Skip to main content
Beantwoord

Odido TV App opstart instellingen

WilborII

Ik maak gebruik van de Odido TV App, versie 2.0.5184 van 14042025, waarbij zich een irritant voorval voordoet. Dit gebeurt constant bij een Samsung TV model 2018 en incidenteel bij een Samsung TV model 2024.

Bij het AANzetten van de TV, opstarten Odido TV app, krijg ik standaard de TV-gids in beeld (zie mijn Instellingen foto)

Ik kan niet direct een Live beeld zien. Standaard gaat de App terug naar het Begin van een programma.

Na die keuze/bevestiging, start het Begin van het programma. Daarna moet je terug naar de TV gids en dan kan je naar het Live beeld.

Beste antwoord door Tommie van Odido

Hey ​@WilborII, ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over.

Ik heb namelijk dezelfde versie als jij met ook een Samsung tv uit 2018. Ik heb mijn instellingen bekeken en als je bij “Kies je opstartscherm” vervolgens Geen aanklikt moet hij opstarten bij live beeld. Dat doet hij in ieder geval wel bij mij. Kan je die instelling is wijzigen en controleren of hij dan wel opstart bij live beeld? Ik zie je berichtje graag tegemoet! 

Bekijk origineel

3 reacties

WilborII
  • Auteur
  • is King of Content
  • 52 reacties
  • 17 april 2025

Aanvulling op mijn eerste bericht.

Vraag: is het een (nieuwe) Bug of een foutieve instelling mijnerzijds?

Overigens….

Waarom kan ik niet het eerste originele bericht bewerken en wel dit vervolg bericht?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13911 reacties
  • Antwoord
  • 18 april 2025

Hey ​@WilborII, ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over.

Ik heb namelijk dezelfde versie als jij met ook een Samsung tv uit 2018. Ik heb mijn instellingen bekeken en als je bij “Kies je opstartscherm” vervolgens Geen aanklikt moet hij opstarten bij live beeld. Dat doet hij in ieder geval wel bij mij. Kan je die instelling is wijzigen en controleren of hij dan wel opstart bij live beeld? Ik zie je berichtje graag tegemoet! 

WilborII
  • Auteur
  • is King of Content
  • 52 reacties
  • 19 april 2025

Ik heb jouw voorstel uitgevoerd en het volgende blijkt.

Bij de instellingen, keuze GEEN, krijg je inderdaad wel direct een Live beeld. Na een testje blijkt dit ook het geval bij de keuze 'Kies je Opstartscherm, TV gids, NPO1'. Echter, als je bij de keuze TV gids, 'Eerste Favoriete TV zender' kiest, dan krijg je de genoemde problemen dat je naar het 'Begin van een Programma' gaat, i.p.v. Live beeld.

M.a.w. de instelling Geen en de combinatie TV gids met NPO1, werkt. In de keuze TV gids met Eerste favoriete zender, zit nog een software fout.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen