Skip to main content
Sticky

Odido TV - Bèta: nieuwe vormgeving Odido TV voor Apple TV

• May 27, 2024
  • 357 reacties
  • 16642 Bekeken
Odido TV - Bèta: nieuwe vormgeving Odido TV voor Apple TV
Toon eerste reactie

357 reacties

• is een Top Poster
  • May 15, 2026

Hi ​@b0rg, de nieuwe versie staat inmiddels al live. Updaten is genoeg!

• 7 uur geleden 

​@Cheyenne van Odido Dank je wel.

Welke versienummer heeft de nieuwe versie? Bij mij is updates op automatisch ingesteld en zie dat heden de appversie 2.0.6607 is. Kijk ik bij TestFlight, Apps, dan zie ik dat het build 2.0.6607 is voor 34 dagen. Releasedatum 20 maart 2026 verloopt op 18 juni 2026.

Als appversie 2.0.6607 de nieuwe versie zou zijn, heb ik slecht nieuws. Het probleem dat het beeld enkele seconden terug springt en het geluidsvolume hoger gaat is weer opgetreden. Ook de dovenondertiteling stopt dan en moeten wij opnieuw inschakelen. Dit gebeurde binnen 20 minuten nadat wij de televisie aangezet hadden. Zoals het probleem al heel lang bestaat. Dus, zoals “b0rg” ook vraagt, ben ik toch wel heel benieuwd wat er dan verandert zou zijn in deze versie en wat is dan het versienummer van de APP.

Met vriendelijke groet, Jan

• is een King Poster
  • May 15, 2026

Ik krijg de update dus gewoon niet door helaas. 

Ik heb de beta stop gezet en opnieuw aangemeld en nu kreeg ik wel de update binnen, had ik toch gelijk door de Hans Jurien me voor een aparte update had aangemeld.

34 dagen is wel erg kort voor ie verloopt!

• is een Top Poster
  • May 17, 2026

Hi ​@b0rg, de nieuwe versie staat inmiddels al live. Updaten is genoeg!

• 7 uur geleden 

​@Cheyenne van Odido Dank je wel.

Welke versienummer heeft de nieuwe versie? Bij mij is updates op automatisch ingesteld en zie dat heden de appversie 2.0.6607 is. Kijk ik bij TestFlight, Apps, dan zie ik dat het build 2.0.6607 is voor 34 dagen. Releasedatum 20 maart 2026 verloopt op 18 juni 2026.

Als appversie 2.0.6607 de nieuwe versie zou zijn, heb ik slecht nieuws. Het probleem dat het beeld enkele seconden terug springt en het geluidsvolume hoger gaat is weer opgetreden. Ook de dovenondertiteling stopt dan en moeten wij opnieuw inschakelen. Dit gebeurde binnen 20 minuten nadat wij de televisie aangezet hadden. Zoals het probleem al heel lang bestaat. Dus, zoals “b0rg” ook vraagt, ben ik toch wel heel benieuwd wat er dan verandert zou zijn in deze versie en wat is dan het versienummer van de APP.

Met vriendelijke groet, Jan

Aanvullend: Met de laatste versie van de App hebben wij op zondagavond 17 mei veel uitvallen van het beeld en geluid gehad. Het is nu wel anders, bij herstel van het beeld en geluid gaat het geluid niet harder en het live beeld springt niet vijf seconden terug, blijft live dus. 

17 mei om 19:30 SBS6 Live kijken.

Beeld gaat uit (zwart) en geluid uit. Ongeveer 6 seconden later kortstondig even beeld en gaat weer uit, ongeveer 3 seconden weer beeld aan en geluid aan. Geluid volume is niet harder gegaan. Live is nog steeds live.

17 mei om 20:00 SBS6 Live kijken.

Beeld en geluid uit voor 10 seconden. Daarna beeld geluid weer aan. Geluid niet harder. live is live.

17 mei om 20:50 SBS6 Live kijken.

Beeld en geluid uit voor 4 seconden. Daarna beeld en geluid weer aan. geluid niet harder en live.

17 mei om 20:54 SBS6 Live kijken.

Beeld en geluid uit voor 4 seconden. Daarna kortstondig even beeld. Daarna beeld en geluid voor 4 seconden uit. Daarna weer beeld en geluid en live. Geluid niet harder.

17 mei om 21:10 SBS6 Live kijken, nu tijdens reclame.

Beeld en geluid uit voor 3 seconden. Daarna beeld en geluid aan en live.

17 mei om 21:21 SBS6 Live kijken

Beeld en geluid uit voor 4 seconden. Daarna beeld kortstondig aan. Daarna beeld en geluid voor 4 seconden uit. Daarna beeld en geluid weer aan, live en geluid niet harder.

17 mei om 21:25 omgeschakeld, live kijken NPO2. 

Om 21:50 nog geen uitval van beeld en geluid gehad, misschien toeval.

• is een King Poster
  • May 18, 2026

Bij het terug kijken van opnames word het beeld zwart, het geluid loopt wel door dan. Elke keer de app aflsuiten en opnieuw openen is erg irritant.

Wanneer huurt Odido is bekwame ontwikkelaars, deze beta loopt nu al een jaar en het is nog steeds niet goed...

• is een Top Poster
  • May 20, 2026

Bij het terug kijken van opnames word het beeld zwart, het geluid loopt wel door dan. Elke keer de app aflsuiten en opnieuw openen is erg irritant.

Wanneer huurt Odido is bekwame ontwikkelaars, deze beta loopt nu al een jaar en het is nog steeds niet goed...

Maak daar maar 2 jaar van 😮

• is een Top Poster
  • May 24, 2026

Maak daar maar 2 jaar van 😮

De laatste appversie is bepaald geen verbetering, ik vraag mij af of het tv team van Odido die echt wel getest heeft. Al dagen gaat het slecht met het terug kijken van opnames en terug kijken. Beeld bevriest geregeld en gaat daarna na enkele seconden weer verder of wij moeten op de knop drukken, en telkens moeten wij de dovenondertiteling weer aanzetten. Maken nu ook mee dat wij terugkijken op programma van een bepaald kanaal en dan springt het ineens naar een ander programma. Ook live TV kijken gaat geregeld fout. Ik zie in de community nog weinig reactie op Apple TV beta topic, vraag mij af of dat niemand problemen heeft of dat velen al afgehaakt zijn. Wat ik mij kan voorstellen want het duurt toch allemaal wel erg lang voordat de app probleemloos werkt en Odido laat ook heel weinig (niets) van zich horen. Ik heb sterk de indruk dat de laatste app versie versneld op TestFlight is gezet omdat de vorige ging verlopen. In mijn beleving is er niets veranderd in de laatste appversie behalve het versienummer. Odido heeft zelfs nog steeds niet laten weten wat er in die laatste versie veranderd is. Dus is het voor ons toch wel heel aannemelijk dat er Niets veranderd is.

• is een King Poster
  • May 24, 2026

Ja, hier ook geen goede ervaring met deze vibe coding Indian made Odido tv app.

Opeens zwart beeld en staat de ondertitleling aan, zo vaak de app herstarten om weer opnames terug te kijken.

• is een King Poster
  • June 16, 2026

​

​@Nora van Odido ​@Cheyenne van Odido ​@Hans-Juriën 

Nogmaals over 2 dagen verloopt de Odido Beta app!!!
​

• is Prince of Content
  • June 16, 2026

​@Cheyenne van Odido  Waarom communiceren jullie niet actiever met de gebruikers en ik zou ook bekwame programmeurs inhuren. Hoe de zaken nu gaan, lijkt nergens op. Wat vind je zelf van?

De problemen zijn al meer dan 2 jaar bekend en nog steeds niet fatsoenlijk opgelost.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@b0rg, er is inmiddels weer een nieuwe versie die voor 85 dagen geldig is!

• is een King Poster
  • June 16, 2026

​@Cheyenne van Odido graag ontvangen wij de release notes wat er is opgelost in deze versie.

Want er zitten nog zoveel problemen in de Aplle beta app!!

ik vermoed gewoon weer paniek voetbal bij Odido en de huidige buggy versie verlengd!

• is een Top Poster
  • June 16, 2026

​@Cheyenne van Odido graag ontvangen wij de release notes wat er is opgelost in deze versie.

Want er zitten nog zoveel problemen in de Aplle beta app!!

ik vermoed gewoon weer paniek voetbal bij Odido en de huidige buggy versie verlengd!

Minor UI changes 😎 in de code versie x veranderd in versie y en door … 🙃

• is een King Poster
  • June 16, 2026

DE APP IS WEER NIET TE UPDATEN VIA TESTFLIGHT! 🤢

Eerst weer stop Test doen vanuit Testflight, dan weer opnieuw me aanmelden voor de test.

• is een King Poster
  • June 17, 2026

​@Nora van Odido ​@Cheyenne van Odido ​@Hans-Juriën 

Sinds vanavond doet RTL4 het niet meer op de Apple TV beta app, beeld blijft stil staan. De rest van zenders werken wel.

Kan dit met spoed worden ogelost en een nieuwe versie worden geplaatst?

Is er wel getest door Odido zelf of wat ik al eerder zei, paniek voetbal en de app gewoon vrijgeven?

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@b0rg, wij hebben het hier voor je gecheckt. Dit zit hem niet in onze app, er heeft gisteravond wel kort een issue gespeeld op RTL4. Ik vermoed dat je hier last van hebt gehad. Klopt het dat alles weer werkt?

• is een King Poster
  • June 18, 2026

​@Cheyenne van Odido dat klopt niet, op de oude app deed RTL4 het wel namelijk en op de beta app niet.

check your facts!

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@b0rg, doet RTL4 het nog steeds niet op de beta app? Of alleen gisteravond niet? De oude app maakt gebruik van andere streams dan de nieuwe app. Dat verklaart het verschil, waarom het mogelijk op de één wel werkte gisteren, maar op de ander niet. Hoe staat het er nú voor?

• is een King Poster
  • June 18, 2026

​@Cheyenne van Odido 

Op de bèta-app werkt het inmiddels weer, behalve gisteravond. Maar dat roept gelijk een andere vraag op: is er bij Odido überhaupt monitoring aanwezig, of zijn klanten inmiddels de monitoring geworden?

Hans Jurien heeft eerder gecommuniceerd dat de bèta-app weer terug zou gaan naar het oude streamingplatform. In de praktijk blijkt de app nog steeds op het nieuwe platform te draaien. Dat zorgt opnieuw voor verwarring.

Wanneer komt er nu eens transparantie vanuit Odido?

De directeur verschijnt wel in de media als er een hack is en zijn bedrijfsvermogen mogelijk gevaar loopt, maar de standaard dienstverlening lijkt structureel onderaan de prioriteitenlijst te staan.

De storingspagina bevat bijna dagelijks nieuwe meldingen. Een release-log van de bèta-app ontbreekt nog steeds en termen als “minor UI changes” zijn veel te algemeen. 

Wij zijn inmiddels de testers van jullie product. Als klanten de bèta-app testen, bugs melden en feedback aanleveren, dan mag daar op zijn minst duidelijke communicatie, een release-log en transparantie over wijzigingen tegenover staan.

Kom eens met volwassen, proactieve communicatie en ga je gedragen als een modern internetbedrijf in plaats van een organisatie die internetdiensten erbij doet als een nevenactiviteit.

Vertraging kan gebeuren, maar gebrek aan transparantie en communicatie is inmiddels het echte probleem.

24Kitchen aanzetten voor een paar uur achter elkaar staat er gewoon opeens Er is iets misgegaan.. Soms beeld op zwart en verschijnt eropeens ondertiteling.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@b0rg, er is zeker weten monitoring op deze app. De oorzaak van de problemen die je ervaart ligt in het streaming domein en niet in de app. Hier wordt echt aan gewerkt, maar het vergt allerlei upgrades en fixes die getest moeten worden. En het blijft ook een feit dat dit een beta app is die we officieel nog niet ondersteunen. We zijn er druk mee bezig!

• is een King Poster
  • June 19, 2026

​@Cheyenne van Odido 

Als ik Odido telkens via e-mail en dit forum moet vertellen dat de TestFlight-bèta bijna verloopt, dan heb ik serieuze vraagtekens bij de monitoring en de interne processen.

Verschillende mede beta testers melden hier verschillende problemen maar er word niks mee gedaan, ik meld van 24Kitchen probleem, geen reactie van we gaan het onderzoeken of wedervragen.

Opvallend genoeg wordt het feit dat dit een bèta-app is nu ineens gebruikt als verklaring voor terugkerende problemen.

Juist omdat Odido ervoor kiest om een bèta-app publiek beschikbaar te maken, mag er ook verwacht worden dat er actief iets met de feedback van bèta-testers gebeurt.

Verschillende gebruikers melden hier al langere tijd dezelfde problemen, maar vaak blijft een reactie uit. Ik heb bijvoorbeeld het probleem met 24Kitchen gemeld, waarbij na enige tijd de melding ‘Er is iets misgegaan’ verschijnt, het beeld soms zwart wordt en er ineens ondertiteling in beeld komt. Daarop volgt geen terugkoppeling, geen aanvullende vragen en ook geen bericht dat het onderzocht wordt.

Een bèta-traject werkt alleen als gebruikersfeedback zichtbaar wordt opgepakt en klanten niet het gevoel krijgen dat ze problemen melden die vervolgens in een zwart gat verdwijnen. De enige die wat deed ​@Hans-Juriën maar die lijkt te zijn vertrokken of iets anders te zijn gaan doen.

Forum|alt.badge.img

Het is vanuit mij een tijd stil geweest, maar er is op de achtergrond zeker het e.e.a. gebeurd. Intussen hebben we een aantal nieuwe releases gehad met diverse fixes of UI aanpassingen. Meestal werden deze pas laat gepubliceerd (2 a 3 dagen voor verlopen van een vorige versie) omdat intern de nieuwe versie nog moesten worden gevalideerd. Wel fijn dat er actief gemeld wordt dat de huidige versie verloopt. Blijf dat vooral doen, maar vertrouw erop dat dit echt nieuwe versie zijn. Ik zal kijken of we de release notes beter kunnen delen via Testflight.

