Skip to main content

Goedenavond, 

ik ben bezig met het installeren van een nieuwe installatie voor televisie thuis, nu werkt mijn WiFi en vaste internetverbinding naar behoren.
 

Maar mijn tv ‘kastje’ gaat niet verder met instellen na de tekst links onderin met volgende ‘verbinding maken met server’ het beeld word dan zwart en dit blijft zo.

 

nu heb ik de volgende stappen al ondernomen, 

• mijn netwerk switch er tussen uit gehaald 

• en de UTP kabel rechtstreeks in poort 4 gestopt 

• alles een reset gegeven zowel het tv kastje als mijn modem

• een andere televisie geprobeerd 

 

ik kom er op dit punt niet meer uit.. 

of zou nu net het nieuw geleverde tv kastje kapot zijn? 
 

ik hoor graag van jullie en een fijne avond:)

 

Hallo @Renshum 

Als je in je My T-Mobile account onder abonnementen is tv wel actief? Heb je ook een andere internetkabel op poort 1 of 2 geprobeerd?


 


Ik heb elke poort al geprobeerd, 

 

dit betreft een nieuwe glasvezel aansluiting begin van het jaar aangelegd, met gewoon internet geen problemen 


@Renshum 

Als je een beetje naar onder scrolt zou je moeten zien of de tv dienst al actief is.


@Renshum Het lijkt erop dat de TV-box verkeerd geregistreerd is door TM. Een moderator kan dat aanpassen. Ze lezen mee en zullen hier vanzelf reageren.


Hey @Renshum, welkom op onze Community!

Ik los dit graag voor je op. Ik heb daarom direct een lijnmeting gedaan, echter zie ik geen TV Box verbonden op het modem. Zou je deze bedraad kunnen aansluiten? Dan kan ik de TV Box uitlezen en kijken of deze in de juiste groep staat en het voor je aanpassen of een andere TV Box opsturen!


Hey @Renshum, welkom op onze Community!

Ik los dit graag voor je op. Ik heb daarom direct een lijnmeting gedaan, echter zie ik geen TV Box verbonden op het modem. Zou je deze bedraad kunnen aansluiten? Dan kan ik de TV Box uitlezen en kijken of deze in de juiste groep staat en het voor je aanpassen of een andere TV Box opsturen!

Klopt deze heb ik er uit gehaald zou deze er rond 17u weer in doen vandaag, bedankt tot zo ver 


Nog steeds is dit probleem niet opgelost, 

tv box op elke poort geprobeerd, geen verbetering. 
 

en bekabeld aangesloten had ik op voorhand al gedaan :)

 

ik hoor graag 

 

Mvg Rens 


Hey @Renshum, ik heb besloten om je de nieuwe Mediabox op te sturen. Ik ga er vanuit dat het daarna opgelost is. Kan je mij een terugkoppeling geven nadat je deze geïnstalleerd hebt? Alvast bedankt. 


Goedemorgen, terugkomend op dit verhaal.. nieuwe kastje inderdaad ontvangen wel geteld 10 minuten plezier van gehad, kastje hapert verschrikkelijk nieuwe HDMI kabel geprobeerd werd het iets beter van, maar goed na resetten van het kastje kan ik de afstandsbediening niet meer koppelen ? Ik wordt hier een beetje moedeloos van zo op deze manier. 
 

Maar het stopt hier niet jammer genoeg, nu krijg ik een mail dat ik €90,- boete moet betalen omdat ik het oude kastje nog niet retour hebt gestuurd? Ik weet niet maar dit lijkt me een beetje de omgekeerde wereld, ik zou jullie om een vergoeding moeten vragen voor al die maanden dat ik geen gebruik heb kunnen maken van jullie service?.. 
 

en als ik bel met de klantenservice sta ik uren en dagen in de wacht dat is ook niet te doen, dus vandaar mijn reactie op het forum. 
 

ik hoor graag van u Mvg Rens 


@Renshum Ik had echt gehoopt dat de nieuwe Mediabox de oplossing zou zijn. Hoe dan ook, ik help je graag verder om een werkende oplossing te vinden! 

Ik heb in ieder geval een nieuwe afstandsbediening jouw kant opgestuurd. Er is op dit moment een issue met de afstandsbediening dat als deze eenmaal ontkoppeld is het niet mogelijk is om deze weer te koppelen. In dit topic lees je hier meer over: Nieuw bij Odido TV: Mediabox | Odido community.

De oude TV Box moet inderdaad weer naar ons terug, je hebt hier op 14-12-2023 een e-mail over ontvangen. Maak je alsjeblieft geen zorgen om die ‘boete’, als je de TV Box alsnog terugstuurt dan kan ik deze voor je vergoeden. Laat je het mij weten als je zo ver bent? 

Betreft de Mediabox, ik lees dat je deze hebt gereset. Werkt deze nu wel weer (op de afstandsbediening na)? Mocht dit niet zo zijn dan wil je vragen om de volgende vragen te beantwoorden:

  • Hoe komt het probleem tot stand? Direct na het aanzetten of gedurende het kijken van TV?
  • Ervaar je dit op één zender of op meerdere zenders? Ook als er op alle zenders problemen voordoen, zijn voorbeelden nodig. Wil je duidelijk de zendernaam, programma en datum/tijdstip noteren?
  • Ervaar je dit bij Live Kijken, Terug Kijken, opnames of bij alles?

Reageer