Skip to main content
Beantwoord

Odido media box vraagt constant om pincode - hoe dit te voorkomen

  • 10 september 2024
  • 35 reacties
  • 2089 Bekeken

Mijn Odido media box vraagt sinds het begin met grote regelmaat om de pincode, vaak als hij een tijdje uit heeft gestaan. 

We hebben verschillende topics gevonden waar de leeftijdsgrens van het profiel wordt aangegeven als de oorzaak, echter lijken die topics verouderd - de opties die worden genoemd in die topics bestaan niet meer in de huidige interface (of heten misschien anders?).

In de huidige profiel instellingen staat het kinderslot uit.

Hoe voorkomen wij dat we constant de pincode in moeten voeren?

 

Beste antwoord door peter-keetfm

@snekliws Hoi

Probeer het eens zo in te stellen zie foto.

Als dit goed staat en werkt niet dan de box even herstarten. (Even de adapter er uit halen)

Bekijk origineel

35 reacties

peter-keetfm
  • 2037 reacties
  • Antwoord
  • 10 september 2024

@snekliws Hoi

Probeer het eens zo in te stellen zie foto.

Als dit goed staat en werkt niet dan de box even herstarten. (Even de adapter er uit halen)


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 10 september 2024

Hey @peter-keetfm 

Helaas staat het al zo ingesteld - het kinderslot staat uit en de leeftijdsgrens staat op “geen”.

Toch krijgen wij nog vaak een pincode verzoek.

 


peter-keetfm
  • 2037 reacties
  • 10 september 2024

@snekliws 

Vreemd.

Wat je nog kunt proberen een extra profile aanmaken.

Bijvoorbeeld woonkamer met een pincode.

En dat als standaard profiel in kunnen stellen.

Het is soms een doolhof die nieuwe Odido TV box.


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 30 oktober 2024

Ik heb hier ook last van. Heb je dit onderhand op kunnen lossen?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 30 oktober 2024

@Lxxv helaas - het komt nog steeds regelmatig voor. We hebben zelfs de box gewisseld, wat dit niet op heeft gelost.


  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 2 december 2024

Ik heb hetzelfde probleem.. Het is nooit het geval bij het wisselen van de zenders, alleen als de box een tijdje uit heeft gestaan.

Opvallend detail: het maakt niet uit of de pincode goed of fout is. Ik druk willekeurig 4 cijfers in en op OK, vervolgens kan ik gewoon televisie kijken. Is dat bij jullie ook het geval ​@Lxxv ​@snekliws ?


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 2 december 2024

Klopt de pincode maakt niet uit. Maar bij mij is het echt meermaals per week niet als ie lang heeft uitgestaan 


  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 2 december 2024

Ja dat is bij mij ook, bijna elke dag wel 1x.


  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 2 december 2024

@Jason van Odido heb jij misschien een oplossing?


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 4 december 2024

Hier hetzelfde probleem overigens.


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 4 december 2024

Ik ben sinds twee weken klant en heb exact hetzelfde probleem. Als ik de media box aanzet vraagt hij om de pincode. Ik heb ook geen kinderslot en leeftijdsgrens en ook maar 1 profiel en dat is ‘Admin’. 


  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 5 december 2024

@Tommie van Odido ​@Cheyenne van Odido 

 

Willen jullie hierop reageren?


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13645 reacties
  • 6 december 2024

Hey ​@dvanbrenk, ik heb alle devices uitgelogd. Kan je de Mediabox eens voorzien van een factory reset en opnieuw inloggen? Kan je daarna controleren of het nogmaals voorkomt? 


  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 6 december 2024
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@dvanbrenk, ik heb alle devices uitgelogd. Kan je de Mediabox eens voorzien van een factory reset en opnieuw inloggen? Kan je daarna controleren of het nogmaals voorkomt? 

Ik hou het in de gaten, dankjewel!


  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 20 december 2024
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@dvanbrenk, ik heb alle devices uitgelogd. Kan je de Mediabox eens voorzien van een factory reset en opnieuw inloggen? Kan je daarna controleren of het nogmaals voorkomt? 