Sinds gisteren zijn 12 zenders op een andere ‘origin’ van het nieuwe streamingplatform gezet. Deze draait op een nieuwe softwareversie om diverse problemen op te lossen. Op deze zenders zouden de streams nu goed moeten afspelen, ook met gebruik van ondertiteling. Het gaat om de volgende zenders:

• NPO 1
  • NPO 2
  • NPO 3
  • RTL 4
  • RTL 5
  • SBS 6
  • RTL 7
  • Veronica / Disney Junior
  • NET 5
  • RTL 8
  • RTL Z
  • SBS 9

Ik zie dat 24Kitchen specifiek genoemd wordt waar problemen worden ervaren. Deze wordt nog toegevoegd aan deze nieuwe origin. Dit duurt even, omdat het 7 dagen duurt voordat Terugkijken volledig beschikbaar is op een nieuw geconfigureerde zender. 

Dank voor jullie feedback! Hopelijk is het thuis een beetje vol te houden met deze temperaturen 😎

• is een King Poster
  • June 24, 2026

Bedankt voor de uitgebreide terugkoppeling, ​@Hans-Juriën 

Fijn om te lezen dat er achter de schermen wel degelijk aan verbeteringen wordt gewerkt en dat er concrete stappen zijn gezet met de nieuwe streamingomgeving. Ook goed om te weten dat 24Kitchen nog toegevoegd gaat worden.

Mijn eerdere punt blijft echter wel staan: voor ons als bèta-testers is die voortgang vaak niet zichtbaar. Als problemen worden gemeld en er vervolgens geen reactie, terugkoppeling of statusupdate volgt, ontstaat al snel het gevoel dat feedback ergens verdwijnt.

Juist omdat dit een publieke bèta is, zou een wat actievere communicatie enorm helpen. Een simpele reactie als ‘bekend probleem’, ‘we onderzoeken het’ of ‘staat op de planning’ geeft al veel meer vertrouwen dat meldingen daadwerkelijk worden opgepakt.

Ook meer transparantie rondom releases en release notes via TestFlight zou een mooie stap vooruit zijn.

Daarnaast zou het prettig zijn als er een globale roadmap gedeeld kan worden. Niet tot in detail, maar bijvoorbeeld welke grote verbeteringen nog op de planning staan, waar momenteel aan gewerkt wordt en welke onderdelen nog aandacht krijgen. Dat helpt om verwachtingen beter te managen.

Ik ben ook benieuwd of er al meer duidelijkheid is over wanneer de app de bètafase verlaat en als definitieve (finale) versie wordt uitgebracht. Is daar inmiddels een indicatie of planning voor bekend?

Ik blijf in ieder geval feedback geven en zal de wijzigingen op de genoemde zenders de komende tijd testen. Bedankt voor de update.

• is Prince of Content
  • June 28, 2026

​@Hans-Juriën Ondertiteling van RTL ziet er goed uit. Ondertiteling van VRT nog niet. Kan VRT ook overgezet worden naar nieuwe platform ?

Forum|alt.badge.img

​@Hans-Juriën Ondertiteling van RTL ziet er goed uit. Ondertiteling van VRT nog niet. Kan VRT ook overgezet worden naar nieuwe platform ?

Ik ga dit voor je navragen.

Forum|alt.badge.img

Daarnaast zou het prettig zijn als er een globale roadmap gedeeld kan worden. Niet tot in detail, maar bijvoorbeeld welke grote verbeteringen nog op de planning staan, waar momenteel aan gewerkt wordt en welke onderdelen nog aandacht krijgen. Dat helpt om verwachtingen beter te managen.

Ik ben ook benieuwd of er al meer duidelijkheid is over wanneer de app de bètafase verlaat en als definitieve (finale) versie wordt uitgebracht. Is daar inmiddels een indicatie of planning voor bekend?

Ik blijf in ieder geval feedback geven en zal de wijzigingen op de genoemde zenders de komende tijd testen. Bedankt voor de update.

In principe ligt nu de focus op het streaming gedeelte, zodra dit stabiel werkt, kan de nieuwe app live. Er zijn qua app updates geen specfieke zaken meer die voor Apple TV nodig zijn. De updates die gaan volgen zijn ‘reguliere’ updates die ook voor andere platformen van toepassing zijn.

Komende weken zal de focus zijn op het streamnigplatform en moeten alle origins voorzien worden van de nieuwe software om alle zenders te voorzien van deze (hopelijk) betere versie. Hiervoor heb ik nog geen planning ontvangen. Zodra ik hier meer over weet, zal ik het melden. We gaan wel de vakantieperiode in, dus mijn updates zullen vertraagd gaan zijn.