Odido mediabox afstandsbediening reageert slecht

  • 15 April 2024
  • 3 reacties
  • 44 Bekeken

Reputatie 6
Badge

Ik moet de Afstandbediening van de nieuwe odido mediabox erg goed richten om hem te laten werken. Dit geldt natuurlijk alleen maar voor de knoppen die de TV aansturen via IR. Soms moet ik meerdere keren drukken om de TV aan te zetten en het geluid bij te stellen. 
 

Bij mijn ouders thuis is dit ook een probleem. Het ligt dus niet aan de TV. Want zij hebben een andere TV. 
 

Ben ik de enige of hebben meer mensen hier last van?

Tommie van Odido 13 dagen geleden

Hey @stefan.1997, is dit altijd zo of alleen na het indrukken van de source knop?

  • Na het indrukken van de [Source] knop op de afstandsbediening kan het voorkomen dat de andere knoppen tijdelijk (10 tot 90 seconden) niet meer lijken te werken. Update 20/3: oorzaak is gevonden en er wordt nu gewerkt aan een nieuwe softwareversie.

Dit is namelijk bekend bij ons. Ook ben ik benieuwd of je de Mediabox achter een deurtje, glas of iets anders hebt staan?

 

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @stefan.1997, is dit altijd zo of alleen na het indrukken van de source knop?

  • Na het indrukken van de [Source] knop op de afstandsbediening kan het voorkomen dat de andere knoppen tijdelijk (10 tot 90 seconden) niet meer lijken te werken. Update 20/3: oorzaak is gevonden en er wordt nu gewerkt aan een nieuwe softwareversie.

Dit is namelijk bekend bij ons. Ook ben ik benieuwd of je de Mediabox achter een deurtje, glas of iets anders hebt staan?

 

Reputatie 6
Badge

Nee het geld voor de knoppen die op de TV werken. Dus de TV aanknop, de volume knoppen en de source knop. Het gaat dus om de infrarood transmissie. 
 

Het zou niet uit mogen maken of de mediabox achter een deurtje staat. Wat overigens niet het geval is. Deze transmissie gaat bij mijn weten via bluetooth. 
 

 

Reputatie 6
Badge +2

@stefan.1997 Dank je wel voor de opheldering! 

Dit probleem ben ik nog niet eerder tegen gekomen. Ik help je dan ook graag verder bij het vinden van een werkende oplossing!

Wil je de volgende gegevens aan mij doorgeven? Dan kan ik dit gelijk doorzetten naar mijn collega’s van de technische dienst. 

  • Merk/type TV 
  • Softwareversie van de Mediabox 
  • Besturingssysteem van de TV

Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Dan ga ik meteen aan de slag!

Reageer