Skip to main content

Odido TV App casten lukt niet

Als ik in de Odido TV app op het ‘cast-icoontje’ klik dan wordt de app helemaal afgesloten (iPhone 13) Verwijderen en opnieuw installeren levert geen oplossing.

Iemand een idee hoe dit kan worden opgelost?

Uitgelichte reactie

24 februari 2025

Hey ​@PatrickBisschops, ik wil natuurlijk dat je gewoon kunt casten via je iPhone. Zou je mij iets meer informatie willen geven over dit eufel?

Gaat het hier om Airplay of normaal casten naar een apparaat op hetzelfde netwerk? Als je in “Full Screen” zit en daarna pas op Casten klikt, werkt hij dan wel of sluit de app dan ook af? Kan je eens bij de instellingen kijken op je iPhone → Apps → Odido Tv App → Staat het schuifje van Lokaal netwerk wel aan? Als die uit staat dan geef je de app geen toegang om te casten namelijk. Alvast bedankt voor de aanvullende informatie! 

14 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13645 reacties
  • 24 februari 2025

Hey ​@PatrickBisschops, ik wil natuurlijk dat je gewoon kunt casten via je iPhone. Zou je mij iets meer informatie willen geven over dit eufel?

Gaat het hier om Airplay of normaal casten naar een apparaat op hetzelfde netwerk? Als je in “Full Screen” zit en daarna pas op Casten klikt, werkt hij dan wel of sluit de app dan ook af? Kan je eens bij de instellingen kijken op je iPhone → Apps → Odido Tv App → Staat het schuifje van Lokaal netwerk wel aan? Als die uit staat dan geef je de app geen toegang om te casten namelijk. Alvast bedankt voor de aanvullende informatie! 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 24 februari 2025

Ik wil gewoon casten naar een Chromecast op hetzelfde netwerk. Maar helaas kom ik niet eens tot aan die keuze. Zodra ik in de app op het ‘casten-icoontje’ klik wordt de app al afgesloten. 

Hetzelfde probleem doet zich ook voor als ik eerst naar full-screen in de app ga.

Het schuifje ‘lokaal netwerk’ staat ook aan.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4146 reacties
  • 25 februari 2025

@PatrickBisschops Helder! Dankjewel voor je duidelijke uitleg. 

Ik kan mij voorstellen dat dit niet fijn werkt. Ik zorg er dan ook graag voor dat je weer kan casten! 

Wil je jouw Chromecast/iPhone (Airplay) een herstart geven en vervolgens opnieuw willen koppelen met ons netwerk?

Mocht dit niet werken, wil je voor mij de volgende vragen beantwoorden?

• Welke iOS versie heb je geïnstalleerd?
  • Naar welk apparaat probeer je te casten (merk TV, type Chromecast of TV met ingebouwde Chromecast of type Apple TV)?
  • Wat is de software versie van waar de klant naar probeert te casten?
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem?

Laat je het mij weten? Ik sta klaar om je verder te helpen waar nodig! 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 25 februari 2025

Chromecast en iPhone heb ik al meerdere keren herstart. Maar het zal geen chromecast gerelateerd probleem zijn, immers ik kom niet eens zover om een verbinding op te zetten. Zodra ik in de Odido TV app op het ‘casten-icoontje’ klik wordt de app al afgesloten. Ik krijg dus niet eens de keus om daadwerkelijk een apparaat te kiezen.
IOS versie: 18.3.1

Ik wil gaan casten naar een Google Chromecast.

Dit probleem ervaar ik sinds afgelopen donderdag.

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 1934 reacties
  • 27 februari 2025

Hi ​@PatrickBisschops, ik denk ook graag met je mee! Zelf heb ik namelijk ook een iPhone 13 (Pro) en maak ik ook gebruik van de Chromecast met Google TV. Hier werkt het goed op. Wel heb ik zelf ook iOS versie 18.1.1. Kan het zo zijn dat je dit ervaart sinds de iOS update en is dit sinds afgelopen donderdag?

Ook ben ik nog benieuwd welke versie Google Chromecast je precies hebt. Dan kunnen we gerichter het probleem onderzoeken. Dank je wel alvast! 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 27 februari 2025

Het kan best zijn dat dit probleem zich voordoet sinds de meest recente update van mijn iOS op de iPhone. Maar zeker weten doe ik dat niet, omdat het al een hele tijd geleden is dat ik heb gestreamd vanaf mijn telefoon. Het heeft eerder wel gewerkt, maar dat was in december 2024 (zoals gezegd heb ik daarna lange tijd niet meer gestreamd vanaf mijn iPhone. Het kan toch niet met een Chromecast oid te maken hebben? Immers, het probleem doet zich al voor nog voordat ik überhaupt kan kiezen naar welke device ik zou willen streamen.

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 1934 reacties
  • 3 maart 2025

Hi ​@PatrickBisschops, check, helemaal duidelijk! We willen het dolgraag verder onderzoeken zodat het weer goed gaat werken! Welke Chromecast heb je precies? Heb je bijvoorbeeld de Google Streamer, Chromecast met Google TV, 1e/2e of 3e generatie of de ultra? Dan kunnen we dit probleem gerichter onderzoeken. Dank je wel alvast!

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 9 maart 2025

Deze chromecasts gebruiken wij. 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 9 maart 2025

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 9 maart 2025

Overigens hebben mijn dochter en vrouw ook een iPhone 13, ook bij hen hetzelfde probleem. Vanuit andere apps (o.a. ZiggoGo) kan wel zonder problemen worden gestreamd.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 29 maart 2025

En toen was het stil en wisten de Odido-medewerkers het ook niet meer? Zijn wij de enigen met dit probleem?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • 13645 reacties
  • 31 maart 2025

Hey ​@PatrickBisschops, even voor mijn duidelijkheid. Voordat je wilt gaan streamen crashed de app op jullie telefoons al? Of is het echt pas als je wilt gaan streamen en je klikt op “casten”. Is dit in protret of landscape modus (groot scherm)? Als de app al crashed voordat je wilt gaan streamen dan lijkt het niks te maken te hebben met de Chromecast namelijk. 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 31 maart 2025

Hallo Tommie, jouw vragen hebben indirect voor een oplossing gezorgd. In portrait modus crasht de app, in landscape werkt het prima. 
Probleem: als ik in de app op het cast icoontje druk dan crasht de app direct. Dus nog voordat ik überhaupt een chromecast kan kiezen. Probleem ligt dus inderdaad niet aan de chromecasts.

Zoals gezegd doet het probleem zich niet voor in landscape mode. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • 13645 reacties
  • 1 april 2025

Hey ​@PatrickBisschops, dat is op dit moment "working as designed” en is bekend bij ons TV-team. Zij zullen hier verder onderzoek naar doen. Gelukkig werkt het in landscape modus wel! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen