Skip to main content

Odido TV app onvindbaar op LG TV


Aangezien er op de wiki post voor de LG TV app geen respons komt, hier maar een nieuw topic aangemaakt.

 

Op basis van de door Odido zelf genoemde vereisten voor de LG TV app een abonnement genomen zonder TV box om de overdaad aan overbodige elektrische apparaten te beperken.

Onderstaand de gegevens van mijn LG TV:

webOS TV-versie: 3.9.2-6270911

Voor de verhuizing en overstap naar Odido ook gekeken op de TV en toen was de app zichtbaar, paar weken later blijkt dit niet meer zo te zijn.

Als ik zoek op Odido TV in de LG content store zie ik helaas alleen een Tele 2 app.

 

Weet iemand wat hier mis gaat, en belangrijker wat hier aan gedaan kan worden?

 

Het lijkt erop dat ook gebruiker Swaen13977 hier last van heeft, waarbij hij eerst de app nog had, en nu alleen maar de Tele 2 app kan vinden bij zoeken.

Uitgelichte reactie

8 maart 2025

Hi ​@Phaedrus., excuses voor de verlate reactie! Ik was gisteren vrij, maar ik heb inmiddels meer duidelijkheid gekregen over de LG TV. Het LG TV topic wordt begin volgende week ook geupdated, maar ik deel de uitkomst hieronder alvast met je. Mocht jouw LG TV niet deze chipsets hebben, dan zou de app wel zichtbaar moeten zijn. Wil je voor de zekerheid eens controleren of je LG TV wel de Nederlands LG Store heeft? Mocht jij ook een andere chipset hebben en is het nog niet zichtbaar in de Nederlandse LG Store, wil je me laten weten welke chipset je precies hebt? Dan zet ik dit ook door. 

 

Einde ondersteuning WebOS 3.0 tot 3.4 (toestellen uit 2016)

We hebben geconstateerd dat deze modellen uit 2016 niet goed werken met onze app. Door het type versleuteling in combinatie met de streamingprofielen voor zenders waarop wij beveiliging moeten toepassen, wordt er te veel gevraagd van de rekenkracht van deze toestellen. Dit leidt tot haperend beeld of zelfs géén beeld. We kunnen de prestaties van deze toestellen i.c.m. de Odido TV app niet verder optimaliseren. We hebben daarom het besluit genomen te stoppen met de ondersteuning van deze modellen.

Status WebOS 3.5 tot 3.9 (toestellen uit 2017)

Door technische problemen met twee specifieke chipsets is de nieuwste versie van de Odido TV app niet beschikbaar voor WebOS 3.5 - 3.9. We proberen een nieuwe versie binnenkort uit te rollen, waarbij alleen specifieke chipsets (M2R en K3LP) zullen worden uitgesloten.

 

Ik had je graag ook eerder op de hoogte gesteld, maar de product owner was langer uit de running dan gehoopt. Vandaar dat het langer heeft geduurd voor ik een update voor je had. Ik snap uiteraard ook dat als je het te lang vindt duren, dat je graag de tv-dienst wilt opzeggen. Ik wil dit ook voor je in orde maken, mocht het met bovenstaande nog niet lukken om de app te gebruiken. Laat maar weten. We onderzoeken het in ieder geval graag verder mocht het toch niet kloppen en het ook impact heeft op de andere chipsets!

12 reacties

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 1892 reacties
  • 23 februari 2025

Hi ​@Phaedrus., ik kan me goed voorstellen dat je ook van onze LG App wilt genieten! ik geef je graag meer duidelijkheid over onze LG TV app. We hebben op 6 februari een nieuwe update gelanceerd voor WebOS 4.0 en hoger. Door technische issues met bepaalde modellen is deze nieuwe versie niet voor WebOS 3.5 - 3.9 beschikbaar. Kan het zo zijn dat je dit ervaart/niet meer ziet sinds die datum? Wellicht dat het hiermee dan te maken heeft. Ik heb het daarnaast ook intern uitgevraagd bij onze product owner hoe het hiermee zit. Zodra ik meer weet voor de WebOS 3.9, laat ik het je direct in dit topic weten!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 24 februari 2025
Demi van Odido schreef:

Hi ​@Phaedrus., ik kan me goed voorstellen dat je ook van onze LG App wilt genieten! ik geef je graag meer duidelijkheid over onze LG TV app. We hebben op 6 februari een nieuwe update gelanceerd voor WebOS 4.0 en hoger. Door technische issues met bepaalde modellen is deze nieuwe versie niet voor WebOS 3.5 - 3.9 beschikbaar. Kan het zo zijn dat je dit ervaart/niet meer ziet sinds die datum? Wellicht dat het hiermee dan te maken heeft. Ik heb het daarnaast ook intern uitgevraagd bij onze product owner hoe het hiermee zit. Zodra ik meer weet voor de WebOS 3.9, laat ik het je direct in dit topic weten!

Hallo Demi,

 

Bedankt voor je reactie, dit kan goed de oorzaak zijn. Maar dat betekend dus dat de oudere app niet vindbaar is, en ik nu dus door de update van Odido geen TV kan kijken, terwijl toen ik het abonnement afsloot het gewoon moest kunnen.

Ook nu staat er qua voorwaarden dat mijn TV gewoon binnen de eisen valt, dus dan vind ik het erg raar dat Odido een update uitvoert die dit nu blokkeert.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de oudere versie van de app gebruikt kan worden en ik gewoon tv kan kijken?

Alvast bedankt voor je hulp!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 25 februari 2025

Is er inmiddels al een oplossing vanuit Odido?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 26 februari 2025

Her verbaasd me wel dat hier nu al dagen geen oplossing voor komt.

Ik zit nu met een abonnement waar ik voor tv betaal, terwijl de app door een update van jullie kant niet gebruikt kan worden.

Dus nogmaals: wat gaan we hier aan doen Odido?


Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 1892 reacties
  • 27 februari 2025

Hi ​@Phaedrus., helemaal begrijpelijk! Ik wacht momenteel nog op een terugkoppeling vanuit onze product owner, hij is namelijk al een paar dagen afwezig ivm ziekte. Vandaar dat het iets langer duurt dan we voor ogen hebben. Sorry daarvoor! Ik heb in ieder geval ook opnieuw navraag gedaan bij de andere tv-specialisten, maar zij wachten ook nog op meer informatie. Zodra ik in ieder geval meer weet, laat ik het je gelijk weten!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 8 maart 2025

Hallo ​@Demi van Odido ,

 

Inmiddels alweer ruim een week verder zonder enig bericht. Ondertussen blijf ik betalen voor diensten die niet naar behoren te gebruiken zijn.

Het lijkt mij inmiddels wel tijd om het abonnement te stoppen en restitutie aan te bieden voor de belabberde dienstverlening, op deze manier heb ik er geen vertrouwen meer in. Ik word alleen maar aan het lijntje gehouden en er wordt niks gedaan aan de problemen.

Ik hoor graag op korte termijn van jullie, erg teleurstellend dit.


Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 1892 reacties
  • 8 maart 2025
Uitgelichte reactie

Hi ​@Phaedrus., excuses voor de verlate reactie! Ik was gisteren vrij, maar ik heb inmiddels meer duidelijkheid gekregen over de LG TV. Het LG TV topic wordt begin volgende week ook geupdated, maar ik deel de uitkomst hieronder alvast met je. Mocht jouw LG TV niet deze chipsets hebben, dan zou de app wel zichtbaar moeten zijn. Wil je voor de zekerheid eens controleren of je LG TV wel de Nederlands LG Store heeft? Mocht jij ook een andere chipset hebben en is het nog niet zichtbaar in de Nederlandse LG Store, wil je me laten weten welke chipset je precies hebt? Dan zet ik dit ook door. 

 

Einde ondersteuning WebOS 3.0 tot 3.4 (toestellen uit 2016)

We hebben geconstateerd dat deze modellen uit 2016 niet goed werken met onze app. Door het type versleuteling in combinatie met de streamingprofielen voor zenders waarop wij beveiliging moeten toepassen, wordt er te veel gevraagd van de rekenkracht van deze toestellen. Dit leidt tot haperend beeld of zelfs géén beeld. We kunnen de prestaties van deze toestellen i.c.m. de Odido TV app niet verder optimaliseren. We hebben daarom het besluit genomen te stoppen met de ondersteuning van deze modellen.

Status WebOS 3.5 tot 3.9 (toestellen uit 2017)

Door technische problemen met twee specifieke chipsets is de nieuwste versie van de Odido TV app niet beschikbaar voor WebOS 3.5 - 3.9. We proberen een nieuwe versie binnenkort uit te rollen, waarbij alleen specifieke chipsets (M2R en K3LP) zullen worden uitgesloten.

 

Ik had je graag ook eerder op de hoogte gesteld, maar de product owner was langer uit de running dan gehoopt. Vandaar dat het langer heeft geduurd voor ik een update voor je had. Ik snap uiteraard ook dat als je het te lang vindt duren, dat je graag de tv-dienst wilt opzeggen. Ik wil dit ook voor je in orde maken, mocht het met bovenstaande nog niet lukken om de app te gebruiken. Laat maar weten. We onderzoeken het in ieder geval graag verder mocht het toch niet kloppen en het ook impact heeft op de andere chipsets!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 8 maart 2025

Hallo ​@Demi van Odido ,

Het spijt me te moeten concluderen dat jullie de zaakjes echt niet op orde hebben.

Mijn TV betreft een M16P chipset (tenminste, volgens WebOSBrew), met Nederlandse LG content store, maar de app is sinds jullie update niet meer zichtbaar.

