Skip to main content
Sticky

Odido TV - Bèta: nieuwe vormgeving Odido TV voor Apple TV

• May 27, 2024
  • 357 reacties
  • 16641 Bekeken
Odido TV - Bèta: nieuwe vormgeving Odido TV voor Apple TV
Toon eerste reactie

357 reacties

• is een King Poster
  • October 14, 2025

​@Hans-Juriën Bedankt voor de terugkoppeling.

Wat ook fijn zou zijn is getallen tonen voor de zender naam, nu zie ik een logo maar even snel naar een andere zender gaan vind ik makkelijker met scrollen op nummer.

1 NED1

2 NED2

4 RTL4

5 RTL5 

6 SBS6

etc

Forum|alt.badge.img
  • Odido
  • October 15, 2025

​@Hans-Juriën Bedankt voor de terugkoppeling.

Wat ook fijn zou zijn is getallen tonen voor de zender naam, nu zie ik een logo maar even snel naar een andere zender gaan vind ik makkelijker met scrollen op nummer.

1 NED1

2 NED2

4 RTL4

5 RTL5 

6 SBS6

etc

Bedoel je de zenderlijst die rechts in beeld staat? Daar hebben we voorheen naar gekeken, maar dat maakte de overlay onoverzichtelijk en minder leesbaar. Maar ik zal het nog een keer voorleggen.

• is een King Poster
  • October 19, 2025

​@Hans-Juriën Helaas merk ik nog steeds dat de kwaliteit niet op orde is na het uit slaapstand tv kijken of opnames terugzien.

Kan hier weer naar gegeken worden?

• is een King Poster
  • October 27, 2025

​@Hans-Juriën Nogmaals een topic bump.

Forum|alt.badge.img
  • Odido
  • October 28, 2025

​@Hans-Juriën Helaas merk ik nog steeds dat de kwaliteit niet op orde is na het uit slaapstand tv kijken of opnames terugzien.

Kan hier weer naar gegeken worden?

Ik was zelf even een weekje weg. Heb nu gevraagd hier verder naar te laten kijken. Mogelijk kom ik nog bij je in de lucht om een specifieke app-versie te testen. 

• is een King Poster
  • October 28, 2025

​@Hans-Juriën Geen probleem, laat maar weten als ik wat moet testen.

• is een King Poster
  • October 30, 2025

​@Hans-Juriën Ik hoop dat er een nieuwe release nu snel komt met fixes want het het continu stilstaan van het beeld tijdens het tv kijken begint nu vervelend te worden. 

De oude app kunnen we niet gebruiken want doorspoelen vereist touch op de Apple afstandsbediening en dat heeft onze Logitech afstanbieding niet en het is op Apple afstandsbediening niet werkbaar.

Mijn abonnment loopt over een paar maanden af en mijn vrouw wilt eigenlijk weet terug naar Ziggo omdat het tv kijken bij Odido een ergenis is. Dan maar meer betalen maar zonder zorgen met tv kijken. 

• is een Master Poster
  • November 2, 2025

Zojuist versie 2.0.5895 live gezet. Ben benieuwd of de app nu zonder issues wilt streamen als deze een tijd op de achtergrond actief is geweest.

Aan ondertiteling wordt overigens gewerkt en dat kunnen we binnenkort ook testen.

Goede ondertiteling met twee regels zou enorme verbetering zijn. Houd ons op de hoogte hierover

• is een King Poster
  • November 3, 2025

​@Hans-Juriën BUMP TOPIC

• is een King Poster
  • November 3, 2025

​@Hans-Juriën Extra toevoeging, na updaten naar tvOS 26.1 moest iik opnieuw inloggen met klantnummer en pincode. Tevens werd er ee nieuwe profiel gemaakt. 
Geluid stond weer op Stereo ipv Dolby Surround and deze doet weer niks met het geluid.

Forum|alt.badge.img
  • Odido
  • November 4, 2025

Voor het opnieuw moeten inloggen is een ticket aangemaakt, dit zou naar mijn mening niet mogen gebeuren na een OS upgrade.

