Skip to main content

Odido ontvanger via AV-versterker naar TV.

• December 16, 2025
  • 13 reacties
  • 71 Bekeken

Het beeld op onze Samsung tv, die via een Pioneer 4K AV-versterker aangesloten is op de Odido ontvanger via HDMI, gaat een paar keer op zwart bij het opstarten voordat deze stabiel is. Dit is al vanaf het begin van ons abonnement zo en kan wel een minuut duren en was niet zo toen wij nog een KPN ontvanger hadden met dezelfde AV-versterker en tv, zeer irritant.

Bij het beluisteren van een radio zender staat de tv uit en hebben we direct geluid op de AV-versterker, gaat dus goed.

Zonder de AV-versterker treedt dit probleem niet op. Kabels en poorten reeds gewisseld, maakt niets uit. Iemand een idee? 

December 17, 2025

Hoi ​@JanOv, welkom op onze community!

Ik wil natuurlijk dat je zonder zorgen tv kunt kijken met goed geluid, daarom zoek ik dit graag verder voor je uit. Hiervoor heb ik wel wat gegevens van je nodig, kan je jouw profiel aanvullen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Dit doe je door rechtsboven op je avatar te klikken → Mijn Profiel → Bewerk Profiel. Als je mij dan hier een seintje geeft dan ga ik het voor je onderzoeken! Alvast bedankt. 

13 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • December 17, 2025

Ik wil natuurlijk dat je zonder zorgen tv kunt kijken met goed geluid, daarom zoek ik dit graag verder voor je uit. Hiervoor heb ik wel wat gegevens van je nodig, kan je jouw profiel aanvullen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Dit doe je door rechtsboven op je avatar te klikken → Mijn Profiel → Bewerk Profiel. Als je mij dan hier een seintje geeft dan ga ik het voor je onderzoeken! Alvast bedankt. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • December 17, 2025

Hallo Tommie,

Ik heb mijn profiel aangepast. Even voor de goede orde; aan het geluid mankeert niets, het gaat om het beeld.

Groet, Jan.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • December 18, 2025

Hey ​@JanOv, we kunnen dit probleem waarschijnlijk terugvinden in de logging van de Mediabox. Vind je het goed dat wij een logging aanzetten voor 48 uur op de Mediabox? Zo ja, laat het dan weten, dan zal ik het laten aanzetten voor je. Als de logging aanstaat dan hoef je alleen maar de tijdstippen door te geven van wanneer het probleem zich heeft voorgedaan. Na de 48 uur kunnen we de logging gaan onderzoeken met de doorgegeven tijdstippen! Laat je mij weten of je hiermee akkoord bent? Dan lossen we dit samen op.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • December 18, 2025

Hey ​@JanOv, we kunnen dit probleem waarschijnlijk terugvinden in de logging van de Mediabox. Vind je het goed dat wij een logging aanzetten voor 48 uur op de Mediabox? Zo ja, laat het dan weten, dan zal ik het laten aanzetten voor je. Als de logging aanstaat dan hoef je alleen maar de tijdstippen door te geven van wanneer het probleem zich heeft voorgedaan. Na de 48 uur kunnen we de logging gaan onderzoeken met de doorgegeven tijdstippen! Laat je mij weten of je hiermee akkoord bent? Dan lossen we dit samen op.

Hallo Tommie,

Helemaal goed. Zou je de logging kunnen aanzetten? Morgenavond ben ik niet thuis. Wil je me laten weten als de logging aanstaat?

Groet, Jan.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • December 18, 2025

Bedankt voor de terugkoppeling ​@JanOv, ik laat de logging aanzetten. We zien dat je 2 Mediaboxen hebt, op welke van de 2 speelt het probleem? Kan je hiervan het serienummer delen? Dan weten we naar welke logging we moeten kijken. Voor nu laat ik op beide Mediaboxen de logging aanzetten. Dit zal niet per direct gebeuren omdat het via via gaat. Dus het kan zijn dat het morgen pas actief is, met geluk vanavond al.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • December 18, 2025

Logging is zojuist aangezet krijg ik te horen ​@JanOv, het enige wat ik dan nodig heb zijn de tijdstippen van het moment dat het probleem speelt en het serienummer van de Mediabox!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • December 18, 2025

Logging is zojuist aangezet krijg ik te horen ​@JanOv, het enige wat ik dan nodig heb zijn de tijdstippen van het moment dat het probleem speelt en het serienummer van de Mediabox!

Het serienummer is GZ23060314101230 als t goed is. De andere mediabox geeft geen problemen, is direct aangesloten op de tv, niet via een AV-versterker.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • December 18, 2025

Dank voor je snelle terugkoppeling ​@JanOv, op deze Mediabox staat inderdaad de logging aan. Ik wacht je terugkoppeling gerustig af. Schrijf zo duidelijk mogelijk op wat je bevindingen zijn en op welk tijdstip. Dan laat ik onze techneuten het verder onderzoeken! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • December 20, 2025

Beste Tommie,

Je zal het altijd zien, het probleem is slechts één keer voorgekomen in de afgelopen 48 uur.

10 x normaal opgestart (mediabox was steeds aangesloten, geactiveerd via afstandsbediening), bijv, 18 december, omstreeks 18u00, 19u34 en 19u59.

Slecht één keer opgestart op 19 december omstreeks 09u28 waarbij het "fout” ging. Beeld verscheen even, daarna weer weg, tv scherm blauw (Samsung ‘geen verbinding'?), de AV-versterker bron HDMI is dan ook weg, weer even beeld, na ong. 3 seconden beeld stabiel, de HDMI indicatie op AV-versterker is dan ook weer zichtbaar. Het geheel duurt ongeveer 25 seconden. Toen we nog bij KPN zaten, trad probleem nooit op. Kabels heb ik al vervangen.

Succes en alvast bedankt.  

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@JanOv, dankjewel voor deze terugkoppeling! Dat is wel opvallend, geldt dat nu nog steeds, 3 dagen na je laatste post? Is het verder helemaal niet meer voorgevallen? Zo nee, dan zal dit enige voorbeeld hoe dan ook doorzetten voor onderzoek!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • December 23, 2025

Hi ​@JanOv, dankjewel voor deze terugkoppeling! Dat is wel opvallend, geldt dat nu nog steeds, 3 dagen na je laatste post? Is het verder helemaal niet meer voorgevallen? Zo nee, dan zal dit enige voorbeeld hoe dan ook doorzetten voor onderzoek!

Beste Cheyenne,

Dank voor je antwoord. Ik neem aan dat de logging nu gestopt is maar gisteravond (zondag 22-12) omstreeks 19u40 trad het ook weer op. Dank voor jullie onderzoek, ik wacht het wel af.

M.vr.grt, Jan. 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@JanOv, dankjewel! Ik heb deze 2 voorbeelden beide doorgezet naar de juiste persoon. Deze gaat het in de logging na. Ik heb Tommie ook meegenomen in deze mailing, dan zijn wij beide op de hoogte. Zodra we meer weten, hoor je van ons!

• is een King Poster
  • January 2, 2026

Ik sluit me hier even bij aan. Exact hetzelfde probleem, alleen knippert het beeld bij mij blauw voordat het stabiel is.

Ook een Pioneer receiver. Met oude mediabox, andere apparaten, etc geen probleem.

Alles al meer dan eens gereset, 3 HDMI kabels geprobeerd, andere poorten geprobeerd, maar dit blijft.

En ik herken het: soms duurt het 10x voordat het goed gaat, soms zet ik de tv aan en werkt het meteen.

Mochten jullie logging aan willen zetten, geen probleem.