Odido App op Apple TV beeld en geluid niet synchroon

  • 21 February 2024
  • 10 reacties
  • 78 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Samsung TV

Apple TV 4 tvOS 17.3

Odido App 1.5.7

Filmpje (externe download)

Beeld en geluid lopen niet synchroon met bovenstaande combinatie. Ik zie andere topics maar die zijn ietwat gedateerd dus dit speelt al langer. Wat is er aan te doen? Is er een workaround? 

Teresa van Odido 2 maanden geleden

Welkom op onze Community! @Busch 😀

Goed dat je hier een topic over opent. Ik help je graag verder om dit op te lossen! 

Wil je de volgende vragen nog voor mij beantwoorden? Dan zet ik het gelijk door naar onze technische dienst. 

  • Werkt het geluid wel zonder externe apparatuur?
  •  Is er een zender waarbij het geluid wel werkt? Zo ja, welke?
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem?
  • Gaat het om live TV kijken, om terug kijken, opnames of alles?
  • Op welke zenders doet het probleem zich voor?
  • Welk programma heb je gekeken en op welke datum/tijdstip?
  • Speelt het probleem ook bij andere apps (bijvoorbeeld Netflix)?
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @Busch 😀

Goed dat je hier een topic over opent. Ik help je graag verder om dit op te lossen! 

Wil je de volgende vragen nog voor mij beantwoorden? Dan zet ik het gelijk door naar onze technische dienst. 

  • Werkt het geluid wel zonder externe apparatuur?
  •  Is er een zender waarbij het geluid wel werkt? Zo ja, welke?
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem?
  • Gaat het om live TV kijken, om terug kijken, opnames of alles?
  • Op welke zenders doet het probleem zich voor?
  • Welk programma heb je gekeken en op welke datum/tijdstip?
  • Speelt het probleem ook bij andere apps (bijvoorbeeld Netflix)?

Het geluid werkt wel zonder externe apparatuur.

NPO1 doet het wel

Sinds ik klant van Odido ben

Het gaat om Live TV kijken

Doet zich voor op oa Discovery (kijk ik het meest)

Zie ook het filmpje Wheeler Dealers op 22-02-2024 18:30 uur

Het speelt niet bij andere apps

 

Het aanpassen van de audio instellingen van de Apple TV lijkt te werken. Deze stonden op de default waarde en zijn aan gepast naar stereo, ondanks dat Apple zegt dat dit leidt tot mindere kwaliteit.

Reputatie 6
Badge +2

@Busch Super dank je wel voor je duidelijke terugkoppeling. Ik heb direct een ticket aangemaakt naar onze technische dienst, ik weet zeker dat zij dit voor je zullen oplossen! 

Het is een probleem van de app. Ook op de GSM via 4G doet dit probleem zich voor bij willekeurig welke zender, dag of tijdstip...

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Audioot, heb je hier ook last van als je via de Odido TV App kijkt of speelt dit alleen op de mobiele app? Mocht dit ook op de TV App spelen, zou je dan ook de vragen willen beantwoorden die Teresa in dit topic heeft doorgegeven? Dan kan ik dit ook voor jou doorzetten naar onze technische dienst!  

Ik weet niet wat je bedoelt met TV app. Zoals ik al aangaf speelt dit niet op de media box maar alleen op de mobiele app op de GSM. Bij mijn vrouw werkt het wel goed op haar GSM. Ik heb een Samsung A52s en mijn vrouw een Xiaomi GSM.

Inmiddels denk dat je bedoelt wat er gebeurt als ik met de mobiele app naar de tv cast en de mediabox dus niet gebruik? Dan heb ik dezelfde vertraging…

 

Reputatie 6
Badge +2

@Audioot De Odido TV app is voor de Smart TV, de Odido Online TV app is voor de GSM/tablet en als webversie te gebruiken.

Ik heb jou zojuist in een ander topic gesproken, maar het is mij nu niet meer helemaal duidelijk hoe het precies zit. Zijn de twee topics gerelateerd of gaat het om twee verschillende problemen? Ik verneem het graag, zo kan ik je zo goed mogelijk verder helpen!  

Zoals je aangeeft ervaar je deze problemen om de mobiele versie op jouw Samsung A52. Wil je mij vertellen welke versie van de app je gebruikt? Daarnaast verneem ik graag op welke versie van het besturingssysteem jouw telefoon draait. 

Het gaat om hetzelfde probleem. Ik gebruik versie A 2.5.2.

Een Samsung GSM draait op Android. De mijne draait op Android 14.

Reputatie 6
Badge +2

@Audioot Dank je wel voor je snelle terugkoppeling! Ik heb het direct doorgezet naar onze technische dienst, ik weet zeker dat zij dit voor je zullen oplossen. 

Reageer