Skip to main content
Beantwoord

Odido TV app


Beste,

Sinds de nieuwe Odido TV app op onze Samsung TV (3 jaar oud) actief is heb ik het probleem dat steeds als ik de TV aanzet ik de foutmelding krijg “er is geen Internet verbinding". Maar start ik Netfix op dan werkt Internet wel. Via de menu toets start ik Odido weer op en krijg dan weer de melding “geen Internet verbinding”. De TV wordt uitgezet en na 2 min weer aangezet. Ik krijg het QLED scherm van Samsung te zien en dan blijkt alles wel ineens te werken. Wel moet ik steeds opnieuw TV klantnummer en de pincode ingeven. Hoelang gaat het duren voordat de bug in de Odido app is opgelost. Al een aantal keer gebeld met de helpdesk, zij hebben ook de glasvezel weer in sync gezet, maar deze synchronisatie heeft niet geholpen. Ook geven zij aan dat het een probleem is met Samsung TV's en ze geven aan dat de 2e lijn er mee bezig is. Voorheen werkte alles prima met de oude Odido app. Ik hoop op een spoedige oplossing want het constant invoeren van je klantnummer en pincode gaat irriteren.

Beste antwoord door Tommie van Odido

Hey ​@famvermond24, welkom op onze Community!

Wat goed dat je dit hier laat weten en bedankt voor je heldere uitleg, daar kunnen we wat mee! Superfijn dat Netflix wel direct werkt, dat helpt om te zien dat je internetverbinding verder in orde is. Dat de Odido TV app zich zo gedraagt op jouw Samsung TV is inderdaad iets waar we van weten en waar onze technische collega’s van de tweede lijn actief mee aan de slag zijn.

Het opnieuw moeten invoeren van je klantnummer en pincode is natuurlijk niet hoe we het voor je willen hebben. De nieuwe app is volop in ontwikkeling en dit specifieke probleem bij bepaalde Samsung-modellen staat op de radar van ons TV-team. Zij zijn bezig met een oplossing in een komende update van de app. Wanneer deze precies live gaat, durf ik nog niet te zeggen, maar ik houd het hier uiteraard voor je in de gaten.

Voor nu een tip die bij sommige klanten tijdelijk helpt:

  • Zet je TV eens volledig uit via de stekker na het gebruik van de app en probeer daarna opnieuw. In een aantal gevallen onthoudt de app daarna de inloggegevens wél. Geen garantie, maar het is het proberen waard!

 

Bekijk origineel

8 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14181 reacties
  • Antwoord
  • 25 april 2025

Hey ​@famvermond24, welkom op onze Community!

Wat goed dat je dit hier laat weten en bedankt voor je heldere uitleg, daar kunnen we wat mee! Superfijn dat Netflix wel direct werkt, dat helpt om te zien dat je internetverbinding verder in orde is. Dat de Odido TV app zich zo gedraagt op jouw Samsung TV is inderdaad iets waar we van weten en waar onze technische collega’s van de tweede lijn actief mee aan de slag zijn.

Het opnieuw moeten invoeren van je klantnummer en pincode is natuurlijk niet hoe we het voor je willen hebben. De nieuwe app is volop in ontwikkeling en dit specifieke probleem bij bepaalde Samsung-modellen staat op de radar van ons TV-team. Zij zijn bezig met een oplossing in een komende update van de app. Wanneer deze precies live gaat, durf ik nog niet te zeggen, maar ik houd het hier uiteraard voor je in de gaten.

Voor nu een tip die bij sommige klanten tijdelijk helpt:

  • Zet je TV eens volledig uit via de stekker na het gebruik van de app en probeer daarna opnieuw. In een aantal gevallen onthoudt de app daarna de inloggegevens wél. Geen garantie, maar het is het proberen waard!

 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 29 april 2025

Beste,

De bovenstaande aangeboden oplossing werkt niet. Een app die in ontwikkeling is zou eerst getest moeten worden voordat het in productie gaat. In de ICT heeft men daar een OTAP omgeving voor. Zo kunnen bugs dan worden uitgesloten. Het probleem zit dus echt in de Odido app. Hopelijk heeft men spoedig een oplossing gevonden zodat de Odido app weer werkt zoals het hoort.

Met vrgr, Ronald.


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 18 mei 2025

Ik moet ook al een tijd mijn nummer en pincode steeds opnieuw invoeren. Heel irritant. Via de app op de chromecast werkt alles wel, maar met de app direct op mijn Samsung tv is het drama.

Ook de steeds terugkerende melding dat er iets met de netwerkverbinding is, slaat ook nergens op.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14181 reacties
  • 19 mei 2025

Hoi ​@Petertje60, welkom op onze community!

Dit is inderdaad bij ons bekend en we werken hard aan een oplossing. Onze technische dienst, het Tv-team en de levancier doen er alles aan om dit spoedig op te lossen. Voor nu, mijn excuses voor het ongemak. De tv volledig stroomloos maken voor 30 seconden kan hierbij helpen maar lost het niet volledig op. 


