Beantwoord

Odido in Kodi

  • 7 January 2024
  • 3 reacties
  • 280 Bekeken

Ik gebruik YouTube en Netflix vanuit Kodi voor snelheid en zodat alles meer gestroomlijnd is en vroeg mij af of als ik straks bij Odido zit, de Live TV en mogelijk On Demand ook in Kodi kunnen worden verwerkt? Ik gebruik Google TV (vroeger Android TV) en kan dus de Odido TV app wel installeren, maar het liefst zie ook ik de TV gids, zenders en zo mogelijk on demand content terug vanuit Odido. Alleen een overzicht van zenders, content, en de tv gids zou al handig zijn, ook al openen deze in de Odido TV app. Ik weet dat dit lastig is omdat de zender bazen ook eisen stellen aan hoe content gedistribueerd mag worden, maar ik dacht dat er misschien vooruitgang zou zijn in deze zaak. Aangezien ik alsnog met mijn eigen abbonement en inlog wil kijken, maar in principe gewoon vanuit een andere app.

icon

Beste antwoord door TMTV 7 January 2024, 20:20

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @OdidoEnZo,

Welkom op de Community!

Hoewel het niet ondersteund wordt door Odido is er een handige knutselaar die precies gemaakt heeft waar je naar op zoek bent: dut-iptv.github.io. Hier heet het nog T-Mobile, maar het werkt wel. De installatie kan lastig zijn, maar mocht het niet lukken, laat het gerust weten!

Ik gebruik YouTube en Netflix vanuit Kodi voor snelheid en zodat alles meer gestroomlijnd is en vroeg mij af of als ik straks bij Odido zit, de Live TV en mogelijk On Demand ook in Kodi kunnen worden verwerkt? Ik gebruik Google TV (vroeger Android TV) en kan dus de Odido TV app wel installeren, maar het liefst zie ook ik de TV gids, zenders en zo mogelijk on demand content terug vanuit Odido. Alleen een overzicht van zenders, content, en de tv gids zou al handig zijn, ook al openen deze in de Odido TV app. Ik weet dat dit lastig is omdat de zender bazen ook eisen stellen aan hoe content gedistribueerd mag worden, maar ik dacht dat er misschien vooruitgang zou zijn in deze zaak. Aangezien ik alsnog met mijn eigen abbonement en inlog wil kijken, maar in principe gewoon vanuit een andere app.

Ik vraag me af, of hier iets veranderd is. Ik probeer momenteel met kodi naar mijn odido tv kanalen te kijken. Ik kan via dat add-on aanloggen, zie ook de kanalen, maar als ik ergens op klik gebeurd niets. Het probleem ligt waarschijnlijk in het detail. Ik draai kodi in ubuntu op een raspberry pi 4 en heb het als flatpak geinstalleerd. Ik heb teveens  de cryptomodulen zo als in de link boven aangegeven geinstalleerd, maar zijn er nog andere afhankelijkheden of grafiekpakketten, die relevant zijn?

Reputatie 7
Badge +6

@VHIL Als ik een gokje mag wagen: ik vermoed dat het met de naamswijziging naar Odido te maken heeft. Daarmee zijn ook alle domeinnamen waar het TV-platform gebruik van maakt veranderd. Omdat er al twee jaar niks meer aan gedaan is, werkt het nu niet en vraag ik me af of het nog gaat werken. Of er moet iemand zijn die zich geroepen voelt om die taak op zich te nemen.

Reageer