Skip to main content

Als het goed is heb ik het al eens eerder aangekaart maar de zender NPO2 Extra is via de box in 1080p te zien (al is het er niet aan af te zien bij Pinkpop met deze lage bitrate) maar via de app en website enkel in SD (576p maximaal).

Zit daar nog een reden achter of wordt de stream op de website/app (na al die jaren) eindelijk eens geupgrade/gelijkgetrokken?

Alvast dank!

@apis4 Goede vraag! 

Op dit moment weet ik niet wat het antwoord is. Ik heb jouw topic opgeslagen, zodat ik dit morgen meteen kan vragen aan mijn collega’s. Zodra ik meer weet, laat ik het je gelijk weten in dit topic. Alvast bedankt voor je geduld! 


@apis4 Daar ben ik weer! Het klopt inderdaad dat er via de box en de app/webversie een andere bitrate geldt. Dit heeft er mee te maken dat het scherm kleiner is. 

In onze zenderlijst kan je precies per zender zien of dit HD wordt uitgezonden of niet. Heb ik jouw vraag hiermee beantwoord? Ik wens je in ieder geval veel kijkplezier! 


@apis4 Daar ben ik weer! Het klopt inderdaad dat er via de box en de app/webversie een andere bitrate geldt. Dit heeft er mee te maken dat het scherm kleiner is. 

In onze zenderlijst kan je precies per zender zien of dit HD wordt uitgezonden of niet. Heb ik jouw vraag hiermee beantwoord? Ik wens je in ieder geval veel kijkplezier! 

Maar deze zender is een uitzondering die niet geldt voor de meeste andere zenders dus het is eigenlijk gewoon een onzinnige verklaring 😉. Zo te zien is vrijwel elke andere HD zenders op de mobiele app en browser in ieder geval nog in 720p te kijken maar NPO1 & 2 Extra, NPO Politiek niet (op de box en tv app gewoon in 1080p te zien dus ja dit zijn idd ‘HD zenders’, ook volgens de lijst).

Verhoudingsgewijs zit ik ook dichter op mijn pc monitor dan op de tv (ipv kleiner een groter beeld dus) en dat is gewoon een triestig beeld om aan te zien. Lijkt net een mozaïek met al die blokjes (bij 576p is de bitrate van de stream maar 1,8Mbps en als er iets druks als Pinkpop wordt weergegeven lijkt het net of het met een aardappel gefilmd is/ begintijd Youtube kwaliteit)


@apis4 Hoe graag ik het ook wil, kan ik het niet mooier maken dan het is. Dit is de verklaring die ik voor je heb. 

Wat ik je wel als tip kan meegeven om dit als wens door te geven op onze Wensen & Suggesties pagina op de community. Als jij je idee of wens achterlaat wordt er samen met de daar overgaande afdelingen besproken wat de mogelijkheden zijn. Wellicht dat jouw wens op deze manier geïmplementeerd kan worden!  

 


Reageer