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 19 mei 2025
Tommie van Odido schreef:

Hoi ​@Petertje60, welkom op onze community!

Dit is inderdaad bij ons bekend en we werken hard aan een oplossing. Onze technische dienst, het Tv-team en de levancier doen er alles aan om dit spoedig op te lossen. Voor nu, mijn excuses voor het ongemak. De tv volledig stroomloos maken voor 30 seconden kan hierbij helpen maar lost het niet volledig op. 

Dank voor je reactie, Tommie. Ik werk 40 jaar in de ICT en als ik ergens zo lang zou hebben gedaan over het verhelpen van een storing, dan had ik echt een serieus probleem gehad. Jij zult alleen boodschapper zijn, maar je begrijpt vast dat ik het belachelijk lang vind duren.

Ik heb inmiddels een work around gevonden in de instelling van mijn TV (Samsung QE55Q95TALXXN):
Ga naar Instellingen - Algemeen - Smart-functies en vink daar “Vorige app automatisch uitvoeren” uit. Dat zorgt er bij mij voor dat de Odido app opnieuw verbinding maakt zonder dat er een nummer hoeft te worden ingevoerd.

Een nadeeltje:  je moet de Odido app handmatig opstarten, maar dat is een stuk minder lastig dan steeds die nummers invoeren.


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 19 mei 2025

Beste Tommy en Peterje60,

Mijn vrouw heeft laatst weer gebeld met Odido en toen werd geadviseerd om een kastje erbij te nemen van Odido. En dat is nu net wat ik niet wil. Weer een extra afstandsbediening waar ik niet op zit te wachten. Met de huidige internet verbindingen en app's verwacht ik wel van een provider dat zij hun zaakjes een beetje op orde zouden hebben. Zoals ik in het vorige bericht al zei een app die bugs bevat moet eerst uitvoerig worden getest op verschillende TV"s om te zien of de software doet wat het moet doen. Ik begrijp dat vernieuwingen nodig zijn maar test het dan goed vooraf en stel geen halfbakken app beschikbaar als deze niet werkt.

@Petertje60, de oplossing die je aandraagt zal ik zeker gaan uitproberen op mijn Samsung TV. Ik zal je laten weten of dit ook voor mij het gewenste resultaat heeft.

Ciao, Ronald.


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 20 mei 2025

Ciao Tommy en Petertje60,

De oplossing die Petertje aangaf werkte niet voor ons want het probleem bleef (in Instellingen - Algemeen - Smart-functies - Smarthub stond de instelling al aan).
Wat onze oplossing was en tot nu toe werkt:
Haal het vinkje in de Samsung  Instellingen - Algemeen - Smart-functies - Smarthub - vorige app weg.
Verwijder de Odido app van het app scherm, zet de TV uit en maak hem spanningsloos. Wacht ongeveer een uurtje.en schakel dan de stroom weer in. Zet de TV aan, installeer de Odido app en start deze op. Voor ons startte deze gelijk door en werkte zonder de gegevens opnieuw in te voeren.
De TV is al enkele malen aan en uit geweest maar werkt nu zonder problemen.
Vanmiddag nog gebeld door iemand van Odido waar ik dit ook aan hebt doorgegeven dat dit voor ons de oplossing was en hopelijk heeft ook Odido hier wat aan. Al met al ben ik blij dat het weer normaal werkt.

Met vrgr, Ronald.


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 20 mei 2025
famvermond24 schreef:

Ciao Tommy en Petertje60,

De oplossing die Petertje aangaf werkte niet voor ons want het probleem bleef (in Instellingen - Algemeen - Smart-functies - Smarthub stond de instelling al aan).
Wat onze oplossing was en tot nu toe werkt:
Haal het vinkje in de Samsung  Instellingen - Algemeen - Smart-functies - Smarthub - vorige app weg.
Verwijder de Odido app van het app scherm, zet de TV uit en maak hem spanningsloos. Wacht ongeveer een uurtje.en schakel dan de stroom weer in. Zet de TV aan, installeer de Odido app en start deze op. Voor ons startte deze gelijk door en werkte zonder de gegevens opnieuw in te voeren.
De TV is al enkele malen aan en uit geweest maar werkt nu zonder problemen.
Vanmiddag nog gebeld door iemand van Odido waar ik dit ook aan hebt doorgegeven dat dit voor ons de oplossing was en hopelijk heeft ook Odido hier wat aan. Al met al ben ik blij dat het weer normaal werkt.

Met vrgr, Ronald.

Hoi Ronald,

Mooi dat het werkt.

Ik twijfelde nog of mijn "vink uit" voldoende duidelijk zou zijn. Blijkbaar niet helemaal. Uiteindelijk hebben we dezelfde werkende work around en dat is waar het om gaat. 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen