Skip to main content

Ik heb sinds kort een nieuwe TV. Mijn oude was een Philips 55OLED804, dit was een Android TV. Hierop werkte de app super goed.

De nieuwe is een 65OLED808, nu met Google TV. De app is netjes geïnstalleerd. Maar nu heb ik met grote regelmaat dat NPO 1,2,3 beeld geven, maar alles wat daarna komt geeft wel audio, maar geen beeld. Meestal helpt het door de TV uit te zetten en weer aan. Maar het is best irritant.

Komt iemand dat bekend voor? Of nog mooier, is er een oplossing voor?

Het lijkt erop dat ik het problem heb gevonden nadat ik de audio uitvoer van de tv van meerkanaals naar stereo ongecomprimeerd heb gezet is het probleem bij mij tot nu toe weg gebleven.


Hi @Ray75, wat super om te zien dat dit de oplossing blijkt te zijn! @TheDoc zou je willen controleren of dit bij jou ook ervoor zorgt dat alles opgelost is? 


Hi, bij ons is het blijven werken maar niet zeker of het een aan het ander gerelateerd is, is had ook de switch tussen youtube en weer terug al gemaakt waardoor het sowieso weer in orde was. Ik hou t in de gaten 


Toch nog even geprobeerd: als ik de stroom er volledig afhaal (stekker eruit) heb ik na de herstart geen beeld op bv rtl4, sbs6 enzo. Het instellen van het geluid naar ongecomprimeerd stereo helpt niet. Het omschakelen naar netflix, videoland of youtube en 1 seconde iets kijken helpt wel. Als vervolgens de tv aan de stroom blijft (in standby) dan blijft t goed werken op alle zenders met beeld. Haal je de tv volledig van stroom moet je weer een seconde netflix ofzo kijken. 


Ik heb het nu ook weer een paar keer gehad, gisteren zelfs bij terugkijken zwart beeld.

Ik hoop dat er binnenkort toch eens een keer een update komt die het oplost.

Want de Nederland 1, 2 en 3 en nog wat zenders hebben er geen last dan moet dat toch voor de andere zender ook mogelijk zijn.


Ik heb nu een paar dagen geleden de update op de tv gezet, en tot nu toe heb ik geen zwart beeld meer gehad.

 


En het is weer terug paar dagen na de update toch weer een zwart beeld gehad na het zappen kort na aan zetten van de tv.


Beste, ook hier hetzelfde probleem.

Philips Google TV.

Wanneer Odido app opent op Nederland 1,2 of 3 en je probeert hierna te schakelen naar de commerciële zenders blijft dit beeld ook hier zwart (op elkele zenders na zoals RTL z en het eigen Odido kanaal etc,etc.

App opnieuw laten opstarten ( alleen als je afsluit vanaf commerciële zender ) doen ze het opeens allemaal.

App al verschillende keren opnieuw geïnstalleerd zonder resultaat.

Favorieten staan uit (ook want ik deze aan zet bliven de zenders zwart.

Vol verwachting.…

 

Gr


Zelfde:

-Google TV

-Merk Philips

-Geen problemen met NPO

-Zwart beeld, wel geluid, bij commerciële zenders

-Wisselen naar bv. YouTube en weer terug lost het euvel op.


@Jabels63 @AhEh Willen jullie het type/model Philips TV doorgeven? Ook ben ik benieuwd naar de software versie en welke versie van de Odido app wordt gebruikt. Ik ga het gelijk doorgeven aan mijn collega’s van het TV Team, zodat zij dit kunnen meenemen in hun onderzoek. Alvast bedankt voor de genomen moeite! 


@Teresa van Odido Ik ben momenteel niet thuis, dus versienummers van de software kan ik helaas niet doorgeven. Wel heb ik hier informatie over de tv:

  • Philips 50PUS8848/12

Mocht dat relevant zijn misschien voor de ontwikkelaars: ik weet 99% zeker dat dat de SOC in de tv de “MediaTek Pentonic 1000-soc” is!

 


Beste, sinds gisteren 9 juni, is ons probleem opeens opgelost 😉. Na het opstarten op NPO 1,2 of 3 kunnen wij nu gewoon naar RTL 4 en verder met beeld!!

Het werd ook wel tijd waar :-)

Nu hopen dat dit zo blijft.

Dank aan degene die hier voor gezorgd hebben.

Gr, Abels


O jee!! Vandaag gekeken..…

En ja hoor. Was iets te snel met feestje vieren…

Probleem weer terug ;-((

Begrijp hier niets meer van!!

Na 4 weken schrijven en een filmpje opsturen nog geen oplossing?!

Kom op Odido....


Hey @Jabels63, ik zie dat er inmiddels al een ticket voor je is aangemaakt. Hopelijk kunnen we het nu definitief oplossen! 


Is er al een oplossing? Want tot op heden bestaat het probleem nog steeds bij ons…


Hoi @Lvanbeek70, ik wil je graag verder helpen! Ik kan alleen geen abonnement vinden met je e-mailadres. Zou je voor mij je postcode, huisnummer, geboortedatum en laatste vier cijfers van je rekeningnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik direct aan de slag! Groetjes, Ishana


Hey @Jabels63, ik zie dat er inmiddels al een ticket voor je is aangemaakt. Hopelijk kunnen we het nu definitief oplossen! 

Beste Tommie,

Jou bericht is inmiddels 4 maanden geleden !

Ondanks een ticket geen oplossing e.o verdere reactie.
Hoor graag van jou hoe nu verder?

Gr, Johan


Is er al een oplossing? Want tot op heden bestaat het probleem nog steeds bij ons…

Beste,

 

Wacht al vanaf feb. 2024 op een oplossing.
Na enkele updates van Chromecast en Philips nog altijd hetzelfde probleem ;-(

Gr, Johan


Hi @Jabels63, welke versie heb je op dit moment? Je dient versie 2.0.4307 te hebben, als het goed is moet dit het oplossen! 


Hi @Jabels63, welke versie heb je op dit moment? Je dient versie 2.0.4307 te hebben, als het goed is moet dit het oplossen! 

Dag Tommie,

Hier draait nu versie 2.0.447. Deze update is van 24 aug. 2024.

Neem aan dat dit nog een nieuwere update is dan welke jij hier noemt?

Hoor graag weer van je.

Gr, Johan


Hier ook versie 2.0.4470 maar ook nog steeds hetzelfde probleem naar app opnieuw op te starten is het weg.


@Jabels63 @Ray75 Dank jullie wel voor de terugkoppeling. Ik heb Tommie gevraagd of hij hier maandag op terug wil komen. 

Alvast super bedankt voor jullie geduld! 


Hi @Jabels63 & @Ray75, ik gok dat jullie hetzelfde hebben als dit topic:  

Klopt dit?


Hi @Jabels63 & @Ray75, ik gok dat jullie hetzelfde hebben als dit topic:  

Klopt dit?

Dag Tommie,

Ook dit topic is nog niet afgerond volgens mij….
Heb inderdaad hetzelfde probleem maar ik heb geen kastje van jullie maar 
zoals eerder vermeld een wel een Philips met Google tv met hierop de nieuwste versie van jullie App.
en tevens alle nodige updates gedraaid de laatste maanden, helaas zonder resultaat.
Deze al verschillende malen opnieuw geïnstalleerd en stroomloos gemaakt.

Vandaag echter goed nieuws….
Het was opeens mogelijk (nadat ik de tv ingeschakeld had op NPO 1 mogelijk om door te gaan naar RTL4 etc, zonder zwart beeld te hebben!! Hoera!! Hebben jullie wat veranderd?? Na maanden eindelijk goed. 

Nu is dit al eens eerder gebeurd dat het opeens goed werkte waarna het in de avond wederom mis was.
Nu maar hopen dat het goed blijft. 
Ik houdt jullie op de hoogte.

Gr,

Johan


Ook wij hebben een nieuwe philips tv met google tv en zwart beeld bij de commerciele zenders. Wij zijn net over van ziggo en hebben geen tv beeld. Dat is allesbehalve wat ik van deze overstap verwacht had.

Ik heb een ticket aan laten maken en een film gestuurd. Maar wat is de voortgang van dit issue in de afgelopen 10 maanden? Het is nog steeds niet opgelost.


Reageer