Als aanvulling: Ik wil perse de app geinstalleerd hebben want ik heb maar 1 telefoon mee op vakantie en die gebruik ik als hotspot, dus dan kan ik volgens mij ook niet casten tegelijkertijd.
Als aanvulling: Ik wil perse de app geinstalleerd hebben want ik heb maar 1 telefoon mee op vakantie en die gebruik ik als hotspot, dus dan kan ik volgens mij ook niet casten tegelijkertijd.
Als google tv ‘m niet aanbiedt moet u de apk zelf downloaden.
Heeft u daar ervaring mee en weet u of het werkt op de chromecast?
apkpure installeren op de chromecast: https://apkpure.com/nl/
van daaruit de online TV app installeren
https://apkpure.com/nl/t-mobile-tv-anywhere/nl.tmobiletv.vinson
U dient te gaan sideloaden via apkpure.
Een eerdere postig hierover haalde het niet.
De gewone Odido tv app is voor gebruik van Odido TV via een vaste internet aansluiting van Odido.
De Odido TV online is is voor gebruik op een telefoon/tablet en is daar in de IOS appstore en Playstore. Je kunt dus wel TV kijken op dat mobiele toestel.
De Odido TV app voor Android/Google TV in dit geval werkt alleen op het thuisnetwerk van Odido.
Zoals @eric Ook aangeeft.
Wil je het toch elders gebruiken bijvoorbeeld op vakantie.
Dan is een vpn verbinding opzetten naar je thuisnetwerk een oplossing.
Maar dan moet je wel een router of (Synology) nas of dergelijke hebben die een vpn server kunnen draaien.
De Odido TV app voor Android/Google TV in dit geval werkt alleen op het thuisnetwerk van Odido.
Maar dan moet je wel een router of (Synology) nas of dergelijke hebben die een vpn server kunnen draaien.
Zoiets wil @pdijkman62 niet. Die wil de app. Is te downloaden met een omweg.
We kunnen hier geen illegale aanbevelingen doen die kwaad kunnen op het device van een gebruiker. Jij was zelfs degene die upnp UIT adviseert om een netwerk te beschermen. Apk's uit een onbekende bron is nog veel erger...
Zoiets wil @pdijkman62 niet. Die wil de app. Is te downloaden met een omweg.
Ik gebruik eigen apparatuur en draai zo een vpn server.
Ik kan de Odido TV app prima gebruiken in het buitenland.
Omdat ik dan op mijn thuisnetwerk zit via een vpn tunnel.
We kunnen hier geen illegale aanbevelingen doen die kwaad kunnen op het device van een gebruiker. Jij was zelfs degene die upnp UIT adviseert om een netwerk te beschermen. Apk's uit een onbekende bron is nog veel erger...
Ik snap wat u bedoelt.
Ik ga er ook verder niet op in. Noch wat @pdijkman62 wil, noch de Upnp, een bewezen gevaarlijke instelling.
My lips are sealed.
Dit is DE degelijke oplossing!
Dit is DE degelijke oplossing!
Inderdaad als je niet wilt casten met de telefoon.
Ik neem dan een Android TV box (Nokia box 8000) mee en kan in het vakantiehuis genieten van Odido TV.
Op deze box de app vpn client pro en verbinden met de thuis vpn server.
(Werkt ook met de Chromecast Google TV)
Iedereen tot nu toe bedankt maar dit is mij allemaal te veel werk en gedoe.
Als ik het dus goed begrijp kan de “Odido online tv” app NIET op de chromecast geinstalleerd worden zoals iedere andere tv app dat wel kan.
Is dus een probleem van Odido!
Odido: Gaan jullie hier wat aan doen?
Nee, Odido online TV is niet bedoelt voor op een TV/ Chromecast. Alleen voor op een mobiel/tablet. Dat heeft te maken met de licenties die Odido hiervoor met de zenders heeft afgesloten. Deze online app zal dus niet voor Chromecast komen.
Oke, bedankt.
Volgend abonnementje zal dus niet weer bij Odido zijn.
Je kunt natuurlijk wel gewoon de tv app vanaf je telefoon casten naar de chromecast, dan kun je ook gewoon tv kijken.
@Darkman heb jij zelf de online tv app gesideload naar een chromecast? Werkt dat een beetje? Kan me voorstellen dat de interface daar niet bepaald op gebouwd is.
Oke, bedankt.
Volgend abonnementje zal dus niet weer bij Odido zijn.
Maar dat is bij een andere provider niet anders.
Zoals ik al voorstel is een vpn server de beste oplossing als je niet wil casten via telefoon.
(Voor de volgende keer een 2e telefoon of tablet mee nemen kan ook en casten)
Ik kan hier trouwens wel casten naar op mijn hotspot aangesloten apparaten. Wellicht afhankelijk van telefoonmerk? Op mijn Samsung S24 werkt dat prima in elk geval.
Iedereen tot nu toe bedankt maar dit is mij allemaal te veel werk en gedoe.
Als ik het dus goed begrijp kan de “Odido online tv” app NIET op de chromecast geinstalleerd worden zoals iedere andere tv app dat wel kan.
Is dus een probleem van Odido!
Odido: Gaan jullie hier wat aan doen?
U kunt de app anderzijds installeren via sideload.. De verwijzingen daarnaar zijn hier niet gestaan,.
https://www.ping.fm/nl/use-chromecast-without-wifi/
peter-keetfm :
Ik ga er mee aan de slag.
Maar via casten krijg ik een zwart scherm, wél geluid. Andere zoals viaplay gaat wél goed.