Kort gezegd, jullie rollen een update uit, waarvan al snel bekend wordt dat deze niet naar behoren werkt. Vervolgens duurt het ruim een maand waarbij jullie voornamelijk concluderen: deze versies ondersteunen we maar niet meer. Om als kers op de taart ook bij andere versies nog altijd niet fatsoenlijk te werken.

U begrijpt neem ik aan wel dat als er geen betere oplossing komt ik met het kostenloos opzeggen niet alleen de TV dienst bedoel maar het afgesloten Internet + TV abonnement volledig kwijt wil.

Dus of kom met een oplossing en zorg dat jullie diensten werken zoals overeengekomen bij het afsluiten van het abonnement, of annuleer het abonnement met een passende vergoeding voor de niet naar behoren geleverde diensten.

 


Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 1892 reacties
  • 11 maart 2025

Hi ​@Phaedrus., ik ben het ook zeker met je eens dat dit niet is hoe we het voor ogen hebben. We zijn er ook mee bezig om het op te lossen! Dank je wel voor het doorsturen van je chipet! Ik heb dit doorgezet naar de product owner en gevraagd hoe lang het gaat duren voordat de app weer zichtbaar is. Omdat LG de nieuwe versie afgekeurd had, is de vorige versie ook niet zichtbaar meer in de app. Om de app weer in de LG store te krijgen, moeten we een nieuwe app versie indienen om dit te kunnen herstellen. Hij geeft aan dat dit nog weken kan duren voordat alles er doorheen is en of de nieuwe versie wordt goedgekeurd. 

Ik snap dat je nu gelijk een oplossing wilt hiervoor, maar we moeten echt de nieuwe versie afwachten. Als we de oude versie voor nu weer terug in de store konden krijgen, hadden we dit uiteraard gelijk gedaan, maar dit is niet mogelijk. Ik denk in ieder geval graag met je mee voor in de tussentijd!

Je kan voor in de tussentijd gebruik maken van een Mediabox totdat de versie beschikbaar is. Zodra de app dan weer beschikbaar is, kan ik de kosten voor de Mediabox voor je vergoeden en de kosten van de tv-dienst voor de periode dat je hier geen gebruik van hebt kunnen maken totdat je de Mediabox hebt. 

Een andere optie is om het TV-abonnement op te zeggen zonder afkoopsom, zodat je elders tv kan afnemen. Ik kan dan ook de kosten voor de tv-dienst voor je vergoeden voor de periode dat het niet gewerkt heeft. Je kan er dan eventueel voor kiezen als de update uitgerold is, om weer opnieuw tv te nemen. Volledig het abonnement opzeggen is niet mogelijk, gezien het enkel om een probleem met de TV-dienst gaat. Mocht je dit toch willen, dan kan ik dit altijd intern bespreken of er iets mogelijk is. 

 

Laat je me weten of ik iets voor je kan betekenen? Ik help je graag waar ik kan!

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 11 maart 2025

Hallo ​@Demi van Odido ,

Bedankt voor je reactie, uit je uitleg begrijp ik dat de problemen voor een deel dus ook aan het store beleid van LG te wijten zijn. Het niet terug kunnen zetten van een oude versie maakt de oplossing natuurlijk complexer.

Ook fijn dat er duidelijk aangegeven wordt dat een mogelijke oplossing voor de app nog weken kan duren, niet leuk, wel eerlijk.

Zoals aangegeven zie ik internet en tv bij verschillende providers niet zitten. Wel waardeer ik de tijd en moeite die je genomen hebt om een en ander uit te leggen in de laatste reactie.

Voor het tv kijken zal de mediabox vast werken, maar is dit dan wel een 2e hands of wordt die daarna hergebruikt? Zou het erg zonde vinden om voor een korte tijd extra klein elektrisch afval te veroorzaken namelijk.

Als dit mogelijk is zou dat als overbrugging goed voldoen. Hoor het graag!

Overigens, ik zag dat de wiki inmiddels de nieuwe info heeft. Echter op de eigen site van Odido is dit nog niet het geval:

https://www.odido.nl/tv/tv-kijken-zonder-kabel/geschikte-apparaten

Lijkt me wenselijk het hier ook aan te passen.

Tot slot nog een laatste vraag, hoe zeker is het dat de app na de update wel beschikbaar is voor mijn TV? Gezien de uitsluitingen van andere chipsets voelt dit voor mij nog wel als een risico in het hele verhaal.

Alvast bedankt voor je hulp.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 15 maart 2025

Maar even een korte reminder… ​@Demi van Odido 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13354 reacties
  • 17 maart 2025

Hey ​@Phaedrus., onze Mediaboxen worden hergebruikt dus die kun je gemakkelijk aanvragen in Mijn Odido voor de tussentijd! Voor WebOS 3.5 tot 3.9 komt een nieuwe app versie van uit maar modellen met een specifieke chipset zullen worden uitgesloten. Als je het modelnummer van je tv hebt dan kan ik dit wel laten controleren voor je.


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen