Skip to main content
Sticky

Odido TV - Bèta: nieuwe vormgeving Odido TV voor Apple TV

• May 27, 2024
  • 357 reacties
  • 16642 Bekeken
Odido TV - Bèta: nieuwe vormgeving Odido TV voor Apple TV
Toon eerste reactie

357 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Odido
  • February 17, 2026

Zojuist is de nieuwe versie in Testflight klaargezet. Korte samenvatting (in het Engels) van de wijzigingen.

New version that contains:
- A fix to prevent that an tvOS update triggers the log in process again.
Please note: possibly you need to log in again when installing this new app-version!
- New lay-out TV Guide and the timing of automatic scrolling of descriptions.
- New lay-out for the recordings page

Verder heb ik intern begrepen dat we waarschijnlijk (tijdelijk) teruggaan naar het ‘oude’ streamingplatform om te checken of de vele issues die jullie ervaren met de streams door het nieuwe platform komen. Hierdoor zal (doven)ondertiteling waarschijnlijk wel weer in werking terugvallen. Als dit doorgevoerd wordt, laat ik het weten.

• is een Top Poster
  • February 18, 2026

Lijkt wel alsof de kwaliteit iets minder is na de app update, of verbeeld ik mij dit? 😇

• is een King Poster
  • February 21, 2026

​@Hans-Juriën 

In de nieuwe versie vind ik de herindeling van de tv-gids echt een stap achteruit. De navigatie is onlogischer en duidelijk omslachtiger geworden.

Concreet: eerder kon je vanaf een zender met de OK-knop eenvoudig het dagoverzicht openen om naar hetzelfde tijdstip op een andere dag te gaan. In de huidige versie moet je eerst volledig terug, de dag selecteren en daarna opnieuw naar de zender navigeren. Dat kost onnodig veel handelingen.

Dit soort basisnavigatie zou intuïtief moeten zijn, zeker voor een dienst met deze schaal en gebruikersgroep. Het voelt alsof er onvoldoende is getest op gebruiksgemak. Hopelijk wordt dit serieus meegenomen en hersteld in een volgende update.

• is een Top Poster
  • February 22, 2026

Zojuist is de nieuwe versie in Testflight klaargezet. Korte samenvatting (in het Engels) van de wijzigingen.

New version that contains:
- A fix to prevent that an tvOS update triggers the log in process again.
Please note: possibly you need to log in again when installing this new app-version!
- New lay-out TV Guide and the timing of automatic scrolling of descriptions.
- New lay-out for the recordings page

Verder heb ik intern begrepen dat we waarschijnlijk (tijdelijk) teruggaan naar het ‘oude’ streamingplatform om te checken of de vele issues die jullie ervaren met de streams door het nieuwe platform komen. Hierdoor zal (doven)ondertiteling waarschijnlijk wel weer in werking terugvallen. Als dit doorgevoerd wordt, laat ik het weten.

Ik heb de update naar de nieuwste TestFlight versie 2.0.6403 uitgevoerd en AppleTV geupdate naar versie 26.3.0. Het probleem - met dovenondertiteling ingeschakeld - met het ongeveer 5 seconden achteruitgaan en het harder gaan van het geluidsvolume treedt nog steeds op. De eerste keer na ongeveer 10 minuten na inschakelen van de TV en de tweede keer na ongeveer 25 minuten na inschakelen van de TV. Ik heb er met iPad een video opname van gemaakt en de video ingekort van 25 minuten naar laatste minuut waarin het optrad.Video opgenomen met iPad 

Feitelijk, nadat dit probleem optreedt kijken wij dus niet meer live maar met ongeveer 5 seconden vertraging en wij moeten het volume weer handmatig verlagen. Schakelen wij over naar een ander kanaal, dan moeten wij het volume weer aanpassen.

Forum|alt.badge.img
  • Odido
  • February 23, 2026

​@Hans-Juriën 

In de nieuwe versie vind ik de herindeling van de tv-gids echt een stap achteruit. De navigatie is onlogischer en duidelijk omslachtiger geworden.

Concreet: eerder kon je vanaf een zender met de OK-knop eenvoudig het dagoverzicht openen om naar hetzelfde tijdstip op een andere dag te gaan. In de huidige versie moet je eerst volledig terug, de dag selecteren en daarna opnieuw naar de zender navigeren. Dat kost onnodig veel handelingen.

Dit soort basisnavigatie zou intuïtief moeten zijn, zeker voor een dienst met deze schaal en gebruikersgroep. Het voelt alsof er onvoldoende is getest op gebruiksgemak. Hopelijk wordt dit serieus meegenomen en hersteld in een volgende update.

Dank voor je feedback! Ik ga het doorgeven.

• is een Top Poster
  • February 24, 2026

@Hans-Juriën

De update naar 2.0.6403 geeft meer problemen dan de versie daarvoor. Elke avond komt het nu voor dat het beeld en geluid blijvend stil valt op willekeurige kanalen. Deze avond 24-2-2026 om 20:40 waren wij een programma aan het kijken op National Geographic toen het beeld blijvend stil viel, zonder geluid geen zwart beeld, alsof het beeld gepauzeerd was. Op de OK knop gedrukt, de blauwe balk wordt even getoond en staat helemaal aan het einde terwijl zeker het programma nog niet afgelopen was, nogmaals op OK gedrukt, beeld blijft stil staan. Geselecteeerd, verder kijken, gaat niet verder. Geselecteerd Live kijken, beeld gaat weer verder, het programma wordt live getoond. In dit geval werd het probleem niet veroorzaakt door de dovenondertiteling omdat op de Engelstalige National Geographic standaard Nederlandstalige ondertiteling wordt getoond.

Wij hebben ook al een ander probleem gezien met terugkijken, als wij het beeld willen vooruitspoelen, dan loopt het vast en wordt ook de blauwe balk getoond alsof het programma helemaal aan het einde staat. Echter, dit was zeker niet het geval, dan proberen wij het een aantal keren om het met pauzeren en verder gaan weer te starten maar dit lukt dan niet. Dan schakelen wij de TV weer uit en kunnen daarna weer verder kijken. Zowel mijn vrouw als ik hebben dit meegemaakt en in eerste instantie dachten wij dat wij iets niet goed gedaan hadden. Dit is nog een moeilijk te beschrijven probleem. Het is nog niet helemaal duidelijk, bij welke handelingen het probleem optreedt. Misschien treedt het probleem op als wij snel achter elkaar willen vooruitspoelen, dan worden tot drie keer een pop-up getoond “ Doorspoelen kan niet op deze zender”. Daarna drukken op de terug toets, pop-up wordt getoond met “je kijkt naar een gepauzeerd programma, dit dan bevestigen. Op zich vreemd want wij hadden het niet gepauzeerd. en bevestigd, je kijkt naar een gepauzeerd programma, wat op zich vreemd is. Ik heb nog niet de exacte methode gevonden om het probleem goed te reproduceren.

Betreft “New lay-out for the recordings page”. De opnames worden nu getoond als een vertikale lijst, op 1 regel een afbeelding van de opname getoond en rechts daarvan de beschrijving en twee knoppen, serie openen en wissen. Het is voor ons nogal wennen, bij de vorige versie werd op 1 regel de afbeeldingen van vier verschillende opnames getoond, waardoor wij zonder te scrollen direct 16 (of 20) programma’s konden zien, sneller overzicht, veel minder pagina’ s om door te scrollen. Wij nemen veel programma’s op, dus als wij een opgenomen programma zoeken, moeten wij veel door de lijst heen en weer scrollen. Wij hebben er nog niet aan kunnen wennen, misschien is het een optie dat het een instelbare functie wordt, keuze “Opnames tonen als vertikale lijst met 1 programma  afbeelding per regel” of “Opnames tonen, meerdere programma afbeeldingen op 1 regel”.

• is Prince of Content
  • February 27, 2026

​@Hans-Juriën Ik zie al dat de app na 1 jaar nog steeds basis problemen heeft met ondertiteling en overige kleine dingen. Wanneer is de app nu eens eindelijk bug vrij. Ik vindt het wel onbegrijpelijk en niet professioneel voor een bedrijf.

• is een Top Poster
  • March 3, 2026

Het geluid in de laatste versie van de TestFlight variant is nu gelukkig beter. Gewoon weer 2.0. 

nu gaat het zappen naar andere zenders ontzettend traag en stottert het geluid regelmatig. Echt niet te doen zo. 

begin me steeds meer te storen aan de Odido app op de Apple TV en wil ook niet terug naar de Odido tv box. 

denk dat we toch maar eens over gaan naar ziggo. Dit is echt niet te doen zo en ik snap oprecht niet waarom het zo lastig is een normaal werkende app uit te brengen. 

De normale (niet beta) app werk qua geluid (npo 1,2,3) nog steeds niet goed en dit is voor mij de reden dat ik de beta versie gebruik

• is een Top Poster
  • March 6, 2026

Wow, bizar dit. Alle problemen die BIJNA opgelost zouden zijn een jaar geleden, zijn er nog steeds…. Ze lijken alleen maar erger geworden te zijn. Blij dat ik m’n TV anno er uitgegooid heb. De concullegas van NLziet hebben t probleemloos voor elkaar op de Apple TV 😂

• is een King Poster
  • March 11, 2026

​@Hans-Juriën Komt er al een nieuwe versie aan?

Alleen maar ellende met deze versie, terugkijken van opnames stopt het beeld. Of het beeld verlaagt naar 1990 SDR kwaliteit.

Als je begint met tv kijken staat het beeld opeens op pauze.

Kunnen jullie een ander bedrijf inhuren die de app maakt want met die Indiaanse chatgpt boys gaat deze app niet beter worden!

• is een Master Poster
  • March 12, 2026

Ik ben overgestapt op Apple-TV en heb alles werkend met eArc en Atmos, behalve ODIDO.

Alle apps doen het dus perfect, maar de enige app die qua geluid helemaal scheef gaat is de AppleTv APP , maar ook de Apple TV Beta app. Timing is gewoon off en SBS6, BBC1 & BBC2 + Ziggo Sport hebben het meeste last.

Alleen als ik alles terugzet naar Arc en Atmos uitzet werkt het “ redelijk “ . Echter werken dan de andere apps allemaal niet goed. Odido slaat hier wel enorm de plank mis, wat echt jammer is. Oplossingen als Atmos uitzetten en dergelijken doen enorm afbreuk aan de AppleTV 4K.

Overigens is de beeldkwaliteit van beide apps ook niet best. Android/Google lijkt dat beter te doen.

Super frustrerend, ik ga maar eens bellen met de service desk.

• is een Master Poster
  • March 14, 2026

Ik ben overgestapt op Apple-TV en heb alles werkend met eArc en Atmos, behalve ODIDO.

Alle apps doen het dus perfect, maar de enige app die qua geluid helemaal scheef gaat is de AppleTv APP , maar ook de Apple TV Beta app. Timing is gewoon off en SBS6, BBC1 & BBC2 + Ziggo Sport hebben het meeste last.

Alleen als ik alles terugzet naar Arc en Atmos uitzet werkt het “ redelijk “ . Echter werken dan de andere apps allemaal niet goed. Odido slaat hier wel enorm de plank mis, wat echt jammer is. Oplossingen als Atmos uitzetten en dergelijken doen enorm afbreuk aan de AppleTV 4K.

Overigens is de beeldkwaliteit van beide apps ook niet best. Android/Google lijkt dat beter te doen.

Super frustrerend, ik ga maar eens bellen met de service desk.

Aanvulling:

Apple heeft in TV OS beta 26.4 een nieuwe optie: continue audioverbinding. Dit lijkt de geluidsoroblenen met de Apple TV app (helaas niet de beta) op te lossen.

sonos denkt alleen dat alles Atmos is (staat ook in de release notes) 

• is een King Poster
  • March 15, 2026

​@Hans-Juriën komt er nog een aanpassing voor het menu? Was bij me ouders en klagen ook al dat t zo slecht is geworden en niet meer te begrijpen.

• heeft eerste post geplaatst
  • March 17, 2026

Hallo - Ik lees dit topic omdat we vergelijkbare problemen ondervinden met de Odido [beta] app op Apple TV. Alle andere apps op Apple TV werken prima en de wifi-verbinding is 85% van de tijd stabiel. Met de Odido-app is het precies andersom: elk programma dat we live of opgenomen kijken, pauzeert en de hele app of settopbox moet opnieuw worden opgestart. En dan blijft het probleem aanhouden, of we geven het op. Dit is de afgelopen maand een terugkerend probleem geweest. Het is nu zo erg dat ik denk dat we overstappen naar een andere provider, want het is echt zonde van het geld.

