Odido TV app geluid niet synchroon

  • 9 November 2023
  • 86 reacties
  • 1307 Bekeken


Toon eerste reactie

86 reacties

Hi betekent dat dat ik een kastje krijg die ik in het zicht moet zetten met een aparte afstandsbediening?

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Rose 12, ja, de Mediabox moet je bedienen met zijn eigen afstandsbediening. Hier lees je alles over de nieuwe Mediabox:  

 

Ik wil het best proberen, maar laten we even afwachten of het probleem eerst anders wordt opgelost 

Beste Theresa ik zie niet dat voor ultimo januari resultaat wordt geboekt. Ik wil wel dat kastje proberen. Kijken is dat soelaas biedt.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Rose 12, de Mediabox is gemakkelijk te bestellen in Mijn Odido. Ga naar Abonnementen → TV → Mediabox toevoegen. Wij sturen de Mediabox dan zo snel mogelijk naar je op! 

Theresa heb je een update? En wilde jij mee en kastje sturen?

Reputatie 6
Badge +2

@Rose 12 Ik heb gelijk navraag gedaan, maar ik heb nog geen update. Wel heb ik gelijk de Mediabox voor je besteld, zodat je in ieder geval ongestoord TV kunt kijken. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging. Ik wens je alvast veel kijkplezier! 

De box gekregen en aangesloten. Synchronisatie is er eerder slechter op geworden. Wat nu. Ik ga geen extra abo betalen voor iets wat niet werkt.

Kan een van jullie zorgen dat ik het gevoel krijg dat jullie weten wat jullie naar zoeken.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Rose 12, we zijn er echt druk mee bezig! Het is lastig om hier de oorzaak van te vinden omdat het bij verschillende klanten op verschillende devices en programma's speelt. Er is geen link te leggen tussen de verschillende klanten. We doen ons best om dit zo snel mogelijk op te lossen. Mijn excuses voor het ongemak. 

Ik heb nu de mediabox gekregen om te testen. Het lijkt iets minder vertraging te hebben.

De knoppen Netflix en apps werken niet op de afstandsbediening 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Rose 12 wat super om te zien dat de Mediabox hier verbetering in geeft! Het klopt inderdaad dat niet alle knoppen van de Mediabox goed werken, dit is een bekende bug die op dit moment speelt. Hier kan je meer over lezen in het volgende topic: 

 

Toch iets te enthousiast geweest. Eigenlijk raar dat ik een soort van Chromecast apparaat moet toevoegen 

Was toch niet zo n succes.  Bovendien moet ik nieuwe kabels ergens gaan trekken.  Dus zeg maar van mij mag het terug.

 

Ik wacht nog kort op verbetering zonder kunstgrepen.

Het lijkt alsof odido als nieuw merk de markt wil betreden zonder dat ze er klaar voor zijn.

Abonnementen kun je niet toevoegen om klant voordeel te krijgen. More je 2 x voor bellen.

Jammer 

 

 

Reputatie 7
Badge +16

@Rose 12 Graag reageer ik met nuance op jouw constatering omtrent onze visie en rebranding: “Het lijkt alsof odido als nieuw merk de markt wil betreden zonder dat ze er klaar voor zijn.” →  We zijn als provider en merk rebranded; dit betekent dat we weliswaar geen TM meer zijn als zodanig, maar we nemen wel alle ervaring en kennis mee die we sinds december 1999 hebben opgedaan. Uiteraard hebben we een volledig nieuwe look and feel en zijn we trots op de eigen identiteit die we als hernieuwde speler op de markt laten zien, maar het is niet alsof we een compleet nieuwe partij zijn en pas net meedoen. Dat maakt verder weinig uit voor bovengenoemde zaken, maar het is een belangrijke nuance op onze rebranding. Het kan jou anders een ander gevoel meegeven dan de intentie is en dat maakt verwachtingen wellicht anders. 

Dat gezegd hebbende, hoop ik van harte dat wij de verbeteringen waar jij op doelt gaan doorvoeren! 

Veronderstel dat het business as usual is, dan kan ik je in ieder geval een aantal zaken benoemen waar winst is te behalen.

maar daar mag je me voor bellen 

 

MvrG

R

Beste Jason,

 

Ik heb problemen met synchronisatie en nu ook dat internet niet te doen is.

Los even van een potentiële monteur die zou komen, gaat nu mijn telefoon standaard naar data en zo kan ik helaas niet werken.

Graag telefonisch contact hoe dit tot een goed kan worden opgelost.

 

Ter info , nu lopen de Nederlandse zenders niet synchroon.

Rtl 4 en  7 zijn redelijk 

We zijn een tijdje verder , is er nog info. Ik kijk naar ned 1, maar loopt absoluut niet synchroon met beeld 

Echt bizar om te zien hoeveel klanten, waaronder ikzelf, dit probleem (al heel lang) hebben en dat er maar geen oplossing voor komt. Dat kan echt niet in deze concurrerende markt. Zo ga je klanten kwijt raken...

Reputatie 6
Badge +2

@Rose 12 Mijn excuses voor de late reactie, ik help je graag verder om dit op te lossen! 

Wil je de volgende vragen voor mij beantwoorden?

  • Werkt het geluid wel zonder externe apparatuur?
  •  Is er een zender waarbij het geluid wel werkt? Zo ja, welke?
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem?
  • Gaat het om live TV kijken, om terug kijken, opnames of alles?
  • Op welke zenders doet het probleem zich voor?
  • Welk programma heb je gekeken en op welke datum/tijdstip?
  • Speelt het probleem ook bij andere apps? (bijvoorbeeld Netflix of Videoland)
  • Wil je een filmpje maken van het probleem? Je kunt dit delen in dit topic middels een WeTransfer link.

Ik heb ook direct een lijnmeting gedaan en de internet verbinding ziet er gelukkig goed uit! Ervaar jij nu ook zo? Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Dan kijk ik direct met je mee!

@Audioot Ook jou help ik graag verder om dit op te lossen. Wil je de bovenstaande vragen beantwoorden? Dan kan ik gelijk voor je aan de slag! 

 

 

 

Weet je wat ik jammer vindt? Dat jullie bij iedereen die deze klacht meldt met hetzelfde lijstje komen met vragen en waarbij iedereen hetzelfde antwoord heeft.

Oftewel bij elke zender, op ieder tijdstip, live en terugkijken, sinds altijd en alleen in jullie app dus geen probleem met KPN, Netflix of andere apps.

Dus stop met die standaard vragen en kom eens met een oplossing.

Kijk eens terug naar hoe lang jullie klanten dit probleem al melden. Hoe kan het dat er maar geen oplossing voor komt?

Reputatie 6
Badge +2

@Audioot Ik begrijp je volkomen. Echter heb ik deze informatie echt nodig voor verder onderzoek. 

Ondanks dat het probleem zich bij meerdere afspeelt, kan de oplossing nog wel verschillen afhankelijk van het merk/type/model TV. Vandaar dat iedere zaak alsnog individueel wordt behandelt, om zo gericht mogelijk de juiste oplossing te kunnen vinden. 

Ik ontvang graag jouw antwoorden, zodat ik dit gelijk voor je kan doorzetten. Alvast super bedankt! 

Mijn antwoorden staan in m'n laatste reactie. Maar ik wil ze nog wel een keer herhalen hoor.
Bij elke zender, op ieder tijdstip, live en terugkijken, sinds altijd en alleen in jullie app dus geen probleem met KPN, Netflix of andere apps.

Beste Theresa, dit is al sinds mijn overgang naar Odido in december en daar zou een ticket voor zijn aangemaakt. Men is er mee bezig was het laatste antwoord en maand geleden.

Check even de correspondentie dienaangaande

Beste Audioot, ik begrijp je ergenis volkomen. Ik meld met regelmaat wanneer de synchronisatie de spuigaten uit loopt, maar heb niet het gevoel dat het opschiet. Ik heb behoefte aan inhoudelijke opmerkingen waar het aan schort en wat de verwachting is qua oplossing. 

Intussen schermt men wel met de kwalitatieve goede snelheid. Mijn auto gaat ook heel snel alleen ik kan niet hard omdat ik in de file sta.

Dus Odido laat wat weten. 

Hallo Rose12,

Zojuist heb ik een email gekregen met:

“Vandaag hebben we contact gehad over je vraag. Ik heb de melding doorgezet naar onze technische dienst. Binnen 3 werkdagen ontvang je van ons een reactie.”

Ik wacht het af en ben benieuwd...

Reageer