Skip to main content

Hoi , het is de eerste keer op dit forum. Ik heb nu een kleine maand glasvezel van Odido en diverse keren problemen gehad met mijn Odido tv app op een Samsung tv. De tv heb ik extra gekocht omdat ik dan geen extra ontvanger nodig zou hebben en mijn oude tv kon de app niet installeren. Ook heb ik de tv bekabeld voor internet omdat ik dan hoopte dat alles perfect zou werken. Nu heb ik al een paar keer de tv van de stroom moeten halen omdat er een fout optreed. Dat helpt meestal maar kan toch niet steeds de bedoeling zijn?  Ook moet ik steeds als de tv app werkt steeds op “herstarten” drukken omdat de app dan iets aangeeft. Op mijn oude tv die nu op de slaapkamer hangt heb ik mijn Apple TV ontvanger bekabeld aangesloten (omdat het niet mogelijk was om op deze tv de app te downloaden) en hier werkt de app normaal zoals het zou moeten . Op dit forum zie ik veel vergelijkbare ervaringen van andere klanten. Wanneer wordt hier iets aan gedaan door de tv app makers ?  

Hi @Ivo Dohmen, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Kan je een foto maken van de foutmelding die je ontvangt? Dat je de app moet herstarten kunnen we helaas niks aan veranderen. Samsung ververst namelijk geen apps in standby modus. Dus dan moet je de app herstarten om de huidige data te ontvangen. 


Mod edit:

Hi @Ivo Dohmen, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Kan je een foto maken van de foutmelding die je ontvangt? Dat je de app moet herstarten kunnen we helaas niks aan veranderen. Samsung ververst namelijk geen apps in standby modus. Dus dan moet je de app herstarten om de huidige data te ontvangen. 

Hoi Tommie , bedankt voor je reactie. Op dit moment doet de tv app het weer . Vanmorgen gaf ie ie aan dat ie geen gegevens kon ophalen en bleef het beeld zwart. Diverse keren de tv uit/aan gezet zonder resultaat. Nadat ik de tv van de stroom heb gehaald herstart de app zich wel weer. Volgende keer als de app een fout/storing heeft mak ik een foto 


Dit is bij ons ook een probleem. We hebben alleen bewegend beeld als we de app opnieuw installeren. Dat moet elke keer als we tv willen kijken. Dat moet makkelijker kunnen. Sinds TMobile Odido is geworden is het alleen maar slechter geworden. ☹️


Hi @Frikkies, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik wil natuurlijk dat je ongestoord tv kunt kijken. Kan je een aantal vragen voor mij beantwoorden? Alvast bedankt!

  1. Heb je de tv bedraad aangesloten of via Wifi?:
  2. Wat is het merk en typenummer van je tv?: 
  3. Wat is de softwareversie van de tv?:
  4. Zou je een filmpje kunnen maken hiervan en dit delen via een WeTransfer linkje?

Hoi @Tommie van Odido . Bij mij gisteravond weer storing, volgens mij is die storing bij jullie bekend zag ik op community. Maar wel dus weer de tv van de stroom moeten halen om weer te kunnen kijken . Daarna doet de tv het weer . In de bijlage het beeld dat we gisteravond zagen 

 


Hoi @Ivo Dohmen, dit zou opgelost moeten zijn! Laat je me het weten of je dit nog ervaart? Dan kunnen wij actie ondernemen! Groetjes, Ishana


Hoi @Ivo Dohmen, dit zou opgelost moeten zijn! Laat je me het weten of je dit nog ervaart? Dan kunnen wij actie ondernemen! Groetjes, Ishana

 

Hoi @Ishana van Odido . De storing van donderdagavond is idd verholpen. Het probleem is dat ik geregeld ( dus ook donderdagavond na de storing ) en zoals eerder vermeld , de tv van de stroom moet halen om de Odido tv app weer werkend te krijgen . 


Goedemorgen,

sinds vrijdag ligt onze wifi via de glasvezel eruit. Melding is bekend bij Odido. Maar sinds gisteren kan ik nu ook niet meer tv kijken via de app op m’n Samsung tv. Er is waarschijnlijk een update nodig van Samsung tv maar dat kan alleen via de wifi. En niet via hotspot. 
dus graag een oplossing voor mijn wifi probleem! En checken of de Odido tv app competable is met de Samsung update. 
 

alvast bedankt!

groet,

chantal


Hey @Creijerse, welkom op onze Community!

Dit klopt, de Odido tv app werkt alleen op een vaste verbinding van ons netwerk en zal niet werken met een hotspot. Ik zie dat er al een ticket voor je is aangemaakt voor onze technische dienst. Zij zullen het ticket spoedig oppakken en hopelijk oplossen. Daarna zul je weer tv moeten kunnen kijken. In de tussentijd kun je via je telefoon of laptop als nog tv kijken via de app op webversie


Hi Tommie,

 

dank voor je snelle reactie. Kan je een inschatting geven hoe lang het duurt voor de monteur de glasvezel kan fixen? 
 

ik werk vanuit huis en de hotspot is niet heel stabiel tijdens teams meetings 😬 

Alvast bedankt!


Reageer