Skip to main content

Sinds aanschaf hebben wij aanhoudend last van verschillende problemen met de Odido Mediabox. Die problemen beperken zich eigenlijk altijd tot de Android kant van de box.

  • Starten van android apps levert een crash op (box valt terug naar TV beeld zonder TV Menu)
  • Redelijk vaak herstart de box uit zichzelf volledig, vaak na opstarten van een android app
  • Soms crasht een android app waardoor de menu interface verdwijnt. TV blijft gewoon door streamen, maar het manu is niet meer bereikbaar.
  • Soms valt het volume van de box sterk terug, zonder duidelijke reden. TV volume blijft goed, maar volume instelling van de box lijkt aangepast te worden zonder actie vanuit ons zelf.

We hebben meermaals de box van een reset voorzien, dat lijkt het niet op te lossen. Tevens geprobeerd om de cache van verschillende applicaties leeg te maken, wat ook geen verschil op leverde.

De box verbind via WiFi. Die verbinding lijkt echter stabiel, want de TV stream loopt altijd zonder problemen door.

Geprobeerd:

  1. Box reset
  2. App cache legen
  3. Modem reset
  4. Bekabeld aansluiten

Graag diagnose / herstel / vervanging van de box 🙂 Ik hoop dat dit de juiste plek is om dit te melden.

Na nog wat rond zoeken lijkt het er op dat er twee DHCP servers actief waren op het netwerk, mogelijk heeft dat nog problemen veroorzaakt.

We kijken het weer even aan.


Hi @snekliws, wat super dat je al een hoop zelf hebt geprobeerd. In dit topic over de Mediabox zie je alle lopende zaken op de Mediabox en wat al is opgelost: Nieuw bij Odido TV: Mediabox | Odido community

Wel heb ik ook nog de oplossing voor het geluid voor je:

1) Ga naar het Mediabox menu
2) Vervolgens op het tandwieltje drukken van de 'settings'
3) Daarna selecteer je de optie 'Device Preferences' 
4) Ga naar 'Display & Sound'
5) Vervolgens dient de klant te kiezen voor de optie 'HDMI CEC'
6) Zet 'Volume Control' UIT zetten.
7) Als dit eenmaal gedaan is kan je de knop voor 'spraakcommando' indrukken. Dit vindt je bovenin - in het midden van de afstandsbediening
8) Dan moet je hardop zeggen: MAX Volume 

 

Goed dat je het euvel wellicht zelf al gevonden hebt met de DHCP. Mocht je de problemen nog ervaren met de andere apps, zou je eventueel een foto/filmpje kunnen maken van wat er exact gebeurt? Dan kunnen we hier beter in mee kijken en het verder onderzoeken. Bedankt alvast!

 


Hi @snekliws, wat super dat je al een hoop zelf hebt geprobeerd. In dit topic over de Mediabox zie je alle lopende zaken op de Mediabox en wat al is opgelost: Nieuw bij Odido TV: Mediabox | Odido community

Wel heb ik ook nog de oplossing voor het geluid voor je:

1) Ga naar het Mediabox menu
2) Vervolgens op het tandwieltje drukken van de 'settings'
3) Daarna selecteer je de optie 'Device Preferences' 
4) Ga naar 'Display & Sound'
5) Vervolgens dient de klant te kiezen voor de optie 'HDMI CEC'
6) Zet 'Volume Control' UIT zetten.
7) Als dit eenmaal gedaan is kan je de knop voor 'spraakcommando' indrukken. Dit vindt je bovenin - in het midden van de afstandsbediening
😎 Dan moet je hardop zeggen: MAX Volume 

 

Goed dat je het euvel wellicht zelf al gevonden hebt met de DHCP. Mocht je de problemen nog ervaren met de andere apps, zou je eventueel een foto/filmpje kunnen maken van wat er exact gebeurt? Dan kunnen we hier beter in mee kijken en het verder onderzoeken. Bedankt alvast!

 

 

Het afschakelen van de 2e DHCP server lijkt het op te hebben gelost 🙂 Deze mag dicht


@snekliws Geweldig dat het is opgelost, woehoe! Ik sluit het topic op verzoek.