Betreffende Stereo vs Dolby: ik verwacht hier binnenkort ook meer over te melden. Dat geldt ook voor de ondertiteling, het niet goed doorstarten van de app na standby etc. 

TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • November 4, 2025

​@Hans-Juriën Ik heb ook tvOS 26.1 geïnstalleerd en bij mij hetzelfde verhaal als bij ​@b0rg. Via deze site heb ik zowel voor als na de update de UUID opgevraagd en die blijft hetzelfde, maar hij is wel anders dan die in de Odido TV-app getoond wordt. Volgens mij werkt de oude app wel op basis van MAC-adres, dus hopelijk kan dat met de nieuwe ook.

Beetje off-topic, maar omdat je er toch bent: de iOS-app laadt niet alle plaatjes goed in de videoshop. Nu jullie bezig zijn met een grote ‘verbeteringsronde’ meld ik het maar even. Dan kan het in een toekomstige update meegenomen worden.

NuFaN
  • is een Master Poster
  • November 11, 2025

​@Hans-Juriën ik ervaar eigenlijk voornamelijk nog de problemen van het spontaan stoppen van het bekijken van een live kanaal! Het beeld bevriest en je moet dan naar een andere zender en weer terug om verder te kijken! Ook het afsluiten van de app en het openen van de app zorgt vaak voor volledig zwart beeld, hier is vaak kanaal wisselen ook voldoende, soms moet de app gekoppeld worden! 

gek genoeg ervaar ik niet het steeds moeten inloggen na updates van de app dan wel iOS. Lijkt dus niet voor iedereen te gelden… 

• is een Top Poster
  • November 11, 2025

Apple TV 4K model A2843, tvOS 26.0.1, Apple afstandsbediening Touchpad

Odido TV App Bèta, 2.0.5895 

De Apple TV is met een vaste netwerkkabel aangesloten op de Odido Zyxel router, niet op Wifi.

In eerste instantie hadden wij de normale (niet Bèta) versie Odido App voor Apple TV geïnstalleerd en ervaarde dit als een groot drama, vooral ook omdat die nogal verschillend was vergeleken met de App op bijvoorbeeld een Android device als Google TV en Amazon Fire stick. Op 2de Tv hebben wij de Amazon stick. Na de upgrade van de Odido App Bèta voor Apple TV en toevallig ook op dat moment de tvOS 26.0.1 ervaarde wij aanzienlijke verbeteringen. De lay-out van de Odido App lijkt nu veel op die zoals het ook werkt op de Amazon FireTV stick. Wel vonden wij het wel nodig om in de Apple TV instellingen de toegankelijkheid instellingen te wijzigen voor de afstandbediening en de stijl van ondertiteling voor doven en slechthorende. De touchpad van afstandbediening werkte voor ons veel te snel. Heb instellingen voor de afstandbediening gewijzigd naar: Touchpadtracking=Traag en Clickpad= klikken en aanraken.

Heb een nieuwe stijl voor ondertiteling t.b.v doven en slechthorende aangemaakt waarmee de ondertiteling veel lijkt op normale ondertiteling zoals buitenlandstalige zenders en films. Met die stijl instelling zien wij de ondertiteling altijd als twee regels. 

Tekst > Lettertype=Helvetica, Grootte=Medium, Kleur=Wit

Achtergrond > Kleur=Zwart, Ondoorzichtigheid=0%

Geavanceerd > Ondoorzichtigheid tekst = Ondoorzichtig, Tekstrandstijl = Uniform

Met deze instellingen en versies gaat het redelijk goed, ervaren wij weinig problemen. Heel soms zien wij dat na inschakelen waarschijnlijk vanuit stand-by, dat wij een zwart scherm te zien krijgen. Drukken wij dan op de power knop van de afstandbediening dan wordt rechtsboven het Apple TV aan/uit knop getoond. Als wij dan uitschakelen en inschakelen, wordt weer het zwarte scherm getoond. De oplossing hiervoor is dan de terugtoets op de afstandbediening ingedrukt houden. Dan wordt het home scherm van Apple TV getoond met de App tegels. Daarna klikken op de Odido TV App en alles weer weer zoals het hoort.

Hopelijk hebben jullie iets aan onze ervaringen. Misschien is het nuttig, om in de Odido App de standaard instellingen voor de doven ondertiteling goed te zetten, dat die lijkt op de normale ondertiteling van buitenlandstalige zenders en films. Dit indien dit mogelijk is. Uiteraard zullen anderen zijn die toch hun eigen instellingen willen hebben, dat kunnen ze nog steeds zelf instellen in de Apple TV. 

Bij live TV kijken hebben wij nog geen onderbrekingen of vastlopen van het beeld gezien, gedurende de laatste vier weken. Zag dat anderen dit wel ervaren hebben. Misschien draaien zij de Apple TV op Wifi en misschien op een andere router of Wifi pods. Als men vaak onderbrekingen ervaart is het misschien het proberen waard om de Apple TV op een vaste netwerkaansluiting te zetten en de ervaring dan te delen in deze community. Gaat het daarmee beter of niet. Zeker is dat van de Apple TV verwacht mag worden dat die goed werkt op Wifi. Ik vermoed als het niet goed gaat met de Apple TV op Wifi, dat het dan meestal wordt veroorzaakt door een slecht Wifi netwerk met andere type routers of apparatuur of te grote afstanden t.o.v de router die bijvoorbeeld hangt in een meterkast tussen andere storende apparatuur. 

NuFaN
  • is een Master Poster
  • November 11, 2025

Hier is ook alles bekabeld maar toch vastlopers op de appletv4k met de iOS 26 

• is een Top Poster
  • November 14, 2025

Hi,

Ik heb sinds een tijdje dat de beeldkwaiteit erg slecht is, tot ik de Odido TV App een force quit geef en weer opnieuw opstart, dan is het goed. Maar als de app dan een tijdje standby heeft gestaan (Netflix gekeken bijvoorbeeld, of heel AppleTV standby), dan is de kwaiteit weer bagger.

Als ik dan in de release notes lees dat er een verbetering is doorgevoerd voor wanneer de app langere tijd in standby heeft gestaan, dan krijg ik sterk het vermoeden dat deze laatste update de boosdoener is. Kan dit in een volgende versie opgelost worden, of anders ongedaan gemaakt?

Dank!

NuFaN
  • is een Master Poster
  • November 14, 2025

Idd dat was mij ook opgevallen, dat je zeg maar SD beeld hebt ipv HD, maar hier trekt dat na een x sec weer bij! Sommige issues lijken best random te zijn, waar de een wel last van heeft ervaart een ander minder of soms zelfs niet! Al blijven veel dingen wel een gemeenschappelijk issue… maar ik heb er alle vertrouwen in dat dit goed komt, tis ten slotte een beta en ja kies ik er zelf voor om deze te gebruiken.. keep up the work 👊🏼

• is een Top Poster
  • November 14, 2025

…

Heel soms zien wij dat na inschakelen waarschijnlijk vanuit stand-by, dat wij een zwart scherm te zien krijgen. Drukken wij dan op de power knop van de afstandbediening dan wordt rechtsboven het Apple TV aan/uit knop getoond. Als wij dan uitschakelen en inschakelen, wordt weer het zwarte scherm getoond. De oplossing hiervoor is dan de terugtoets op de afstandbediening ingedrukt houden. Dan wordt het home scherm van Apple TV getoond met de App tegels. Daarna klikken op de Odido TV App en alles weer weer zoals het hoort.

...

Dit ervaren wij ook precies zo. Regelmatig blijft de TV op zwart als we de AppleTV aanzetten. Dan moeten we - via het hoofdscherm - de Odidio app opnieuw starten. Ook dit lijkt een issue te zijn met de laatste versie. Wellicht ook weer gerelateerd aan de ‘verbetering’ voor wanneer de app langere tijd standby heeft gestaan?

Dank weer voor jullie efforts!

