Skip to main content
Beantwoord

odido Samsung TV app….fijn de update was er …maar nu is hij er weer af ?

  • 20 June 2024
  • 14 reacties
  • 334 Bekeken

Ja daar was die de lang verwachtte en eerder gepoogde update van de Samsung Odido TV app. Fantastisch veel beter dus helemaal blij…. Was van korte duur nu heb ik de oude weer terug. 
dit is al de tweede keer.

 

als de reden is dat nog issues in zitten met bepaalde modellen, ze ze dan naast elkaar in de App Store. Moet toch kunnen? Ik had i.i.g. nergens een probleem mee.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @mgvdbroek, we hebben de update teruggedraaid voor alleen de 2022 Samsung TV modellen en niet de 2021 modellen omdat bij een groot aantal klanten bleek dat zij continu een foutmelding kregen, wat tv kijken onmogelijk maakte, zeker nu ook met het EK wat niet handig was. Welke type model heb je precies? Dan kan ik kijken of er een mogelijkheid is of we voor bepaalde groepen binnen bouwjar 2022 alsnog de update weer terug kunnen zetten, maar ik kan niks beloven of dit ook echt mogelijk is. Want de update is niet per model maar echt een groep van modellen. Ik ga in ieder geval mijn best voor je doen!

Dank voor de update!

 

erg jammer allemaal, ik weet niet wat de issues precies waren maar wat ik er van zag werkte alles prima, Hoewel dat dus maar kort was (1dag)

Nieuwe versie heeft veel beter menu, de hele look en feel etc. melding dat de app opnieuw moet starten als je de TV aanzet was eindelijk ook weg..

Achteraf had ik de “update” weer terug naar de oude versie dus beter kunnen afwijzen.

 

Ik heb deze TV: 

Samsung QLED 4K TV 50Q65B (2022)

Samsung QE50Q65BAUXXN

Ook ik heb een TV uit 2022, waar tijdelijk de nieuwe app op heeft gestaan, en net als bij TS werkte deze voor mij perfect. De oude staat nu weer terug en is ook voor mij een stap achteruit. Ik heb het volgende model:

Samsung Neo QLED 4K 65QN93B (2022).

Zou u voor dit model (groep) ook kunnen kijken of de nieuwe app weer geactiveerd kan worden?

Ook ik had precies 1 dag een goed werkende app. Daarna weer de oude app teruggekregen. Inclusief alle problemen.

Mijn TV is een Samsung Frame Model: QE55LS03BGU uit 2023.

Ik zou ook graag de nieuwe app weer terug krijgen.

Ik mis die nieuwe app niet. Was inderdaad mooier en op sommige plekken beter, maar de meestgebruikte functie (zappen) werkte niet fijn. Grote handicap was dat je bij zappen (omhoog/ omlaag) alleen de complete zenderlijst kon gebruiken, in plaats van de favorieten. Dat betekende dat je steeds op de lokale omroep radio van Lutjebroek terecht kwam. 

Als hij terugkomt dit graag fixen!

Reputatie 7
Badge +3

@mgvdbroek @Hiu80 @AatV Ik heb de modeltypes doorgegeven aan Demi! Ik verwacht dat zij hier na het weekend meer weet over de mogelijkheden. 

Hi @mgvdbroek, we hebben de update teruggedraaid voor alleen de 2022 Samsung TV modellen en niet de 2021 modellen omdat bij een groot aantal klanten bleek dat zij continu een foutmelding kregen, wat tv kijken onmogelijk maakte, zeker nu ook met het EK wat niet handig was. Welke type model heb je precies? Dan kan ik kijken of er een mogelijkheid is of we voor bepaalde groepen binnen bouwjar 2022 alsnog de update weer terug kunnen zetten, maar ik kan niks beloven of dit ook echt mogelijk is. Want de update is niet per model maar echt een groep van modellen. Ik ga in ieder geval mijn best voor je doen!

Goedemorgen,
Ik werd helemaal blij van het mailtje van 13 juni j.l. " Tv-kijken wordt nog leuker."  met daarin de aankondiging van het nieuwe TV menu in de Odido TV app voor mijn Samsung tv uit 2022. 
Helaas is dit na een paar dagen weer teruggedraaid en zit ik weer met dat onpraktische menu waarbij je pas na 5 of 6 x klikken bij de gids komt. (o.a.)

Ik had in ieder geval géén problemen en was er heel tevreden mee
Mijn Model code QE55QN95BATXXN , Software version T-PTMDEUC-1622.4 , BT-S

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi allemaal, dank jullie wel voor het delen! Ik heb dit besproken met ons tv team en het is echter niet mogelijk om de update door te laten gaan voor een paar modellen. Dit ivm de groepen waarin dit kan. Het is dan ook alleen mogelijk per bouwjaar. We zijn in ieder geval druk bezig met de nieuwe bugfix en we hopen na het EK meer info te hebben over de nieuwe versie. Dit om te voorkomen dat het straks onmogelijk is om voetbal te kijken, mocht er iets niet goed gaan. 

Dank voor je update Demi !

Ok dank voor de update, interessant hoe dat werkt allemaal en dat het platform van Samsung niet uniform is of op z’n minst niet goed getest kan worden. 
verder vind ik het natuurlijk geweldig dat er een app is want zo’n losse box is natuurlijk extreem onhandig. Dat zappen moeilijker zou zijn kan ik niet plaatsen. Volgens mij hebben de Samsung afstandsbedieningen zowel channel up/down als de cursor toetsen of anders bestaat die wel voor een tv.

Reputatie 7
Badge +9

@mgvdbroek Het gaat bij Samsung jammer genoeg net iets anders dan bij andere merken qua testen. Het was zeker makkelijk net als met Apple of Android om de versie beschikbaar te stellen in Testflight of door open testing op Android. Samsung laat dit niet toe. Anders kon uiteraard iedereen wel nog de update downloaden waar het wel werkte. 

De optie voor een smart tv app is top, scheelt zeker vergeleken met een kastje. Blij dat je het ermee eens bent! Vaak kun je ook naast de originele afstandsbediening ook een universele afstandsbediening gebruiken bij de Samsung TV. Zijn ook zeker genoeg opties voor! 😊

Zelf maak ik bijvoorbeeld gebruik van de Google TV Chromecast, dit werkt voor mij ook top en zappen gaat zo ook prima, ondanks dat hier weinig knoppen op zitten. 

Hi Demi, is er al wat bekend over de update? Oude werkt nog steeds prima hoor, maar de nieuwe was erg prettig.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Hiu80, voor nu is het nog niet bekend wanneer deze ready is. Vandaag is de update namelijk voor de 2018 modellen live gegaan, dus de versie voor 2022 is de volgende die aan de beurt is! 😊

Odido tv app x nieuwe model samsung 2024 QD lijn heeft ook problemen...

 

 

 

Reageer