Odido TV App werkt niet meer naar update Samsung The Frame

  • 8 November 2023
  • 150 reacties
  • 3133 Bekeken

Reputatie 2

Sinds gister een update gehad van Samsung The Frame. Sindsdien werkt de Odido TV app niet meer. Heb hem al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar ik krijg zelfs geen inlog scherm meer. Hij laat alleen het achtergrond plaatje zien van de app verder doet hij niks. Heb mijn tv al herstart. Daarnaast mijn router een herstart gegeven niks werkt. Iemand enig idee wat dit kan zijn kan nu geen tv meer kijken. Wanneer komt er een update voor de app van Samsung of is er een beta app die ik kan installeren zodat alles weer werkt?

Teresa van Odido 5 maanden geleden

@Marvin36, super bedankt voor de aanvullende gegevens! Ik heb de zaak direct doorgezet naar mijn collega’s van de technische dienst. Ik begrijp natuurlijk dat je liever gebruik maakt van de TV app, maar ik ben blij dat je in ieder geval niet helemaal zonder TV diensten zit. Weet dat wij hard voor jou aan de slag gaan! 😀

Bekijk origineel

150 reacties

Reputatie 6
Badge

Hoi Marvin,

Heb zelf niet zo veel ervaring met Samsung tv's, maar ik weet dat wij onze LG tv niet volledig kunnen herstarten vanuit de menu's met de afstandsbediening. Wij moesten echt de stekker uit het stopcontact halen toen een app was vastgelopen. Hoe heb je de Samsung ge-herstart? Met de afstandsbediening, of de stroom eraf?

Mocht dat niet helpen dan moet ik je het antwoord helaas schuldig blijven haha. Dit was vooral even hardop proberen mee te denken.

 

-Gilbert

Reputatie 2

Gilbert,

Bij Samsung hoef je de stekker er niet uit te trekken. Je houd de Aan/Uit knop 10 seconde vast en dan gaat de tv herstarten. Dan zie je ook weer in het opstartscherm in beeld. Net als bij stroom eruit en erin. Misschien is het bij LG ook zo je zou het uit kunnen proberen. Om een app af te sluiten moet je bij Samsung de Back knop inhouden dan sluit de openstaande app. Ik zie nu echter alleen de tmobile achtergrond van het home menu van ze app en kan overal op drukken maar hij doet niks meer helaas. Vermoed een bug. Zal ook fijn zijn in de toekomst dat T-Mobile uit de interface word gehaald en dat de app de stijl van Odido krijgt. 
 

@ odido weten jullie wanneer er een nieuwe update komt in odido stijl op samsung televisies?

Reputatie 6
Badge +2

@Marvin36, zou je hier een foto van het scherm wat je krijgt kunnen plaatsen? En ik vraag mij af op welke versie jouw Samsung the Frame nu draait, zou je mij dit kunnen vertellen? Ik heb jammer genoeg nog geen nieuws over een nieuwe update in Odido stijl, we zijn er in ieder geval druk mee bezig! 

 

 

Reputatie 2

De update van Samsung is net 2 dagen oud. Het betreft update nummer 1310. Waarschijnlijk gaan hier meer mensen last van krijgen die automatische updates hebben aanstaan. Zie het plaatje heb al van alles geprobeerd maar hij blijft op dit plaatje staan en de afstandbediening werkt dan ook niet. 

 

Reputatie 2

Het gaat om een Samsung The Frame 32LS03C (2023). Firmware: 1310

Reputatie 2

@Teresa van Odido Zag wel dat de Tele2 TV app in de store staat. Tele 2 en T-Mobile zijn toch samen gegaan. Is het dan mogelijk de Tele 2 app te gebruiken. Deze werkt namelijk wel gewoon. De Odido app werkt trouwens op mijn andere Samsung TV wel gewoon dus aan mijn verbinding ligt het niet. 

Reputatie 6
Badge +2

@Marvin36, dank je wel voor het sturen van de foto’s! Op dit moment kan ik nog niet bij jouw gegevens in het systeem. Zou je voor mij je klantnummer, dat er uitziet als, ABC12345, willen toevoegen aan jouw profiel? Ook wil ik je vragen om de volgende informatie:

  • Van welke afstandsbediening je gebruik maakt?
  • Welk type Samsung the Frame je hebt?
  • Op welk besturingssysteem de TV draait (dit is te vinden in de instellingen van je de TV)?

 

Zodra ik deze gegevens heb ontvangen, leg ik direct een verzoek neer bij onze technische dienst. Houd er rekening mee dat dit een aantal werkdagen in beslag kan nemen, we willen dit namelijk goed onderzoeken. Ik wil dat jij daarna optimaal van onze TV diensten kan genieten! Wat betreft het gebruiken van de Tele2 app, dit is niet mogelijk. Als tussen oplossing zou je eventueel kunnen proberen om de app te streamen vanaf jouw telefoon, laat je mij weten of dit wel werkt? Ik zit in ieder geval klaar om je verder te helpen, ik wacht je bericht af! 😀 

Reputatie 2

@Teresa van Odido Heb mijn klantnummer geupdate. Het gaat om een Samsung The Frame 32LS03C (2023). Firmware: 1310. Het draait op besturingsysteem Tizen. Ik gebruik de bijgeleverde afstandsbediening van samsung. De app slaat gelijk vast bij opstarten. App streamen vanaf de telefoon werkt wel gewoon via airplay. Maar kijk het liefste via de app natuurlijk.

Reputatie 2

@Teresa van Odido Bijgaand afbeelding ervan.

 

Reputatie 6
Badge +2

@Marvin36, super bedankt voor de aanvullende gegevens! Ik heb de zaak direct doorgezet naar mijn collega’s van de technische dienst. Ik begrijp natuurlijk dat je liever gebruik maakt van de TV app, maar ik ben blij dat je in ieder geval niet helemaal zonder TV diensten zit. Weet dat wij hard voor jou aan de slag gaan! 😀

Reputatie 2

Bedankt! Ja de app was ook 1 van de belangrijkste reden waardoor ik naar jullie ben overgestapt. 

Reputatie 6
Badge +2

Heel graag gedaan, @Marvin36! 😀 Dat begrijp ik heel goed, laten we er dan ook vanuit gaan dat dit zo snel mogelijk wordt opgelost, zodat jij weer van de app kan genieten! 

@Teresa, wij ervaren exact hetzelfde probleem. Zelfde tv. Wat is de oplossing? Ik zie namelijk geen vervolg op jouw reactie van 5 dagen geleden. 

 

Alvast bedankt.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Marvin36 & @Famkoeijvoets, zouden jullie hier een filmpje van kunnen maken? Dan kan ik dat doorzetten naar onde technische dienst. Zij zullen het dan voor jullie gaan onderzoeken. Alvast bedankt!  

Reputatie 2

@Tommie van Odido Als het goed is is dit topic al doorgezet naar de technische dienst. Er valt weinig te filmen je opent de app en hij blijft op dit scherm staan. Meer gebeurd er niet.

 

Beste Tommie,

Bedankt voor je reactie.

Precies wat Marvin zegt, video heeft geen meerwaarde, het is een stilstaand beeld. Meer doet de app niet.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

@Marvin36 oke bedankt, ik zet het door!

@Famkoeijvoets, zou je mij nog wat informatie kunnen sturen? Dan zet ik het voor jou ook door, alvast bedankt.

  1. Welke type TV heb je? (bijv UHD50WLK, dit kan klant achterop de TV vinden)
  2. Wat is de software versie?

 

 

Reputatie 2

Wat gebeurd er eigenlijk met de dagen waarbij je geen tv kunt kijken. Krijg je daar nog een korting over? Aangezien je een tv app only abbo kunt afsluiten. Dus dan moet het ook goed werken. Als ik zie dat de app nog in tmobile huisstijl is verwacht ik niet dat er binnen korte termijn er een bug fix voor is. Hoop natuurlijk van wel. Hebben jullie al enig idee wanneer er een nieuwe update voor de Odido Samsung app in de planning staat?

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Marvin36, dat is een goede vraag! We kunnen achteraf kijken naar een compensatie voor je, dan weten we hoe lang het heeft geduurd. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

 

 

 

Bij deze. Software versie is 1310 Samsung The Frame 32LS03C (2023)

 

 

Reputatie 2

@Ishana van Odido ja 1 vraag nog weten jullie wanneer de nieuwe update van Odido word uitgerolt? Welke datum?

Reputatie 7
Badge +9

Hey all, er is een incident voor jullie aangemaakt. We gaan het onderzoeken!

 

@Marvin36, zodra dit bekend gemaakt mag worden zul je het te horen krijgen. 

Reputatie 2

@Tommie van Odido Dankjewel!

Hallo, wij zitten sinds vorige week met hetzelfde probleem. We kijken nu maar via NPO. Tommie van Odido meldt dat er een incident aangemaakt is. Dat is een goed begin. Maar hoe lang is die lijst met incidenten? M.a.w. moet ik denken aan dagen, weken of maanden? Groetjes Gerrit

Reputatie 7
Badge +8

Hi @gerritdk, ik heb het incident bekeken voor updates en ik zie deze update van vanmorgen: Easier (leverancier), is consulting with the Samsung TV team and they hope to find out the cause soon.

Ze zijn er dus nog mee bezig om de oorzaak te achterhalen. Ik kan voor nu dan ook nog niet zeggen wat de oplostijd is, maar ze zijn ermee bezig. Ik wil dan ook geen valse beloftes doen. In ieder geval zodra wij ook meer weten, zullen we het hier in dit topic met jullie delen!

Reageer