Skip to main content
Sticky

Odido TV - Bèta: nieuwe vormgeving Odido TV voor Apple TV

• May 27, 2024
  • 357 reacties
  • 16641 Bekeken
Odido TV - Bèta: nieuwe vormgeving Odido TV voor Apple TV
Toon eerste reactie

357 reacties

• is een King Poster
  • December 6, 2025

Sorry, maar ik dacht dat de Apple tv app na 2 jaar wel dezelfde lay-out zou hebben als de tv app en de Mediabox, vandaar de teleurstelling. Maar ik wil graag tester zijn, dat ben ik ook voor de  Odido mediabox. 

Dus  hoe krijg ik de TestFlight uitnodigingscode?

• is een King Poster
  • December 6, 2025

Het is inmiddels gelukt de test app te installeren. Het probleem was dat mijn Apple tv account een ander e-mailadres als inlog heeft dan mijn Odido account.

• is een King Poster
  • December 7, 2025

Deze Beta app werkt echt veel beter, vergelijkbaar met de mediabox. Ik ben nog aan het zoeken hoe de afstandsbediening werkt. Bij de mediabox heb ik een uitgebreidere afstandsbediening met meer functies. Dat zal vooral voor mijn vrouw wennen zijn.

Alleen het geluid is gewoon stereo, terwijl de mediabox ook dolby levert. Ik begrijp dat daar nog aan gewerkt wordt.

• is een King Poster
  • December 7, 2025

Ik zit nu Robinson te kijken via de Beta Odido app en geluid, mn de muziek, klinkt ruimtelijk op mijn Sonos systeem ( Sonos ARC ultra en 2 Sonos one als achterspeakers en een Sonos Sub) terwijl ik in de Sonos app zie dat het signaal Stereo PCM is. Het klinkt net als het geluid via de Mediabox, en daar wordt dolby 5.1 aangegeven in de Sonos app. Vreemd.

Ondertitels zijn soms incompleet, soms 2 regels boven elkaar soms 1 regel met maar de helft van de tekst.

• is Prince of Content
  • December 8, 2025

zijn de ondertiteling problemen al opgelost?

• is een Master Poster
  • December 8, 2025

Ook hier grote behoefte aan werkende ondertitels! Wat is de stand van zaken, er zou aan gewerkt worden?

NuFaN
  • is een Master Poster
  • December 9, 2025

​@Hans-Juriën Ik ervaar tot nog toe geen slaapstand issues, m.b.t. SD beeld ipv HD! Wel blijft ook met deze versie nog steeds regelmatig het beeld bevriezen! Das tot nog toe de enige klacht 🫣!

• is een King Poster
  • December 9, 2025

Hier nog slaapstand issues, AppleTV word niet in slaap stand gezet.

Forum|alt.badge.img
  • Odido
  • December 10, 2025

Ook hier grote behoefte aan werkende ondertitels! Wat is de stand van zaken, er zou aan gewerkt worden?

Ik hoop hier uiterlijk volgende week duidelijkheid over te kunnen geven. De aanpassingen hiervoor staan klaar, maar er moet nog een besluit genomen worden of en wanneer deze live gezet kunnen worden.

• is een King Poster
  • December 12, 2025

​@Hans-Juriën tvOS 26.2 geïnstalleerd en weer moest ik mijn klant nummer en pincode opgeven :(

Forum|alt.badge.img
  • Odido
  • December 15, 2025

​@Hans-Juriën tvOS 26.2 geïnstalleerd en weer moest ik mijn klant nummer en pincode opgeven :(

Dank voor het melden. Ik heb wat aanvullende informatie o.b.v. van je tv-account verzameld en nogmaals benadrukt dat dit uitgezocht moet worden.

Forum|alt.badge.img
  • Odido
  • December 16, 2025

Sinds vanmiddag zit de testversie van de Apple TV app op een ander streamingplatform. Het belangrijkste dat jullie hiervan merken, is dat de dovenondertiteling nu goed moet worden weergegeven. Als dovenondertiteling op o.a. NPO1 aanstaat, kan je soms kort zwart beeld of een hapering zien. Dit komt door een player herstart in de app. Dit is al bekend als probleem en hier wordt al naar gekeken.

Op kanaal 333 zie je een ‘test melding’ om te checken of je op dit streamingplatform zit. Verder zou je niets anders moeten merken van deze wijziging. Wel belangrijk: zorg ervoor dat je de laatste versie (2.0.6165) hebt geiinstalleerd via Testflight.

• is een King Poster
  • December 16, 2025

Ik zie nu ook bij mijn Sonos, Dolby Digital 5.1 als audio signaal staan.Klopt dat? Ik heb het nog niet echt gehoord, maar ik kijk nu naar het nieuws, dus niet echt een programma om het verschil te horen.

• is een King Poster
  • December 16, 2025

Welk kanaal is 333 dan, je hebt geen nummers bij de Odido TV app test flight waar ik al had om gebvraagd.

• is een King Poster
  • December 16, 2025

Als je naar beneden scrolt in de TV gids kom je bij kanaal 333, daar staat testkanaal of zoiets. Als ik op mijn laptop  de Odido tv website open kom ik kanaal 333 niet tegen, dus je ziet hem alleen via de Apple tv app in versie 2.0.6165.

• is een King Poster
  • December 16, 2025

Ah de tv gids heeft wel nummers, nooit opgevallen.

• is Prince of Content
  • December 17, 2025

​@Hans-Juriën  Zijn alle problemen nu opgelost met de AppleTV wat betreft de ondertiteling. Ik zit nu tijdelijk bij NLziet vanwege de genoemde problemen.

Forum|alt.badge.img
  • Odido
  • December 17, 2025

​@Hans-Juriën  Zijn alle problemen nu opgelost met de AppleTV wat betreft de ondertiteling. Ik zit nu tijdelijk bij NLziet vanwege de genoemde problemen.

​@bruinsmm die problemen zouden inderdaad nu opgelost moeten zijn!

• is Prince of Content
  • December 17, 2025

mooi, dan stap ik weer over naar odido tv binnenkort.

Forum|alt.badge.img
  • Odido
  • December 19, 2025

Dank voor het melden. Ik heb wat aanvullende informatie o.b.v. van je tv-account verzameld en nogmaals benadrukt dat dit uitgezocht moet worden.

Dit onderwerp is nogmaals besproken: er wordt nu gewerkt aan een aanpassing om, net zoals de ‘oude’ tvOS app, het standaard device ID van de Apple TV te gebruiken. Hiermee voorkomen we dat bij o.a. OS updates er opnieuw ingelogd moet worden. Planning is nog niet bevestigd, maar ik verwacht eind januari de app update waar dit in zit verwerkt.

• is Prince of Content
  • December 19, 2025

mooi, dan stap ik weer over naar odido tv binnenkort.

​@Hans-Juriën  als ik de tv abonnement weer afsluit, kan ik die ook maandelijks opzeggen en internet behouden?

• is een King Poster
  • December 19, 2025

Hier is de ondertiteling nog niet compleet. Bij RTL 4 mist de helft van de ondertitels. Net of het 2 regels horen te zijn en alleen de onderste te zien is.Moet ik dan de ondertitels anders instellen?

Ik draai op versie 2.0.6165 en zie pagina 333 in de lijst, dus ik ga er vanuit dat ik op het andere platform zit.

• is een King Poster
  • December 20, 2025

Ik heb het lettertype in de Apple TV veranderd naar:

Tekst > Lettertype=Helvetica, Grootte=Medium, Kleur=Wit

Achtergrond > Kleur=Zwart, Ondoorzichtigheid=0%

Geavanceerd > Ondoorzichtigheid tekst = Ondoorzichtig, Tekstrandstijl = Uniform

en nu zie ik wel alle tekst als 2 regels te zien, dus dan werkt het ook goed bij RTL 4.

• is een King Poster
  • December 20, 2025

Ik heb nu een storing waarbij RTL4 niet meer werkt in de Odido app op de Apple TV. Via de NL-Ziet app werkt RTL4 wel, via de Odido Mediabox en de Odido app op mijn Samsung tv.

Meer mensen last van?

• is een King Poster
  • December 20, 2025

Apple tv opnieuw opgestart, RTL 4 werkte weer, maar nu loopt NPO 1 weer vast. Sinds een paar uur steeds problemen. Gisteravond hele avond geen probleem gehad. Vreemd.