Skip to main content

Odido TV app telkens op zwart

  • 24 April 2024
  • 66 reacties
  • 573 Bekeken

Sinds een paar maanden heeft mijn moeder Odido en ik moet regelmatig de app opnieuw installeren omdat het beeld tijdens het TV kijken wegvalt en dus op zwart springt. Duurt een paar tellen en dan komt het beeld weer terug. Niet te doen voor mijn moeder om zo TV te kijken.

Gebeurt zowel in de woon- als slaapkamer en zowel bij de app rechtsreeks op de TV als op een Nokia Android kastje waar de app op geinstalleerd is. Ik installeer de app dan opnieuw en dan gaat het weer eventjes goed tot het hele gebeuren weer opnieuw begint. Wie heeft de oplossing voor dit probleem?

Betreft een Sharp TV en een Toshiba TV met een Nokia kastje. Geen foutcodes of iets dergelijks!

66 reacties

Android versie kan ik nakijken als ik er zelf weer ben. Laat ik weten zodra dat gelukt is.

6 is inderdaad SBS6

Reputatie 7
Badge +9

Thanks @FrankInternet

De monteur heeft het zowel bedraad als via wifi getest. Zie zijn werkbon een paar posts terug. Probleem bleef bestaan. 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Had ik al gezien en doorgezet @FrankInternet

Vanochtend omstreeks 07:50 weer de zenders op zwart. Nederland 1 en SBS6. Zie filmpjes

 

https://we.tl/t-GRMZLxm8fI

Vandaag weer een bak ellende, we zijn er wel echt klaar mee!

 

Tv is up to date, vandaag op updates gecontroleerd en die zijn er niet.

Ik ga zo langzamerhand aansturen op ontbinding van de overeenkomst want er wordt geen deuglijk product geleverd 

Reputatie 7
Badge +3

@FrankInternet Ik begrijp goed dat je het onderhand zat bent. Ik ben meteen voor je gaan kijken of er al een update is, maar het probleem is nog steeds in onderzoek. 

Ik durf op dit moment niet te zeggen op welk termijn dit is opgelost. 

Ik heb zojuist een ontbindingsmail verstuurd met als deadline 15 juli om de problemen op te lossen. Het is al vanaf het begin niet goed en we zijn inmiddels 5 maanden verder en het werkt nog steeds niet. Ik hoop dat het voor 15 juli nog opgelost kan worden!

Reputatie 7
Badge +3

@FrankInternet Ik had graag anders gelezen, maar ik begrijp jouw besluit. 

Hoe graag ik het ook wil, kan ik niet beloven of dit per 15 juli is opgelost. Mocht je tegen die tijd toch willen opzeggen, laat het mij dan weten. Ik regel het dan gelijk voor je. Houdt er wel rekening mee dat je nog in je contract zit. Dit houdt in dat bij tussentijds opzeggen een afkoopsom in rekening wordt gebracht. Het systeem berekent deze automatisch aan de hand van de resterende contractduur.

 

Ik ga niet opzeggen, ik ga het contract ontbinden vanwege het niet leveren van de overeengekomen diensten. Dat is een iets andere situatie en zijn er voor mij geen kosten aan verbonden, sterker nog: ik vraag dan ook mijn gemaakte kosten terug omdat jullie geen goede dienst leveren.

Reputatie 7
Badge +3

@FrankInternet Ik kan het contract niet volledig voor je ontbinden, omdat je nog binnen je contractperiode zit. 

Wat ik als uitzondering wel kan doen, is jouw TV abonnement ontbinden en de vergoeding in het systeem zetten voor de tijd dat je hier geen gebruik hebt kunnen maken. Kan je je hier in vinden? Zo ja, dan zal ik dit in mijn persoonlijke agenda zetten voor 15 juli. Mochten de problemen dan nog niet zijn opgelost, maak ik dit meteen voor je in orde. 

Dank voor het aanbod maar dat kan niet want ik kan nergens alleen TV afsluiten, dat is overal aan elkaar verbonden. Dus dan zit ik met een glasvezel internet abonnement via jullie waarmee ik geen tv kan kijken…..

Reputatie 7
Badge +3

@FrankInternet Ik ben gelijk gaan overleggen met mijn collega’s of er nog meer mogelijkheden zijn. Als je wil kan ik als uitzondering de Mediabox omruilen voor de oude TV Box (Amino Aria 7x). Is dit een beter idee? Laat je het mij weten, dan maak ik dit direct voor je in orde! 

We maken geen gebruik van een mediabox. Ik kijk tv via de Odido app, bij de een op de tv zelf (woonkamer) en in de slaapkamer via het Nokia kastje. 

Dan heeft het omruilen geen zin of toegevoegde waarde toch? Top dat julie nog wel gewoon meedenken, hoop echt dat we het probleem kunnen tackelen. Het duurt alleen echt veel te lang nu. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @FrankInternet, ik zie dat het incident voor jouw type tv nog loopt. Wel is er opnieuw extra informatie nodig om het probleem op te lossen:

Is het zwarte scherm van tijd tot tijd, of de gehele tijd?
Met welke zenders ervaart de klant dit probleem? (Is dit echt alleen NPO 1 en SBS 6 of ook meerdere?)
Speelt het probleem zich alleen bij Live TV, of ook bij terugkijken of ook bij opnames afspelen en/of bij VOD?

Ik hoor het graag, zodat we dit kunnen terugkoppelen in het incident. Bedankt!

Daarnaast snap ik dat jullie via de app kijken, het zou eventueel ook nog mogelijk zijn om gebruik te maken van een Mediabox. Deze kan je ook via wifi verbinden en hoeft er ook geen kabel door het huis te liggen. Enkel een kabel naar een stopcontact een HDMI kabel tussen tv en Mediabox. Wellicht dat dit ook nog een optie is voor in de tussentijd en je hiermee geen problemen ervaart met het beeld. We denken graag mee!

Het zwarte scherm is van tijd tot tijd. 

 

Wat mij betreft mag je een mediabox opsturen om te kijken of daarmee het probleem verholpen wordt. Ik wil ook graag dat het opgelost wordt.

Of het bij andere zenders ook is zal ik nog even navragen, dat zijn wel de meest bekeken zenders in ieder geval

 

Het is op alle zenders, na een herinstallatie van de app is het even weg en dan komt het beeld eerst vertraagd terug. Dan springt het af en aan op zwart, en dat volgt elkaar dan steeds sneller op.

Reputatie 7
Badge +9

@FrankInternet Dank je wel voor het laten weten! Ik heb de informatie doorgezet. Ook heb ik een Mediabox voor jouw moeder geregeld. Deze kan ze zo snel mogelijk in huis verwachten. Met de track & tace code die nog verstuurd wordt, kan ze straks het pakket ook volgen. Laat je weten of het hiermee beter werkt en of ze nu wel goed van tv kan genieten? 

Ik hoorde vandaag van mijn moeder dat de buurman bij haar in de straat precies dezelfde issues heeft met Odido. Al meerdere malen nieuwe mediaboxen gekregen en alles opnieuw geïnstalleerd en nog steeds dezelfde ellende. 

Ik heb er een hard hoofd in dat dit opgelost gaat worden. Ook hebben we nog geen mediabox mogen ontvangen.

Reputatie 7
Badge +3

@FrankInternet Goed dat je dit gelijk meldt. Ik zoek graag voor je uit waar de Mediabox blijft! 

Ik ben meteen gaan kijken, maar zie momenteel de melding staan dat de Mediabox wordt verstuurd wanneer deze weer op voorraad is. Wanneer dit precies is durf ik nu niet precies te zeggen. Wel ben ik hier uiteraard meteen achteraan gegaan. Zodra ik een update heb, laat ik het je meteen weten! 

Net terug van een week vakantie hebben we hetzelfde probleem. Het scherm springt af en toe naar zwart, soms snel achterelkaar soms kunnen we even kijken. 
we kijken nu via de tv app maar lezen dat het via de mediabox niet veel beter is.

op zoek naar een oplossing (ja modem al herstart) in deze draad terecht gekomen. Hopelijk een snelle oplossing.

@FrankInternet Goed dat je dit gelijk meldt. Ik zoek graag voor je uit waar de Mediabox blijft! 

Ik ben meteen gaan kijken, maar zie momenteel de melding staan dat de Mediabox wordt verstuurd wanneer deze weer op voorraad is. Wanneer dit precies is durf ik nu niet precies te zeggen. Wel ben ik hier uiteraard meteen achteraan gegaan. Zodra ik een update heb, laat ik het je meteen weten! 

Dat is natuurlijk ronduit belabberd dat jullie dan zoiets aanbieden en dat dan ook direct weer niet waar kunnen maken. Ik ga de ontbinding doorzetten want dit is gewoon niet leveren wat we afgesproken hebben. Je kan mensen niet een half jaar lang laten betalen voor een product wat niet geleverd wordt en wat blijkbaar ook niet opgelost kan worden. Komende maandag is de deadline voor de oplossing. Die lijkt helaas niet gehaald te gaan worden

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Gwenvm, goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Ik zie dat jij nog gebruik maakt van de Amino TV Box, hiervoor zijn er geen issues bekend bij ons. In de metingen kan ik de gegevens van je TV Box ook niet uitlezen. Zou je een andere poort op het modem willen testen en mij een seintje willen geven? Dan ga ik direct een nieuwe meting starten! Groetjes, Ishana

Hoi @Gwenvm, goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Ik zie dat jij nog gebruik maakt van de Amino TV Box, hiervoor zijn er geen issues bekend bij ons. In de metingen kan ik de gegevens van je TV Box ook niet uitlezen. Zou je een andere poort op het modem willen testen en mij een seintje willen geven? Dan ga ik direct een nieuwe meting starten! Groetjes, Ishana

Ik heb de tv box er nu niet tussen zitten maar kijk via de app op tv. Inmiddels wel duidelijk dat als we vertraagd kijken er geen probleem is, alleen bij live TV kijken.

 

Reputatie 7
Badge +9

Is je tv bekabeld aangesloten of via wifi verbonden @Gwenvm

Reageer