Skip to main content
Beantwoord

Odido TV app

Beste,

Sinds de nieuwe Odido TV app op onze Samsung TV (3 jaar oud) actief is heb ik het probleem dat steeds als ik de TV aanzet ik de foutmelding krijg “er is geen Internet verbinding". Maar start ik Netfix op dan werkt Internet wel. Via de menu toets start ik Odido weer op en krijg dan weer de melding “geen Internet verbinding”. De TV wordt uitgezet en na 2 min weer aangezet. Ik krijg het QLED scherm van Samsung te zien en dan blijkt alles wel ineens te werken. Wel moet ik steeds opnieuw TV klantnummer en de pincode ingeven. Hoelang gaat het duren voordat de bug in de Odido app is opgelost. Al een aantal keer gebeld met de helpdesk, zij hebben ook de glasvezel weer in sync gezet, maar deze synchronisatie heeft niet geholpen. Ook geven zij aan dat het een probleem is met Samsung TV's en ze geven aan dat de 2e lijn er mee bezig is. Voorheen werkte alles prima met de oude Odido app. Ik hoop op een spoedige oplossing want het constant invoeren van je klantnummer en pincode gaat irriteren.

Beste antwoord door Tommie van Odido

Hey ​@famvermond24, welkom op onze Community!

Wat goed dat je dit hier laat weten en bedankt voor je heldere uitleg, daar kunnen we wat mee! Superfijn dat Netflix wel direct werkt, dat helpt om te zien dat je internetverbinding verder in orde is. Dat de Odido TV app zich zo gedraagt op jouw Samsung TV is inderdaad iets waar we van weten en waar onze technische collega’s van de tweede lijn actief mee aan de slag zijn.

Het opnieuw moeten invoeren van je klantnummer en pincode is natuurlijk niet hoe we het voor je willen hebben. De nieuwe app is volop in ontwikkeling en dit specifieke probleem bij bepaalde Samsung-modellen staat op de radar van ons TV-team. Zij zijn bezig met een oplossing in een komende update van de app. Wanneer deze precies live gaat, durf ik nog niet te zeggen, maar ik houd het hier uiteraard voor je in de gaten.

Voor nu een tip die bij sommige klanten tijdelijk helpt:

• Zet je TV eens volledig uit via de stekker na het gebruik van de app en probeer daarna opnieuw. In een aantal gevallen onthoudt de app daarna de inloggegevens wél. Geen garantie, maar het is het proberen waard!

Bekijk origineel

2 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14078 reacties
  • Antwoord
  • 25 april 2025

Hey ​@famvermond24, welkom op onze Community!

Wat goed dat je dit hier laat weten en bedankt voor je heldere uitleg, daar kunnen we wat mee! Superfijn dat Netflix wel direct werkt, dat helpt om te zien dat je internetverbinding verder in orde is. Dat de Odido TV app zich zo gedraagt op jouw Samsung TV is inderdaad iets waar we van weten en waar onze technische collega’s van de tweede lijn actief mee aan de slag zijn.

Het opnieuw moeten invoeren van je klantnummer en pincode is natuurlijk niet hoe we het voor je willen hebben. De nieuwe app is volop in ontwikkeling en dit specifieke probleem bij bepaalde Samsung-modellen staat op de radar van ons TV-team. Zij zijn bezig met een oplossing in een komende update van de app. Wanneer deze precies live gaat, durf ik nog niet te zeggen, maar ik houd het hier uiteraard voor je in de gaten.

Voor nu een tip die bij sommige klanten tijdelijk helpt:

• Zet je TV eens volledig uit via de stekker na het gebruik van de app en probeer daarna opnieuw. In een aantal gevallen onthoudt de app daarna de inloggegevens wél. Geen garantie, maar het is het proberen waard!

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 29 april 2025

Beste,

De bovenstaande aangeboden oplossing werkt niet. Een app die in ontwikkeling is zou eerst getest moeten worden voordat het in productie gaat. In de ICT heeft men daar een OTAP omgeving voor. Zo kunnen bugs dan worden uitgesloten. Het probleem zit dus echt in de Odido app. Hopelijk heeft men spoedig een oplossing gevonden zodat de Odido app weer werkt zoals het hoort.

Met vrgr, Ronald.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen