Skip to main content
Sticky

Odido TV - Bèta: nieuwe vormgeving Odido TV voor Apple TV

• May 27, 2024
  • 357 reacties
  • 16641 Bekeken
Odido TV - Bèta: nieuwe vormgeving Odido TV voor Apple TV
Toon eerste reactie

357 reacties

NuFaN
  • is een Master Poster
  • December 22, 2025

​@Hans-Juriën Het ging een poosje goed, maar de laatste update is een flinke stap terugwaarts.

• Om de haverklap stilstaand beeld.
  • Terug kijken breekt spontaan af, en gaat gewoon terug naar live, het volume gaat met flinke stappen ook harder op dat soort momenten.
  • Regelmatig zwart beeld terwijl je kijkt, met een melding dat er niets beschikbaar is en dat je het opnieuw moet proberen. Soms is 1x drukken voldoende, soms doet ie helemaal niets. Herstarten van app en zelfs de apple-tv helpt niet. (oa SBS, RTL en History channel b.v.)
  • Regelmatig dat meer dan 30% van de kanalen direct aangeven dat met een melding dat er niets beschikbaar is en dat je het opnieuw moet proberen. Soms is 1x drukken voldoende, soms doet ie helemaal niets. Herstarten van app en zelfs de apple-tv helpt niet. 
  • Vast staande ondertiteling, als je de zender aanzet (viaplay bv), gewoon tijdens darts non stop jackpot loterij reclame in de ondertiteling.

• is Prince of Content
  • December 22, 2025

​@Hans-Juriën mijn broer die ook odido tv heeft, heeft de app getest. ondertiteling lijkt goed te werken, maar er zijn andere problemen met de nieuwe update. beeld loopt soms paar sec stil en als het beeld weer loopt, dan zie je het beeld van paar seconden terug en het ondertiteling is van slag. App opnieuw opstarten en alles werkt weer. ik vind het wel slordig dat soort fouten.

• is een King Poster
  • December 24, 2025

Vanavond weer vastlopers gehad. Het lukt niet een paar uur te kijken via de Odido app zonder problemen. Ik heb een Apple TV 4k aangeschaft omdat ik de kwaliteit van het beeld met de Odido Mediabox teleurstellend vind, minder scherp en onderbrekingen, met name bij balsporten, zeer irritant. De Odido app op mijn Samsung TV geeft een beter beeld, maar de software/hardware van de Samsung tv is traag. Dus ik dacht dat een Apple TV 4k dat beter zou doen. Wat betreft Netflix, NPO start, Videoland, Apple TV etc klopt dat, mooi beeld, snel, prima. Het beeld via de Odido app is wel beter dan op de Odido Mediabox, maar verder is de stabiliteit zeer teleurstellend. Ik hoop dat dit snel verbetert

• is een Top Poster
  • January 1, 2026

Sinds vanmiddag zit de testversie van de Apple TV app op een ander streamingplatform. Het belangrijkste dat jullie hiervan merken, is dat de dovenondertiteling nu goed moet worden weergegeven. Als dovenondertiteling op o.a. NPO1 aanstaat, kan je soms kort zwart beeld of een hapering zien. Dit komt door een player herstart in de app. Dit is al bekend als probleem en hier wordt al naar gekeken.

Op kanaal 333 zie je een ‘test melding’ om te checken of je op dit streamingplatform zit. Verder zou je niets anders moeten merken van deze wijziging. Wel belangrijk: zorg ervoor dat je de laatste versie (2.0.6165) hebt geiinstalleerd via Testflight.

VRAAG: Op kanaal 333, zie ik “Hier hebben we geen informatie over, test Chanel (Deze zender is even niet beschikbaar). Betekent dit dat wij op het het veranderde streamingplatform zitten?

Dat er al naar gekeken wordt is een goede zaak en hard nodig. Wij hebben de dovenondertiteling aanstaan en meerdere keren op een avond ervaren wij dat het beeld naar zwart (donkerblauw) gaat met de foutmelding “ Er gaat iets mis. Probeer je het nog een keer”. Om weer beeld te krijgen moeten wij dan op de Ok knop drukken van de AppleTV afstandbediening. Op donderdagavond 1 Jan 2026 hebben wij dit zelfs drie keer in 1 uur gehad toen wij naar VRT zaten te kijken. 

Ik vraag mij wel of dat het een player herstart is, want dan zou het toch niet nodig moeten zijn om een handeling te moeten doen op de afstandbediening. Als wij op OK hebben gedrukt dan wordt dezelfde zender (kanaal) weer getoond en dan wordt de dovenondertiteling weer getoond maar die loopt dan wel een tijdje achter. 

Wij draaien versie 2.0.6165 op Apple TV Os 26.1 (en zojuist geupdate naar 26.2).

Ik vraag mij wel af of dat de foutmelding iets te maken heeft met de Odido App op Apple TV. De foutmelding zien wij soms ook op een TV die werkt met een Amazon Fire TV Stick Max. Ook daarop hebben wij dovenondertiteling aan staan. Op die TV op de slaapkamer zien wij minder vaak de foutmelding, maar wij kijken veel korter op die TV.

Vraag mij ook af of dat de de foutmelding “Er gaat iets mis, probeer het nog een keer” veroorzaakt wordt door alleen een probleem met de dovenondertiteling. Wat is er mis, he lijkt mij nuttig om een meer heldere foutmelding te laten tonen, wat beter de oorzaak aangeeft. 
Weet niet of het kan, misschien als volgende voorbeelden

Er gaat iets mis, foutcode xxxx, verbinding is kortstondig onderbroken. Tip, druk op OK of start de Odido App opnieuw op.

Er gaat iets mis, foutcode yyyy, veroorzaakt door dovenondertiteling, die uitgevallen was. Tip, druk op OK.

Er gaat iets mis, foutcode zzzz, veroorzaakt door dovenondertiteling, niet meer synchroon. Tip, druk op OK.

Enzovoorts.

Ben benieuwd of andere community leden ook (te vaak) de foutmelding “ Er gaat iets mis…” meemaken. Zo ja, hebben jullie dan ook de dovenondertiteling aan staan? Dit ook in combinatie met Apple TV of ook zonder Apple TV?

Forum|alt.badge.img

​@Mackeessie ​@bruinsmm ​​@NuFaN dank voor jullie feedback! Ervaren jullie alléén problemen met vastlopen / foutmeldingen wanneer jullie de (doven)ondertiteling aan hebben staan? Of ook wanneer dit uitstaat? Ik wil even beter begrijpen of er ook andere scenario's zijn waarbij er problemen optreden om ervoor te zorgen dat de juiste informatie wordt doorgegeven.

NuFaN
  • is een Master Poster
  • January 5, 2026

​@Hans-Juriën de ondertiteling staat standaard op doven stand aan! Ik ga het straks even ben standaard uitzetten en dan laat ik weten of dat dit een verschil maakt! 

• we hebben ook vaak dat als je iets kijkt het beeld 5sec terugspoelt zeg maar, het volume gaat dan ook steeds standaard met 2 stappen omhoog! 

• aantal keer gehad ook dat de app volledig sluit uit zichzelf

• is een King Poster
  • January 5, 2026

Bij mij waren de storingen onafhankelijk van wel- of niet ondertiteling.

• is een Top Poster
  • January 6, 2026

​@Hans-Juriën de ondertiteling staat standaard op doven stand aan! Ik ga het straks even ben standaard uitzetten en dan laat ik weten of dat dit een verschil maakt! 

• we hebben ook vaak dat als je iets kijkt het beeld 5sec terugspoelt zeg maar, het volume gaat dan ook steeds standaard met 2 stappen omhoog! 

• aantal keer gehad ook dat de app volledig sluit uit zichzelf

Wij hebben de dovenondertiteling standaard aan staan. Het andere probleem dat het beeld ongeveer 5 sec terugspoelt en dat het volume dan ineens omhoog gaat treedt bij ons ook vaak op. Soms zelfs meerdere keren op een avond. Ik heb nog niet bijgehouden of dat voorkomt bij terugkijken van opnames en op welk kanaal wij aan het kijken waren. Weet niet of dat verschil maakt.

• is Prince of Content
  • January 6, 2026

​@Mackeessie ​@bruinsmm ​​@NuFaN dank voor jullie feedback! Ervaren jullie alléén problemen met vastlopen / foutmeldingen wanneer jullie de (doven)ondertiteling aan hebben staan? Of ook wanneer dit uitstaat? Ik wil even beter begrijpen of er ook andere scenario's zijn waarbij er problemen optreden om ervoor te zorgen dat de juiste informatie wordt doorgegeven.

Als de ondertiteling aanstaat loopt het beeld vaak vast en gaat paar seconden terug. Als de ondertiteling uit staat dan treedt dit probleem niet meer.

• is een King Poster
  • January 6, 2026

Vandaag de hele middag geen SBS 6 kunnen kijken, bij mij ouders die ook Odido hebben hetzelfde.

De prijs komt overeen met de slechte kwaliteit van de producten en kennis bij Odido.

• is een Top Poster
  • January 7, 2026

​@Hans-Juriën

Deze woensdagavond 7-1-2026 zagen wij het probleem weer optreden dat het beeld stil staat en het volume omhoog ging.
Live kijken op kanaal 3 naar het Jeugd Journaal, dovenondertiteling aan. Om 19:06 stond het beeld stil en na ongeveer 5 seconden ging het beeld weer vanzelf verder en het volume ging omhoog. 
Verder blijven kijken en om 19:10 stond het beeld weer stil, bleef stil staan en geen geluid. Twee minuten gewacht, op de AppleTV afstandbediening op de OK toets gedrukt, het menu met vooruit of terug spoelen werd getoond en daarna naar de positie gespoeld waar wij laatst gekeken hadden. Afspelen weer gestart. Afwachten hoe het deze avond weer verder gaat. Met OK toets bedoel ik de ronde toets in het midden van de pijltoetsen.

Omstreeks 19:22 gaan kijken naar een ander kanaal VRT, volume ging vanzelf weer wat omlaag, bij omschakelen naar het andere kanaal. 

Onze ervaringen zijn tot heden, het probleem treedt op bij:

Bij live kijken en terugkijken.

Bij verschillende kanalen.

Dovenondertiteling staat standaard aan.

NuFaN
  • is een Master Poster
  • January 8, 2026

​@Hans-Juriën het zou best kunnen dat de ondertiteling een rol speelt, we hebben het nu een paar dagen uit staan en volgens mij is het niet meer voor gekomen! Eerlijkheidshalve, ik heb maar weinig gekeken de afgelopen dagen, maar viel me wel op dat wanneer wij keken er niks geks voor kwam! Ik hou het nog even in de gaten!

• is een Top Poster
  • January 9, 2026

​@Hans-Juriën 

Donderdagavond 8-1-2026 zagen wij het probleem weer optreden dat het beeld even stil staat en het geluid harder ging.

Om 20:23, kanaal 2, ongeveer een half uur nadat wij de TV hadden aangezet, beeld stond even stil en het geluid ging harder. Volume met de afstandbediening lager gezet. 

Om 20:26, bleef het beeld stil staan en geluid uit. Ongeveer 1 minuut gewacht, beeld nog steeds stil. Op de afstandbediening op OK knop (rond knop tussen de pijl toetsen) gedrukt. Het menu met de tijdbalk wordt even getoond en verdwijnt weer na ongeveer 5 of 10 seconden. Het beeld bleef nog steeds stil staan. Daarna weer op de OK gedrukt, de tijdbalk wordt getoond en daarna gekozen voor Live. Beeld leek vooruit te spoelen en enkele seconden werd het beeld weer live getoond.

Om 21:31 zaten wij op kanaal 3 te kijken.

Beeld viel weer even stil, gaat na ongeveer 5 seconden vanzelf weer verder en het geluid ging harder. Volume weer met de afstandbediening lager gezet. Als daarna een ander kanaal gekozen wordt, moeten wij het volume weer hoger zetten, want dan is het weer te zacht.

Deze vrijdagochtend 9-1-2026 zag ik het probleem weer optreden dat het beeld even stil staat en het volume omhoog ging.

05:24 TV aan (Odido App op Apple TV), kanaal 1 NPO1

05:37 Beeld stond even stil, geluid ging harder

05:42 TV uit

05:43 TV aan kanaal 1, met telefoon foto gemaakt van volume balk en video met geluid

06:32 Beeld stond even vast, geluid ging harder, foto gemaakt van volume balk en video met geluid

De volume balk is niet omhoog gegaan, dus het volume van de TV/Apple TV is hetzelfde, dit bewijst dat het geluid komt harder binnen komt via de stream van Odido.

06:36 TV uit

Het valt mij op dat het probleem meestal in ongeveer het eerste half uur al optreedt en dat het op sommige avonden daarna niet meer optreedt. Dit kan natuurlijk toeval zijn. Afgelopen donderdagavond is hebben wij het meerdere keren op een avond zien optreden. Wel hebben wij meerdere keren van kanalen gewisseld. Misschien als een kanaal gekozen wordt (opstarten van stream) dat er een kans bestaat dat het na x-tijd optreedt. Als wij langer naar een programma of film op hetzelfde kanaal blijven kijken dan treedt het probleem niet meer op. 

in alle gevallen staat bij ons de dovenondertiteling standaard aan.

• is een Master Poster
  • January 12, 2026

Ook hier grote problemen bij aanzetten van de ondertitels. Op zich werken de twee regels wel nu, maar naar verloop van tijd ook hier vastloper, klein sprongetje terug en de ondertitels weer als vanouds maar 1 1 regel… Bij het terugkijken van een programma, na aanzetten van de ondertitels, sprint de uitzending helemaal terug naar het begin na verloop van tijd. Best wel frustrerend elke keer.

Forum|alt.badge.img

Dank voor jullie feedback. We zijn de informatie aan het verzamelen en het aan het herproduceren, zodat we dit met de juiste info kunnen aankaarten bij de developers.

• is Prince of Content
  • January 19, 2026

​@Hans-Juriën Ik heb de indruk dat de werknemers van Odido de Apple TV app zelf niet gebruiken, anders waren veel problemen veel eerder opgelost.

NuFaN
  • is een Master Poster
  • January 26, 2026

​@Hans-Juriën 

Ik zag dat er een nieuwwe versie inmiddels was geïnstalleerd (zag het door de nwe functie in de gids), ervaring tot nu toe:

• Het terugspoelen en volume wijziging gebeurd nog steeds. gebeurd zowel bij live tv en terugkijken.
  • Regelmatig dat het beeld zwart wordt met de probeer het opnieuw boodschap. Gebeurd op diverse zenders.

Forum|alt.badge.img

​@Hans-Juriën 

Ik zag dat er een nieuwwe versie inmiddels was geïnstalleerd (zag het door de nwe functie in de gids), ervaring tot nu toe:

• Het terugspoelen en volume wijziging gebeurd nog steeds. gebeurd zowel bij live tv en terugkijken.
  • Regelmatig dat het beeld zwart wordt met de probeer het opnieuw boodschap. Gebeurd op diverse zenders.

Wij zien soortgelijke problemen en zijn ermee bezig. Dank voor het doorgeven.

• is een Top Poster
  • February 6, 2026

Sinds kort komt het geluid door in 5.1 signaal terwijl het 2.0 zou moeten zijn. Hierdoor slecht geluid zonder lage tonen. Dit is niet in te stellen in de Apple TV app. Ik gebruik de beta app via testflight. 

• is een King Poster
  • February 10, 2026

​@Hans-Juriën Over 12 dagen verloopt de beta af, komt er nog een nieuwe versie?

• is een Top Poster
  • February 13, 2026

​@Hans-Juriën 

Wij zien soortgelijke problemen en zijn ermee bezig. Dank voor het doorgeven.

In mijn beleving is er geen nieuwe App versie, de huidige TestFlight versie is van grofweg twee maanden geleden. Het probleem met stil vallen van het beeld en omhoog gaan van het volume is er nog steeds. Dit probleem zien wij elke dag optreden. Jammer dat er door Odido vrijwel niets meer gecommuniceerd wordt in dit topic. Vraag mij af of wij er nog op kunnen vertrouwen dat het ooit opgelost wordt en zo ja, hoe lang dit nog gaat duren? A.u.b. houdt ons geregeld op de hoogte van de voortgang en status.

• is een King Poster
  • February 14, 2026

​@Hans-Juriën Na het updaten naar tvOS naar 26.3 moest ik weer mijn klantnummer en pincode opgeven.

• is een Master Poster
  • February 14, 2026

Ik kocht een Apple TV ter vervanging van de Odido android box, voor een betere ervaring... dat ik nu in dit topic post zegt genoeg. Wat een drama die Odido app op Apple TV.

Heb de Apple TV weer ingepakt en teruggestuurd na 1 dag. Denk dat ik tv kijken bij Odido ook maar ga opzeggen. Hoe moeilijk kan het zijn een fatsoenlijke app te bouwen.

Forum|alt.badge.img
  • Odido
  • February 16, 2026

​@Hans-Juriën Na het updaten naar tvOS naar 26.3 moest ik weer mijn klantnummer en pincode opgeven.

We hebben vrijdag een nieuwe versie ontvangen waarin dit opgelost moet zijn. Deze versie wordt intern gecheckt voordat deze voor jullie beschikbaar komt.

Verder loopt het onderzoek naar het stilvallend beeld nog. Ik was en ben zelf wat verminderd beschikbaar dus zal iets minder snel reageren. Dat betekent echter niet dat er achter de schermen niets gedaan wordt. Hopelijk kan ik binnenkort ook meer melden over het stilvallen van het beeld.

• is een Top Poster
  • February 16, 2026

Ik zag eerder deze opmerking, maar daar wordt verder niet meer over gesproken; maar is wel een irritante bug:

• Regelmatig zwart beeld terwijl je kijkt, met een melding dat er niets beschikbaar is en dat je het opnieuw moet proberen. Soms is 1x drukken voldoende, soms doet ie helemaal niets. Herstarten van app en zelfs de apple-tv helpt niet. (oa SBS, RTL en History channel b.v.)

Op dit moment ervaar ik dit ook, voor de tweede keer, ook NPO 1,2 en 3 geven zwart beeld met een melding dat deze niet beschikbaar is. De mobiele app, de niet beta Odido ATV app, de LG app werken allemaal prima, behalve die BETA.

De vorige keer dat ik dit had, half jaartje geleden, was het na een x aantal uur opgelost. Nu al bijna een gehele dag. 

Iemand een oplossing? App opnieuw geïnstalleerd, ATV ge-update naar laatste 26.3 versie. Router/ acces points alles een herstart gegeven. Niets helpt.