Skip to main content

Ik probeer mijn abonnement op te zeggen maar dit wordt helaas erg moeilijk gemaakt.

 

Volgens de wet moet je kunnen opzeggen op dezelfde manier als waarop je het abonnement afsloot. Ik heb het abonnement met Odido afgesloten via de website dus ik moet het ook via internet kunnen opzeggen. Maar jullie geven die mogelijkheid niet.

 

Telefonisch wordt je erg lang in de wacht gezet zodra het duidelijk wordt dat je wilt opzeggen. dat werkt dus niet. Mailen kan ook niet. Daarom geef ik via deze weg aan dat ik mijn abonnement wil opzeggen.

 

Als ik niet verder geholpen wordt dan moet ik helaas contact opnemen met mijn rechtsbijstandverzekering.

Goedemorgen @Bert_81 

Uitleg over opzeggen is Hier te lezen. 
Op maandag is het altijd wat drukker misschien later op de dag nog een keer bellen.

in je MY Odido omgeving kan je volgens mij ook opzeggen 

Groetjes van een andere klant ook aan je verzekering 😂☝️

Via ons digitale opzegformulier in Mijn Odido kan je jouw mobiele abonnement ook online opzeggen.

 


Hoi @Cristien 

Bedankt voor de reactie.

Helaas is het digitale opzegformulier dat je noemt, alleen beschikbaar voor mobiele abonnementen. Voor internet/tv-abonnementen is er geen optie om online op te zeggen.

Dit betekent dat Odido niet voldoet aan de Nederlandse wetgeving, die vereist dat ik mijn abonnement op dezelfde manier moet kunnen opzeggen als waarop ik het heb afgesloten, namelijk online.

Omdat ik geen werkende online optie heb en telefonisch opzeggen niet mogelijk blijkt vanwege de lange wachttijden, ga ik even informeren hoe ik hier mee om moet gaan.

Ik hoop dat Odido snel een oplossing biedt.

Fijne dag!

 

 


OMG. @Bert_81 doe niet zo moeilijk met je rechtsbijstand enz. daar is het veel te warm voor. 
Je wordt hier altijd netjes geholpen.  

Als je overstapt aan het einde van je contract kan je gebruikmaken van de overstap service.

Kijk wel of je nieuwe provider die optie aanbied.

Als je niet wil bellen  wacht je op een moderator die je misschien verder wil helpen. 

Succes!

 


@Cristien 

het is hier heerlijk koel 😉. Overstapservice maak ik geen gebruik van.

Hopelijk kan een moderator hier inderdaad verder helpen.

Ondertussen ga ik even informeren. Nogmaals fijne dag!


Welkom op onze community! @Bert_81 

Goed dat je het nogmaals via deze weg probeert, mijn excuses dat dit nog niet is afgehandeld. Ik had graag anders gelezen, maar ik help je uiteraard verder om jouw opzegging in orde te maken! 

Ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie dat het contract maandelijks opzegbaar is. Ik kan de opzegging voor je verwerken per 03-10-2024. Heb ik jouw akkoord om dit in orde te maken? 

Zodra ik de opzegging in het systeem heb gezet ontvang je een e-mail ter bevestiging en instructies om de apparatuur (indien nodig) naar ons terug te sturen. 

Mocht je nog vragen hebben of is er iets anders wat ik voor je kan doen? Laat het mij dan gelijk weten. Ik sta paraat om verder te helpen! 😊


@Teresa van Odido 

 

Hoi, ja is bij deze akkoord. Bedankt voor je hulp.


@Bert_81 Ik heb de opzegging gelijk voor je in het systeem gezet. Je ontvangt hier snel een bevestiging van. 

Laat je het mij weten als ik nog iets voor je kan doen?


Reageer