Skip to main content

Odido app op Philips Smart TV.

Sinds vandaag heb ik wel geluid en als er al beeld komt, duurt dat zeker 1 minuut.

De ene keer synchroon, de andere keer niet. TV bekabeld aan de router. 

Geen veranderingen in de configuratie!

Nu maar weer even het T-Mobile boxje er tussen gezet en dat draait goed.

Best 'vervelend'.

Wat nu?

Hey @HugoWulffraat, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je ongestoord tv kunt kijken en kijk graag met je mee of ik de oplossing voor jou heb. Echter kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres, zou je je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Deze is te vinden in Mijn Odido → Internet + TV abonnement → Meer → Mijn gegevens; bovenaan de pagina staat: Jouw Klantnummer: ABC12345. Zou je ook alvast wat vragen willen beantwoorden, dan krijg ik een beter beeld van de situatie. Thanks!

 

  1. Welke type TV heeft de klant? (bijv UHD50WLK, dit kan je achterop de TV vinden): 
  2. Wat is het besturingssysteem (OS) van de TV? Dit is te vinden bij de instellingen van de TV (Let op: dus niet de app!): 
  3. Wat is de software versie?: 
  4. Welke versie van de Smart TV app is geïnstalleerd? (Ga in de app naar Account > Instellingen > Over): 
  5. Bij welke zenders doet het probleem zich voor?: 
  6. Op welke datum en tijd deed het probleem zich voor?:
  7. Maak je gebruik van extern audio apparatuur (zoals een soundbar)? Werkt het geluid wel als je deze niet aangesloten hebt?:

  1. Welke type TV heeft de klant? Philips 50PUS8807
  2. Wat is het besturingssysteem (OS) van de TV? Dit is te vinden bij de instellingen van de TV (Let op: dus niet de app!): Android
  3. Wat is de software versie?: 12
  4. Welke versie van de Smart TV app is geïnstalleerd? (Ga in de app naar Account > Instellingen > Over):  1.4.3232
  5. Bij welke zenders doet het probleem zich voor?: alle
  6. Op welke datum en tijd deed het probleem zich voor?: verschillend en volledig random, zowel over CAT-kabel als wifi internet
  7. Maak je gebruik van extern audio apparatuur (zoals een soundbar)? Werkt het geluid wel als je deze niet aangesloten hebt?: DENON Soundbar met subwoofer, wel of niet over HDMI-ARC/interne speakers geluid afspelen maakt niets uit. 
     

Bij andere streamdiensten (Netflix, Youtube) geen problemen.

Soms komt het beeld na het geluid vrijwel direct, soms tussen 20 en 60 seconden maar soms ook helemaal niet. Ik probeer dan eerst de APPS toets op de Philips AB en als dat niet werkt, start in de TV opnieuw op en al ook dat niet werkt kijken we via het ‘oude’ T-Mobiile kastje over HDMI 3.
 

Heeft een tijd zonder problemen gewerkt, maar ineens, zonder wijzigingen in instellingen of bekabeling nu wel gezeur.


Hey @HugoWulffraat, thanks voor alle info. Zou je nog een aantal stappen kunnen uitvoeren, dan kan ik het doorzetten met zoveel mogelijk informatie.

  • Zet Dolby uit in het menu: Menu -> Account -> Instellingen -> Audio -> Zender audio codec. Lost dit het op?
  • Pas de Bitrate aan: 
  1. Bij Opties (tandwieltje) kies je Kwaliteit/Quality in het verschenen menu
  2. Selecteer de hoogste kwaliteit voor het beste beeld/geluid.
  3. Als vervolgens het beeld op de hoogste kwaliteit afspeelt zonder probleem, zou het opgelost moeten zijn. 

Kan je me laten weten of dit gewerkt heeft? Zo niet, dan kan ik het voor je doorzetten!

 

 


Sorry voor de late reactie.

Ik ging er van uit dat dit in de odido app op de tv moest worden gedaan.

Zet Dolby uit in het menu: Menu -> Account -> Instellingen -> Audio -> Zender audio codec. Lost dit het op? op stereo gezet.... maakt geen verschil

Pas de Bitrate aan: 

die kan ik niet vinden

 


Hoi @HugoWulffraat, ik heb dit probleem eerder voorbij zien komen en toen werd het opgelost door de app volledig te verwijderen en opnieuw te downloaden: helpt dit wel?


Ik ga dat binnenkort proberen.

Bedankt voor de tip.


Reageer