Factory reset uitgevoerd en het probleem is niet verholpen. Sterker nog; nu krijg ik eerst te zien dat er een storing is opgetreden en moet ik de mediabox opnieuw starten om dit te verhelpen.


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 20 december 2024

Hier hetzelfde probleem. Regelmatig na standby van de tv decoder wordt de pincode weer gevraagd. Ook krijg ik hierna soms dat er een storing is maar na op opnieuw proberen te klikken krijg ik gelijk tv beeld. 

 

Dit is sinds een aantal weken, daarvoor was dit nooit het geval. 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 21 december 2024

Hier ook hetzelfde probleem sinds een aantal weken. Probleem is ontstaan na de laatste automatische update waarbij o.a. de opmaak van de tv gids is gewijzigd. Tijd voor een nieuwe update lijkt me.


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2211 reacties
  • 22 december 2024

Hoi ​@dvanbrenk, ​@vaez & ​@Gais, ik wil jullie graag verder helpen! Staan de leeftijdinstellingen goed in jullie profiel? Daarnaast ben ik ook benieuwd of er geen kinderslot is ingesteld. Ik hoor het graag! Groetjes, Ishana


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 22 december 2024
Ishana van Odido schreef:

Hoi ​@dvanbrenk, ​@vaez & ​@Gais, ik wil jullie graag verder helpen! Staan de leeftijdinstellingen goed in jullie profiel? Daarnaast ben ik ook benieuwd of er geen kinderslot is ingesteld. Ik hoor het graag! Groetjes, Ishana

Beste Ishana, deze ‘oplossingen’ zijn al eerder besproken hierboven en zijn in mijn geval niet de oplossing. Ook de mediabox van het stroom halen werkt niet. Zoals ik in mijn vorige reactie al aangaf is het probleem bij mij ontstaan sinds de laatste automatische update van een paar weken geleden, waarbij de opmaak van de tv gids (groter lettertype) is gewijzigd.


Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1596 reacties
  • 23 december 2024

Hi ​@Gais, je hebt helemaal gelijk, met de nieuwe update is er een bug ontstaan waardoor het profielenselectiescherm willekeurig naar boven komt nadat je de Mediabox opstart en je de pincode moet invullen. Dit is inmiddels toegevoegd aan de lijst met known issues en we werken eraan om dit op te lossen. Zodra hier een update voor is, laten we dit ook in hetzelfde overzicht weten! 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 23 december 2024
Nora van Odido schreef:

Hi ​@Gais, je hebt helemaal gelijk, met de nieuwe update is er een bug ontstaan waardoor het profielenselectiescherm willekeurig naar boven komt nadat je de Mediabox opstart en je de pincode moet invullen. Dit is inmiddels toegevoegd aan de lijst met known issues en we werken eraan om dit op te lossen. Zodra hier een update voor is, laten we dit ook in hetzelfde overzicht weten! 

Fijn, dank je wel.


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 24 december 2024

Hier hetzelfde, beschreven oplossing werkt niet en lijkt door de genoemde bug te komen.


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 28 december 2024

idem hier, heb 2 TV boxen en beide hebben exact hetzelfde probleem, dit is bij beide ontstaan sinds de laatste update.

 

Factory reset is voor mij absoluut geen optie, dit gezien ik ook diverse apps gebruik (en geen zin heb deze allemaal weer te gaan configueren).

 

Graag ASAP een update om dit te fixen.


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 29 december 2024

Hier hetzelfde. Wordt er wat sikkeneurig van dat er steeds weer gevraagd wordt naar de al bekende onbegaanbare weg. En de bug wordt kennelijk niet belangrijk gevonden. Gelukkig loopt mijn contract binnenkort af. 


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 30 december 2024

Ook hier dit euvel, is sinds een week of twee en de box wordt dagelijks gebruikt.
Staat in stand-by en soms wordt er na aanzetten dus gevraagd om de pincode.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen