alles terug draaien, wil niet meer mee werken aan de bèta!!! 

Mvg

Chris

Als je verdenkt dat de bèta versie probleem veroorzaakt, dan kan je gewoon deinstaleren en eventueel het officiële opnieuw gebruiken.

Ik ervaar zero problemen met

The Frame uit 2022

QE50LS03BAUXXN

​​​​​​Firmware 1651.7

Even een kleine opmerking over Dolby Digital. Het is mogelijk om te selecteren, maar is DD 2.0 , dus geen 5.1, zoals op Android platform. Is het alleen mijn setup of bekende beperking?

Bij s morgens opstarten vaak dit scherm. Of hjj gaat door na tijdje of blijft hangen

Bij mij gaat altijd door na lange tijd stand by.Soms duurt paar seconden extra. Alternatief is om de app af te sluiten door lang drukken op terug knop. Daarna kan je opnieuw opstarten.

Verbinding niets mis mee heb met iptv youtube etc geen probleem. Het gaat helemaal nergens over dit,  kan dus nu geen tv kijken omdat ik constant dezelfde melding in beeld krijg. ..…Dit een aantal maanden terug ook zo ondervonden omdat ze toen zonodig de odido app moesten upgraden...

Aub graag alles terug draaien, wil niet meer mee werken aan de bèta!!! 

Mvg

Chris

Ik heb deze melding ook van collega's gehad. Er is een ticket aangemaakt om dit uit te zoeken en in de volgende versie op te lossen. In de tussentijd kan je twee dingen doen:

• App afsluiten door inderdaag lang op ‘terug’ te drukken
  • Of je kan de test verlaten door in de Apps pagina op Odido TV te klikken en dan ‘verlaten’ kiezen. Je gaat dan automatisch terug naar de reguliere / oude versie van de app

Vanavond kreeg ik ook deze scherm. 

Heb geprobeerd opnieuw installeren, afsluiten door lang op terug knop. Jammer genoeg werkt ineens niet meer .

P.S. Verlaten of verwijderen van de bèta versie, vervolgens niet meer mogelijk om opnieuw te installeren. Ik ga vanuit dat binnenkort deze versie als officeel komt. Was prima ervaring!

Vanavond kreeg ik ook deze scherm. 

Heb geprobeerd opnieuw installeren, afsluiten door lang op terug knop. Jammer genoeg werkt ineens niet meer .

P.S. Verlaten of verwijderen van de bèta versie, vervolgens niet meer mogelijk om opnieuw te installeren. Ik ga vanuit dat binnenkort deze versie als officeel komt. Was prima ervaring!

Ik had eerder deze week ook dit scherm. Ik heb toen de stroom van de TV gehaald en opnieuw opgestart. Vervolgens moest ik opnieuw mijn klantnummer en TV-pincode invoeren in de app en werkte alles weer met de beta-versie.

Misschien zou dit bij jou ook kunnen helpen.

Nou ik heb de bèta verwijderd en ik kan het niet meer installeren. Ik had trouwens zero problemen tot gisteravond. Ik vond beeldkwaliteit heel goed en vergelijkbaar met Apple TV. Ik hoop dat binnenkort stabiele versie komt beschikbaar voor iedereen. 

Tot nu toe loopt alles hier prima. Mooi beeld goed geluid.

Aandachtspunt:

• het opstarten geeft soms problemen krijg je drie puntjes.
  • Het zappen tussen de kanalen zou nog iets sneller mogen.

Reageer