• is een Top Poster
  • November 28, 2025

Idd dat was mij ook opgevallen, dat je zeg maar SD beeld hebt ipv HD, maar hier trekt dat na een x sec weer bij! Sommige issues lijken best random te zijn, waar de een wel last van heeft ervaart een ander minder of soms zelfs niet! Al blijven veel dingen wel een gemeenschappelijk issue… maar ik heb er alle vertrouwen in dat dit goed komt, tis ten slotte een beta en ja kies ik er zelf voor om deze te gebruiken.. keep up the work 👊🏼

Ook wij ervaren geregeld dat de beeldkwaliteit schommelt tussen normaal en wazig. Misschien tussen HD en SD. Deze vrijdagavond 28 november omstreeks 19:10 zagen wij dit op National Geographic bij terugkijken. Dit duurt nu al langer dan 20 minuten. Ik heb enkele video opnames van het beeldscherm gemaakt met iPhone. Hoop dat dit werkt, zie bijgaande url. https://photos.app.goo.gl/ZttBa1uJkQUXr5ndA

Even later  op National Geographic naar een live programma gegaan met bekijken vanaf het begin. Nu zien wij niet alleen de schommelingen in beeldkwaliteit maar ook dat het beeld hapert, geregeld video stilstaat maar het geluid doorgaat.
https://photos.app.goo.gl/QY7Kd2eCuSJLwqGE6

Het haperen zagen wij ook bij het terugkijken van een programma op NPO2.

Opvallend is dat als wij langer naar hetzelfde programma blijven kijken, dat het geleidelijk aan beter gaat, minder haperingen en minder schommelingen in beeldkwaliteit.

Bericht aan moderators, weet niet of het nuttig is om video’s te tonen, mogelijk zijn jullie al bekend met het probleem.

• is een King Poster
  • November 29, 2025

​@JanVer dank je voor de opnames, ik ervaar precies het zelfde.

Forum|alt.badge.img
  • Odido
  • December 4, 2025

Hi, zojuist versie 2.0..6165 in Testflight beschikbaar gemaakt. Deze versie moet vooral het doorstarten van de app na standby aanzienlijk verbeteren. Ook zou het probleem qua beeldkwaliteit na standby hiermee opgelost moeten zijn.

Verder hebben we in de audio instellingen de optie verwijderd om Stereo of Dolby te kunnen kiezen in de app, omdat tvOS niet toestaat om dit vanuit een app te regelen. Praktisch heeft deze optie geen nut dus. Er wordt nog wel gekeken naar Dolby geluid in algemene zin, want dit lijkt nog steeds niet te werken.

• is een King Poster
  • December 6, 2025

Vandaag heb ik een Apple TV 4k aangesloten en de Odido tv app geïnstalleerd .

De menu structuur is echter hetzelfde als de menustructuur van de tv app op mijn Samsung tv 2 jaar geleden, dus waardeloos. De app versie van de Apple tv is 1.6.1 en op de Samsung tv 2.0.5694.Die laatste versie is wel prettig te gebruiken en lijkt sterk op de menustructuur van de Odido mediabox.

Is er een nieuwere app versie voor de Apple tv 4k?

• is een King Poster
  • December 6, 2025

Vandaag heb ik een Apple TV 4k aangesloten en de Odido tv app geïnstalleerd .

De menu structuur is echter hetzelfde als de menustructuur van de tv app op mijn Samsung tv 2 jaar geleden, dus waardeloos. De app versie van de Apple tv is 1.6.1 en op de Samsung tv 2.0.5694.Die laatste versie is wel prettig te gebruiken en lijkt sterk op de menustructuur van de Odido mediabox.

Is er een nieuwere app versie voor de Apple tv 4k?

Ja wel je je wel geregisteerd voor de Testflight app? 

• is een King Poster
  • December 6, 2025

Hoe registreer ik mij in TestFlight ? Als ik er in ga wordt er een TestFlight uitnodiging code gevraagd. Hoe kom ik daar aan? krijg ik die van Odido?

• is een King Poster
  • December 6, 2025

Eerst lopen piepen en waardeloos roepen maar lees de beginpost is!