Is er al nieuws over een oplossing voor deze problemen?

• heeft eerste post geplaatst
  • March 28, 2026

Ik begrijp werkelijk niet waarom het jaren moet duren om een goed werkende app voor de apple-tv te maken. Alle andere streaming diensten hebben dit prima voor elkaar, alleen bij Odido wil het niet lukken

Vanaf het T-Mobile tijdperk zit ik al te wachten tot dit eindelijk geregeld is. Helaas is het enig alternatief in onze wijk Ziggo, waar ik geen interesse in heb vanwege de prijs en upload snelheid. Alleen Odido biedt hier glasvezel aan, waar ik overigens wel tevreden mee ben.

NuFaN
  • is een Master Poster
  • March 29, 2026

Wederom heb ik weinig problemen met de app! Het meest grote issue wat ik ervaar zijn de grote volume verschillen tussen zenders! 2e issue is nog steeds dat je geen eens ondertiteling kan aanzetten zonder dat je steeds 5 sec teruggaat waarbij ook het volume ineens harder gaat! Dit is het meest bloed irritante van alles! En dat gebeurd niet 1 keer, dit blijft gebeuren zolang je ondertiteling aan hebt! Zonder werkt alles in mijn mening naar behoren voor hoe ik tv kijk. Ik begin wel te neigen naar het annuleren van mijn tv abonnement als dit zo blijft. Dan stap ik wel over naar NLZIET kan ik i.i.g. ongestoord kijken inclusief ondertiteling en mega volume verschillende tijdens zappen!​@Hans-Juriën 

• is een King Poster
  • April 8, 2026

Een maand verder, geen reactie meer vanuit ​@Hans-Juriën in dit topic, ontslagen of opgestapt bij Odido? Lijkt wel of dit project is in de koelkast gezet…

NuFaN
  • is een Master Poster
  • April 28, 2026

Een maand verder, geen reactie meer vanuit ​@Hans-Juriën in dit topic, ontslagen of opgestapt bij Odido? Lijkt wel of dit project is in de koelkast gezet…

Nah ja binnen een week of 2 weten we het. dag dat de app nog 16 dagen ofzo geldig was.

• is een King Poster
  • April 28, 2026

Heb problemen met de laatste release dat met opnames vaak het beeld zwart word en het geluid wel gewoon doorloopt. Daar te killen van de app en opnieuw de opname te starten heb ik weer beeld.

Kan hier problemen als tester blijven melden maar als er niks mee word gedaan of we krijgen geen feedback vanuit Odido dan kunnen we dit topic sluiten.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi all, sorry voor de stilte! Ik heb contact gehad met Hans-Jurien. Op de achtergrond is ons TV team druk bezig met de app. Ze zijn bezig geweest uit te zoeken waar de problemen met streamen en ondertiteling op het nieuwe streamingplatform vandaan komen. Eind vorige week hebben we hier een oplossing voor gekregen. We zoeken nu uit wat de impact hiervan is en hoe snel we dit kunnen implementeren (en deze dus oplossen). Dank voor al jullie geduld!

• is een King Poster
  • May 11, 2026

​@Cheyenne van Odido  ​@Hans-Juriën

Bijna 2 werken verder en nog steeds geen nieuwe Odido TV Beta app, deze verloopt over 5 dagen!

NuFaN
  • is een Master Poster
  • May 12, 2026

NL ziet, zal dan de oplossing worden denk ik voor mij

• is een King Poster
  • May 13, 2026

​@Nora van Odido ​@Cheyenne van Odido ​@Hans-Juriën 

Nogmaals over 3 dagen verloopt de Odido Beta app!!!

Morgen hemelvaart, vrijdag vaak mensen vrij en zitten wij in het weekend zonder tv.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@b0rg, de nieuwe versie staat inmiddels al live. Updaten is genoeg!

• is een King Poster
  • May 15, 2026

​@Cheyenne van Odido Dank je wel.

Zijn hier nog verbeteringen in gedaan, wij leveren feedback voor de beta dus verwachten we ook informatie vanuit Odido.

Ps ik zie de nieuwe versie nog niet staan in test flight, Hans Jurien had mij aan een speciale Test flight groep gekoppeld, zou dat het probleem zijn?