Skip to main content

Beste Odido, 

Sinds ongeveer een maand loopt het geluid en beeld niet synchroon. Dit is op mijn mobiele telefoon.

- Samsung S23 Ultra

- android versie 13

- TV app versie A 2.5.1

Ik heb de app zojuist verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dit heeft het probleem niet opgelost. Het gebeurt bij alle zenders. WiFi snelheid is tegen de 100mb up en down.

Hey @Audioot, kan je mij alleen nog de versie van de app doorgeven? Dan lever ik dit issue persoonlijk af bij onze technische dienst! 

 


Gewoon de laatste versie natuurlijk. Versie A 2.5.3 Een nieuwere versie ken ik niet...


@Audioot Dank je wel voor het laten weten, ik heb het nu opnieuw met alle informatie doorgezet!


Ik ga nu maar wekelijks om een update vragen voordat het ticket weer "foutief gesloten" wordt…

Dus bij deze. Hoe ver zijn jullie met de oplossing van dit langlopende probleem dat bij meerdere klanten speelt

Daar ben ik weer. Weer zijn weer een week verder en ik ben benieuwd hoever jullie zijn, of beter gezegd hoever niet...

 


@Audioot Ik ben gelijk voor je gaan kijken! Het ticket is nog in onderzoek. Mijn collega’s zijn dus druk bezig om dit voor je op te lossen! 


Geweldig zeg! Al twee maanden druk bezig! En nog geen oplossing! Ook voor al die andere klanten met hetzelfde probleem nog geen oplossing! Wat een bemoedigend vooruitzicht... 🙈


Ik ben er klaar mee. Wat een waardeloos bedrijf zijn jullie. Totaal geen respect voor jullie klanten. Ik ga weg zodra het kan en ik hoop dat velen mijn voorbeeld zullen volgen. Alleen op die manier kunnen we bedrijven als dit van de markt weren. Op den duur blijven dan alleen degenen over die wél aandacht en respect voor hun klanten hebben. Wellicht tegen een wat hoger abonnementsgeld maar zonder al deze ellende en onkunde. Dat is ook heel wat waard...


Hoi @Audioot, allereerst mijn excuses voor deze ervaring. Ik hoop dat we je hebben laten zien dat we ons uiterste best doen, maar soms afhankelijk zijn van andere partijen waardoor we niet meer actie kunnen ondernemen. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een mooie dag! Groetjes, Ishana


Jullie hebben vooral laten zien heel erg je best te doen met reageren op wat mensen hier posten. Maar oplossingen bieden jullie niet....


Het kan nog gekker bij ODIDO. Zojuist geprobeerd om kosteloos op te zeggen omdat de beloften niet worden nagekomen en er dus een kwestie is van ingebrekestelling. 

Eerst een medewerker van opzeggingen aan de lijn die hier alle begrip voor had maar omdat de 14 dagen termijn inmiddels is verstreken en het volle jaar nog niet is uitgediend werd ik doorverbonden naar een hoger echelon. Deze mevrouw wist me te vertellen dat het probleem 2 mei pas was doorgezet naar de technische dienst waardoor ze nog niet in de gelegenheid waren geweest om dit probleem op te lossen. Gezien het feit dat ik dit probleem al 2 maanden geleden heb aangekaart en ook al enige tijd geleden een filmpje heb opgestuurd van de problemen is dit natuurlijke een meer dan bizarre reactie. Wanneer ga ik dan iets horen van jullie? Dat zou dan nu uiterlijk deze week zijn volgens deze mevrouw. Dus het kan wel snel? Want 2 mei is nog niet zolang geleden… Toen ik haar zei dat ik haar daar aan zou houden en als bewijs dit gesprek opnam (net als jullie doen) hing ze op met de mededeling dat dit niet mag. Als je dan zo'n zelfverzekerde uitspraak doet en daar vervolgens ook nog eens naar handelt door het gesprek te beëindigen zorg dan in ieder geval dat je weet hoe het wettelijk zit. Het komt namelijk nogal dom en onbeschoft over. Het past overigens wel in het plaatje wat ik inmiddels van ODIDO heb. Schijt aan de klant! 

Voor alle duidelijkheid het internet staat er vol mee maar hier een kleine uitleg over het opnemen van gesprekken. Doe jullie voordeel ermee: 

Stiekem een gesprek opnemen, mag dat?

Het antwoordt is eigenlijk heel simpel: Ja, het is toegestaan om een gesprek op te nemen zonder toestemming van de andere partij. Voorwaarde is wel dat je deelnemer bent aan het gesprek. Op grond van artikel 139a lid 1 van het Wetboek van Strafrecht is het stiekem opnemen van een gesprek namelijk alleen strafbaar, als de persoon die de opnames maakt zelf geen deelnemer is aan het gesprek. De wet is daar heel duidelijk over. Vooraf toestemming vragen is dus eigenlijk niet nodig en de gesprekspartner kan het niet verbieden. Dit geldt voor allerlei gesprekken, dus bijvoorbeeld een gesprek met een arts, werkgever of een werknemer (zolang het doel niet is om de werknemer te controleren). Gesprekken opnemen mag dus.


Het klopt dat dit al enige tijd speelt @Audioot en onze technische dienst is al die tijd bezig om dit te onderzoeken. Echter is het erg lastig om dit volledig opgelost te krijgen. Ik weet alleen niet hoe de desbetreffende collega op 2 mei komt. Het probleem is voor het eerst gemeld op 2 maart. De laatste taak is doorgezet op 20 april en dit is toegevoegd aan het grote incident wat loopt. We kunnen het jammer genoeg gewoon niet sneller oplossen omdat de oorzaak nog niet duidelijk is.

Op dit moment kan ik ook niks anders dan het ticket afwachten. 


Wat is de status van dit probleem? Ik installeer net de TV app op m’n Samsung telefoon en het is gewoon bizar hoe asynchroon beeld en geluid lopen…

 

edit, telefoon ook even aan ethernet gehangen, maakt helaas geen verschil.


Dit probleem is alleen op te lossen door op je (smart) TV het geluid flink vertraagd door te geven naar je TV of naar je soundbar. Odido kan dit niet oplossen. Gaat dit ook niet oplossen vrees ik voor iedereen die hiermee te maken heeft. Ik dacht heel even dat het te maken had met instelling in doorgave op het boxje (gaat overigens beter dan in de TV APP). Maar definitieve oplossing zal er niet maar zo komen.

 

Zelf hoop ik dat het bij KPN beter zal gaan. Morgen afscheid van Odido en overstap naar KPN. 


Wat is de status van dit probleem? Ik installeer net de TV app op m’n Samsung telefoon en het is gewoon bizar hoe asynchroon beeld en geluid lopen…

 

edit, telefoon ook even aan ethernet gehangen, maakt helaas geen verschil.

Edit2, app ook even op een oude iPhone SE geinstalleerd, daarop loopt het als een zonnetje...


Heel dit draadje eens goed doorgelezen. Wordt het niet eens tijd de bezem door die TD/ontwikkel afdeling te halen? Misschien eens een ontwikkelaar van Ziggo of KPN binnen halen? Als je alleen maar 6'jes in dienst hebt dan kan je natuurlijk nooit een App ontwikkelen die een 10 verdient. Klinkt natuurlijk heel lelijk maar kom op nou, dit hoeft toch niet zo lang door te slepen... 


Maar heeft niet alleen met app op telefoon te maken. Ook met kastje of app op smart TV is er bijna altijd een probleem met asynchroon geluid. 


Jullie maken het een klant niet makkelijk. Ben net 2 Odido winkels ingelopen om te checken of zij toevallig privé een Samsung hadden en de app geinstalleerd maar helaas. Bijna allemaal een iPhone en daar werkt het prima op. Dus, dan de weg van de minste weerstand proberen en een nieuwe Android telefoon kopen waar het wel op werkt. Uh, nee. Alle telefoons in de Odido store staan in demo mode dus daar kan ik de Odido TV app niet op installeren om te testen.

Ik heb m’n best gedaan Odido, tikkie, jullie zijn.


Net de app geïnstalleerd op een S22 Ultra en daar loopt het perfect.

 

Edit: app voorkeuren verwijderd, app verwijderd, resolutie scherm aangepast, scherm ververs snelheid aangepast. Beeld op pauze gezet, teruggespoeld, andere zenders geprobeerd. Gegoogled. Diverse opties in developers mode geprobeerd.  Niks werkt, aaargh. Help.


Het lijkt een S24U dingetje te zijn want ik ben niet de enige.


Ok, maar ik weet uit ervaring dat het hele lip sync verhaal bij Odido altijd een issue is. Eigenlijk op ieder platform en via een boxje of via een APP. 

 

Ik ben sinds gisteren geen klant meer bij Odido, dus ik zal ook verder niet meer reageren hier.


Hoi @Huigiebaby, ik wil het graag onderzoeken voor je! Merk je verschil op Wifi of mobiel internet? Mocht je geen verschil merken, wil ik je vragen om dit te beantwoorden:

 

  • Merk apparaat, wat voor apparaat? (Voorbeeld: iPhone X], iPad X], iPod etc. (vergeet versienummer / toevoeging niet) of Samsung Galaxy S7, Lenovo Tab, HTC one )
  • iOS of Android versie
  • Bij een ander netwerk dan Odido mobiel internet ook: om welke provider gaat het?
  • Bij een ander netwerk dan Odido Wifi ook: wat is het IP-adres?

Dan kan ik het doorzetten! Groetjes, Ishana


Samsung S24 Ultra 

Android 14

Ziggo Wifi, Odido mobiel. Ook Ziggo netwerk geprobeerd met usbc ethernet dongle

Verschillende IP adressen, iemand met Odido glasvezel/WiFi heeft er ook last van op z'n S24 Ultra.

Puntje van kritiek, waarom testen jullie je software niet op de telefoons die jullie verkopen? 


@Ishana van Odido , heb je zo voldoende info?


Hallo beste mensen van odido 

Na bijna een 1 jaar geen synchroon beeld/ geluid op de tv en naar zeggen van een call center medewerker 6 pagina s met correspondentie geen oplossing 

Wat gaat er mis :

1. niemand voelt zich verantwoordelijk voor de klant. 

2. Tickets worden afgemeld zonder dat de oplossing is geboden 

3. De klant wordt door het systeem gepompt van diverse onderaannemers. 

4. Het verhaal moet je elke keer opnieuw vertellen .

5. Er is geen communicatie over de voortgang.

6. Als ik zelf bel mag ik pas geholpen worden als ik mijn geboortedatum noem ondanks dat ik een ticket nummer heb.

6. Filmpjes die ik mail met het fenomeen raken kwijt.

Met andere woorden al heb je de beste glasvezel, jullie klantencontact en oplossend vermogen is ver beneden maat.

 

Laatste poging.

 

 

 


Hi @Rose 12, dank voor deze melding en fijn dat je ons opnieuw de kans geeft dit op te lossen. Kort door de bocht: dit wil ik ook voor jou. Het enige wat niet lukt, is het openen van de filmpjes. De technische dienst wil het oppakken maar loopt hier tegenaan. Ook ik krijg het niet geopend. Je deelt het via een Google album, maar deze is leeg. Ik deel de screenshot hieronder. Lukt het jou deze met ons te delen via Wetransfer? We kunnen deze dan gelijk downloaden en toevoegen aan het ticket. Wetransfer is gratis te gebruiken.

Het klopt trouwens dat we je niet kunnen helpen zonder volledige verificatie. Een ticketnummer is geen verificatie en wij willen graag weten dat we met de juiste persoon spreken. Om deze reden is dat inderdaad nodig. Ik zie dat je alles netjes in je Community profiel hebt geplaatst. Aan mij hoef je deze dus niet steeds door te geven! 


Reageer