Odido TV app op Google Chromecast met TV

  • 4 February 2024
  • 22 reacties
  • 590 Bekeken

Reputatie 3

Hallo, 

 

Ik heb dit allang eerder eerder gevraagd en ik vraag me af wanneer deze app een mogelijkheid krijgt om de app te verlaten. Deze mogelijkheid is tot op de dag van vandaag niet aanwezig. Met andere woorden de app blijft net zo lang in het karige geheugen van de Chromecast aanwezig totdat er een time-out plaatsvindt.

 

Ik weet dat er bij het allereerste gebruik de app verlaten kan worden door op de back-toets te drukken, maar zogauw je hebt gezapt dan blijf je in een loop van eerdere zenders hangen.

 

Mijn suggestie werd zeer waardeerd en deze zou worden doorgestuurd naar de betreffende afdeling, maar zoals verwacht hoor je er niets meer over. 

 

Tx. 

Tommie van Odido 3 maanden geleden

Hi @Michel281, goed dat je hier een topic over begonnen bent.

Dit zou als het goed is nog steeds moeten werken. Zou je een aantal vragen willen beantwoorden? Welke Chromecast heb je en welke afstandsbediening gebruik je? Dan krijg ik een beter beeld van de situatie en kan ik het doorzetten of antwoord geven. Alvast bedankt. 

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Michel281, goed dat je hier een topic over begonnen bent.

Dit zou als het goed is nog steeds moeten werken. Zou je een aantal vragen willen beantwoorden? Welke Chromecast heb je en welke afstandsbediening gebruik je? Dan krijg ik een beter beeld van de situatie en kan ik het doorzetten of antwoord geven. Alvast bedankt. 

Reputatie 3

Hi @Michel281, goed dat je hier een topic over begonnen bent.

Dit zou als het goed is nog steeds moeten werken. Zou je een aantal vragen willen beantwoorden? Welke Chromecast heb je en welke afstandsbediening gebruik je? Dan krijg ik een beter beeld van de situatie en kan ik het doorzetten of antwoord geven. Alvast bedankt. 

Hallo Tommie,

Bedankt voor je reactie.

 

Jij schreef:

> dit zou als het goed is nog steeds moeten werken.

Jij bedoelt zeker dat je met de back-toets uiteindelijk de app kunt verlaten? Als je dat bedoelt dat werkt dat alleen als je voor het eerst de Odido TV-app opgestart hebt en dan meteen op de back-toets drukt. Echter, als je al hebt gezapt en dan op de back-toets drukt dan geraak je in een loop van eerder gekozen zenders en dan is het onmogelijk om de Odido TV-app te verlaten.

 

> Welke Chromecast heb je en welke afstandsbediening gebruik je?

Ik gebruik de originele Chromecast met TV en de originele meegeleverde afstandsbediening.

Verdere technische informatie:

OS-versie van Android TV

12

Beveiligingspatchniveau van Android TV-OS

1 oktober 2023

Kernel-versie

4.9.269

#1 Mon Sep 18 19:53:07 UTC 2023

OS-build van Android TV

STTE.230915.005.S1.10942527

Reputatie 3

Ook al zou de officiële methode zijn om middels de back-toets, maar zónder een menuoptie, de Odilo tv app te verlaten vind ik dat een bedenkelijke methode omdat andere soortgelijke apps, bijvoorbeeld die van Ziggo, weliswaar middels de back-toets, wél een menuoptie heeft om de app te verlaten.

Reputatie 3

Hi @Michel281, goed dat je hier een topic over begonnen bent.

Dit zou als het goed is nog steeds moeten werken. Zou je een aantal vragen willen beantwoorden? Welke Chromecast heb je en welke afstandsbediening gebruik je? Dan krijg ik een beter beeld van de situatie en kan ik het doorzetten of antwoord geven. Alvast bedankt. 

Hoi Tommie, 

 

Hebben jullie de benodigdheden om dit te kunnen reproduceren? Zou wel handig zijn. 

Reputatie 7
Badge +16

@Tommie van Odido Is deze info volledig genoeg of hebben we meer nodig aan onze kant om dit te testen?

Reputatie 3

@Tommie van Odido Is deze info volledig genoeg of hebben we meer nodig aan onze kant om dit te testen?

Hoi, 

 

Any updates? 

Hebben jullie dit intern kunnen reproduceren?

 

Bedankt 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Michel281, ik mis alleen nog welke Chromecast je in bezit hebt. Er zijn namelijk verschillende Chromecast versie's. Zou je deze nog willen doorgeven? Dan kan ik je hopelijk wat meer informatie geven, alvast bedankt! 

Reputatie 3

Hi @Michel281, ik mis alleen nog welke Chromecast je in bezit hebt. Er zijn namelijk verschillende Chromecast versie's. Zou je deze nog willen doorgeven? Dan kan ik je hopelijk wat meer informatie geven, alvast bedankt! 

Hoi Tommie,

 

Eerder in deze draad had je mij die vraag ook al gesteld en ik heb deze uitvoerig beantwoord dus eigenlijk snap ik niet waarom je deze vraag opnieuw stelt.

Oudere versies van de Chromecast diende alleen om te casten en hebben geen eigen interface en dat heeft de Google Chromecast met TV wel

 

> Welke Chromecast heb je en welke afstandsbediening gebruik je?

Ik gebruik de originele Chromecast met TV en de originele meegeleverde afstandsbediening.

Verdere technische informatie:

OS-versie van Android TV

12

Beveiligingspatchniveau van Android TV-OS

1 oktober 2023

Kernel-versie

4.9.269

#1 Mon Sep 18 19:53:07 UTC 2023

OS-build van Android TV

STTE.230915.005.S1.10942527

Reputatie 7
Badge +9

Het gaat om de Chromecast versie @Michel281. Je geeft aan “de originele Chromecast”, maar welke bedoel je precies en welke afstandsbediening heeft hij?

Versies

  • Chromecast (1ste generatie) (juli 2013 t/m september 2015)
  • Chromecast (2de generatie) (september 2015 t/m september 2018)
  • Chromecast Audio (vanaf september 2015)
  • Chromecast Ultra (vanaf november 2016)
  • Chromecast (3de generatie) (vanaf oktober 2018)
  • Chromecast met Google TV (vanaf september 2020)

 

Reputatie 3

Het gaat om de Chromecast versie @Michel281. Je geeft aan “de originele Chromecast”, maar welke bedoel je precies en welke afstandsbediening heeft hij?

Versies

  • Chromecast (1ste generatie) (juli 2013 t/m september 2015)
  • Chromecast (2de generatie) (september 2015 t/m september 2018)
  • Chromecast Audio (vanaf september 2015)
  • Chromecast Ultra (vanaf november 2016)
  • Chromecast (3de generatie) (vanaf oktober 2018)
  • Chromecast met Google TV (vanaf september 2020)

 

Tommie,

 

Ik noemde in de onderwerpregel al Chromecast met TV dus het kan alleen maar de laatste zijn!

 

Chromecast met Google TV (vanaf september 2020)) met de meegeleverde afstandsbediening. 

 

Ik hoop dat het nu wel duidelijk is! 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Michel281 zelf maak ik ook gebruik van de Odido TV app op de Chromecast met Google TV, maar in een recente versie, kan ik met de back knop wel de app verlaten. Wat staat er bij jou in de Odido TV app bij Instellingen > Over > Versie? Ik heb hier 1.4.3232 staan en Android 12. 

In de Chromecast/Android instellingen heb ik het volgende:

Kernelversie: 5.4.242

#Tue Dec 26 09:38:12 UTC 2023

Beveiligingspatchniveau van Android TV-OS: 1 januari 2024

Het lijkt erop dat jij een oudere versie hebt draaien. Is het mogelijk om dit te updaten? Of eventueel de app te verwijderen en opnieuw te installeren, mocht je een andere app versie hebben? Ik ben benieuwd!

 

 

 

Reputatie 3

Hi @Tommie van Odido , 

 

Er lag inderdaad een security update te wachten en die heb ik direct geïnstalleerd. Ja het is wel vreemd dat de Kernel-versie niet dezelfde is die jij laat zien: Van 4 januari 2024 terwijl die van jou van 20 december 2023 is. 

 

Kernel-versie

4.9.269 #1 Thu Jan 4 09:49:29 UTC 2024

 

Ik zal nu de Odido TV app verwijderen en opnieuw installeren. Houd er wel rekening mee dat direct na het allereerste openen van de Odido TV app de back-toets inderdaad mij in staat stelt de app te verlaten zoals ik eerder al had geschreven in een andere draad. Dat werkt echter niet meer als je eenmaal een aantal keren van zender hebt gewisseld dan blijf je in een lus hangen en kun je de app niet meer verlaten. Probeer maar! 

 

Wordt vervolgd 

Reputatie 3

Hi @Tommie van Odido ,

 

Ik heb de Odido TV app van mijn Google Chromecast met TV geheel verwijderd, de Chromecast opnieuw gestart en vanuit de Google Play Store de Odido TV app opnieuw geïnstalleerd. Na invoeren van de beide inlogcodes heb ik de app gestart en zodra je op NPO1, de eerste zender, op de back-toets drukt kun je inderdaad de app verlaten. Maar zodra je gaat zappen en dan chronologisch op de back-toets drukt geraak je in een lus en kom je niet op het punt dat je de app zou moeten kunnen verlaten. Ik heb dit al één of twee keer geprobeerd duidelijk te maken! 

 

In de Odido TV app, Instellingen en Over heb ik dezelfde gegevens als bij jou. 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Michel281 , dank je wel vvoor het laten weten! Ik zie dit inderdaad nu ook terug na veelvuldig achter elkaar zappen. Ik ga hier voor je achteraan bij ons tv team hoe dit precies zit!

Reputatie 3

Hi @Michel281 , dank je wel vvoor het laten weten! Ik zie dit inderdaad nu ook terug na veelvuldig achter elkaar zappen. Ik ga hier voor je achteraan bij ons tv team hoe dit precies zit!

Hallo @Tommie van Odido ,

Bedankt dat je dit hebt kunnen reproduceren en bevestigen.


Eerlijk gezegd vind ik het beëindigen van de app door middel van een x aantal keren op de Backtoets te drukken, een nogal omslachtige manier om uit de app te kunnen geraken. Stel je hebt 20 - 30 keren gezapt dan snap je wel dat dit geen ideale manier is om de app te beëindigen, toch?

Waarom niet ergens een knop genaamd “App verlaten” on de app meteen te beëindigen?

Reputatie 3

Hi @Michel281 , dank je wel vvoor het laten weten! Ik zie dit inderdaad nu ook terug na veelvuldig achter elkaar zappen. Ik ga hier voor je achteraan bij ons tv team hoe dit precies zit!

Hoi @Tommie van Odido ,

Inmiddels zijn we nu zo'n 2 maanden verder en ik zou graag aan jou willen vragen of er eens schot in de zaak komt want het is gewoon bijna belachelijk dat je een app niet fatsoenlijk kunt afsluiten zoals je dat wel kunt met soortgelijke apps van andere aanbieders! 

@Michel281 

Odido werkt aan een nieuwe versie van de app.

Deze is nu nog beta en te testen.

En dan werkt de back knop ook om de app te sluiten.

Ik heb deze ook getest op de Chromecast Google TV en werkt perfect.

Zie dit topic.

 

Reputatie 3

@Michel281

Odido werkt aan een nieuwe versie van de app.

Deze is nu nog beta en te testen.

En dan werkt de back knop ook om de app te sluiten.

Ik heb deze ook getest op de Chromecast Google TV en werkt perfect.

Zie dit topic.

 

@peter-keetfm dank voor je snelle antwoord. 

Misschien een hele domme vraag, maar hoe krijg ik deze testversie op mijn Google Chromecast met TV, dus niet op mijn Samsung smartphone of tablet ? Via de Google Play Store?

 

Als ik lees dat het afsluiten met behulp van de backtoets dient te gebeuren dan krijg ik een onbehaaglijk gevoel wanneer je in een sessie bijvoorbeeld al 20 of 30 keer hebt gezapt…

 

Waarom niet gewoon een knop "App afsluiten"? 

@Michel281 

Dit is een versie voor Android TV.

Deze heeft geen invloed op tablet of smartphone.

Uitleg staat in het topic.

Reputatie 3

@peter-keetfm Het wordt inderdaad duidelijk na het opgeven als tester. Ik zal dan de update installeren. 

Reputatie 3

@Michel281

Dit is een versie voor Android TV.

Deze heeft geen invloed op tablet of smartphone.

Uitleg staat in het topic.

@peter-keetfm,

Ik heb inderdaad zojuist via de Google Play Store op de Google Chromecast met TV de update geïnstalleerd en ik moet zeggen dat dat heel goed werkt. Ik was in eerste instantie bang dat het afsluiten op basis van een Time Machine zou werken, maar dat is gelukkig niet het geval. 

@Michel281 

Mooi dat het gelukt is.

Nu heb je dezelfde layout als de Odido TV box.

Onder andere is het navigeren in de app veel makkelijker.

Ik ben zelf zeer tevreden over deze nieuwe app.

 

Reageer