Nieuwe TV-Box voor Odido

  • 16 October 2023
  • 39 reacties
  • 924 Bekeken

Vandaag is mijn TV-box ermee gestopt. Geen beeld en geen reactie op de afstandsbediening.

Reset van de TV-box geeft een scherm waarin ODIDO verklaart dat we een nieuw box zouden hebben ontvangen en die nog niet hebben aangesloten.

Geen bericht gehad en geen Box ontvangen.

bel 0800 0092 dan is het zo geregeld.

Na veel en vervelende menu's eindelijk een sprekend iemand aan de lijn.

Nogmaals een reset uitgevoerd en zowaar een algehele upgrade van de app in de TV-box.

Alles doorlopen maar nadat ook de systeemtijd gelijk is gezet, geen beeld.

Volgens de medewerker van ODIDO heel jammer, maar we krijgen een nieuwe box.

Voorlopig geen TV , totdat de nieuwe box(en) zijn ontvangen. Pech gehad.

Ik mag toch hopen dat het verrekend wordt met de factuur.

Dat Odido zo intelligent is dat ik 2 boxen ontvang.

Wat een waardeloze communicatie en minachting voor de klanten.

Als dit een voorteken voor de toekomst is, zal het klanten bestand snel afnemen.

 

Cal van Odido 6 maanden geleden

Hoi @rbode1904, @BramR & @jpdrost, heel goed dat jullie hier melding van maken en sorry voor het ongemak, ik zie jullie graag zo snel mogelijk weer genieten van de mooiste beelden! Kan het toevallig zo zijn dat jullie een eigen router of switch hebben met daarop VLAN 640 voor de TV Box? Graag raad ik jullie aan om dit aan te passen naar VLAN 300 en de TV Box opnieuw op te starten.

Ik verwacht dat jullie vervolgens snel weer tekenen van leven zien op de TV Box, ik ben benieuwd! 🙂

 

PS @rbode1904: op dit moment komen er inderdaad twee vervangende TV Boxen jouw kant op. Het beste kan je nog steeds aanraden om de VLAN aan te passen naar 300, mocht dat nog relevant zijn voor jouw situatie.

Bekijk origineel

39 reacties

@TMTV  Iets te vroeg gejuicht. NPO1, NPO2 en NPO3 doen het wel, maar de andere zenders niet. De guide wordt ook niet geladen en bij het switchen van zenders wordt steeds de errorcode 132116 getoond.

Ik ben wel ingelogd: bij de instellingen wordt het juiste TV-klantnummer getoond.

Als ik mijn Fritzbox vervang door de oude Huawei-router werkt de tv-box wel ok.

Bij de instellingen zie ik dat het ip-adres van de tv-box dan begint met 192.168 terwijl dat bij de Fritzbox 10.95 is. Iemand enig idee hoe ik de Amino tv-box werkend kan krijgen achter mijn Fritxbox?

Reputatie 7
Badge +6

@jpdrost Hoe heb je de Fritzbox nu ingesteld? Een aparte poort met VLAN 640 werkt niet meer. Als je DSL hebt, moet je kiezen voor het T-Mobile Thuis DSL-profiel. Als dat niet zichtbaar is, controleer dan of je Fritzbox up-to-date is. Heb je glasvezel, dan volstaat VLAN 300 op de WAN-poort en kun je de TV-box aansluiten op een gewone LAN-poort.

@jpdrost Hoe heb je de Fritzbox nu ingesteld? Een aparte poort met VLAN 640 werkt niet meer. Als je DSL hebt, moet je kiezen voor het T-Mobile Thuis DSL-profiel. Als dat niet zichtbaar is, controleer dan of je Fritzbox up-to-date is. Heb je glasvezel, dan volstaat VLAN 300 op de WAN-poort en kun je de TV-box aansluiten op een gewone LAN-poort.

Mijn Fritzbox is up-to-date, ik heb DSL en heb T-Mobile Thuis geselecteerd. Dit heb ik al enkele jaren geleden ingesteld, en naar aanleiding van je antwoord bedacht ik opeens: misschien is er een oude versie van het profiel actief, laat ik het eens opnieuw selecteren (eerst een willekeurige andere provider geselecteerd, en daarna weer T-Mobile Thuis). En ziedaar, nu werkt de tv-box! Dank voor het meedenken.

Reputatie 1

Echt onvoorstelbaar is dit de nieuwe manier van communiceren?? 

Gewoon je tv Box buiten werking stellen en er zelf achter aan te moeten gaan.... Mijn kinderen waren woest van het weekend. Jullie worden hier ODILDO genoemt. Wat een puntje puntje puntje bedrijf. 


Moderator edit: let op je taalgebruik, alsjeblieft. We zien zelf de humor wel in van alle fantasierijke woordgrapjes, maar schelden en kwetsende uitingen zijn niet toegestaan.

@roy1221 Het kan helpen om hem een fabrieksreset te geven, maar dan ben je wel eventuele eigen instellingen kwijt. Je kunt ook proberen om de TV-box op poort 1 of 2 aan te sluiten en opnieuw op te starten. De Draytek laten omruilen raad ik sowieso aan, maar dan kun je ondertussen hopelijk toch TV kijken.

 

Ik heb de verschillende poorten al geprobeerd, maar bij beide de zelfde melding

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Justintime2, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Kan je mij iets duidelijker uitleggen wat er precies aan de hand is? Dan ga ik mijn best doen om dit voor je op te lossen! 

 

Hi @roy1221, als het goed is heb jij al een Zyxel T-50 in huis liggen, klopt dit? Ik heb je wel direct een nieuwe TV Box opgestuurd. Ik zag dat je nog een oude Entone Kamai hebt die op het oude platform zit. Dan zou het opgelost moeten zijn! 

Hoi @Lexie2, goed dat je dit aangeeft! Ik sta voor je klaar en ook voor jou kan ik de TV Boxen omwisselen. Ga je hiermee akkoord? Groetjes, Ishana

De TV-boxen zijn onderweg. Jullie verhogen echter de abonementskosten…

Samengevat: jullie kunnen niet het product leveren waarvoor ik betaal. Meerdere malen gebeld met de klantenservice. De geinstrueerde procedures uitgevoerd. Het zou doorgezet worden naar de technische dienst, niets meer van gehoord. Na lang aandringen sturen jullie nieuwe TV-boxen op. Waarbij mijn abbonements kosten worden verhoogt

 

Ik wil gewoon TV zoals ik had, voor de zelfde kosten.

Ik krijg niets extra's, waarom moet ik dan meer betalen? 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Lexie2, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik heb dit meteen voor je nagekeken en zag inderdaad dat jij nog een hele oude actie van ons had waardoor je twee gratis TV Boxen had. Op dit moment heb je de actie €2,50 korting op één TV Box. Die oude korting kan ik jammer genoeg niet meer toedienen. We hebben hier wel een coulance voor als dit gebeurt. Wij kunnen je dan één jaar lang de kosten van de TV Boxen vergoeden. Dit zal in één keer worden verrekend met een volgend factuur. Zal ik dit voor je in gang zetten? 

Als dit betekend dat ik hier een jaar aan vast zit, dan ga ik hier niet mee akkoord. Ik wil geen opzegtermijn van een jaar.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Lexie2, ik kan geen diensten crediteren als er vervolgens geen gebruik van gemaakt wordt en de dienst opgezegd wordt. Dan zou je elke maand moeten aankloppen om de vergoeding aan te vragen, dan zal ik hier intern een melding van maken. 

De maanden hiervoor kon het ook. Wanneer er in de toekomst weer iets niet goed gaat bij Odido, wil ik kunnen overstappen. Simpelweg om de reden, dat dit probleem zo moeizaam opgelost wordt.

De 'coulance' bestaat volgens mij trouwens uit een sigaar uit eigen doos. Andere bestaande klanten krijgen veel meer korting wanneer een nieuw abonnement wordt afgesloten.

Reputatie 1

Hey @Justintime2, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Kan je mij iets duidelijker uitleggen wat er precies aan de hand is? Dan ga ik mijn best doen om dit voor je op te lossen! 

 

 

Ik heb het zelf allemaal opgelost door de helpdesk te bellen. 

Wat ik belachelijk vind, dat jullie welke een naam heeft die beter bij een kinderdagverblijf past.....maar dat ter zijde. 

Een tv Box hebben uitstaan welke niet met een  update kan omgaan en dat jullie gewoon ons vier dagen zonder tv laat zitten. Dit met kleinere kinderen in het weekend. Ze hebben jullie verafschuwt.... 

Jullie weten dondersgoed waar en bij wie welke box uit staat. Had dat van te voren gemeld en daar actie op ondernomen. ...... Dan had je service geleverd. Nu heb, en dat had ik al bij de naamswijziging een hele nare smaak in mijn mond.... 

We gaan de concurrentie maar weer eens in de gaten houden. 

Ik zou graag een 2e afstandsbediening willen gebruiken. 
Welke is het beste geschikt of is de originele ook los te koop? Graag tips.

 

Reputatie 7
Badge +5

Excuus voor de gemiste kans om je sneller te helpen @Justintime2! Top dat je er bellend met mijn collega's uit bent gekomen. Hopelijk hebben de kinderen alsnog een goed weekend gehad en kunnen ze nu weer genieten van de televisie!

Goede vraag @RinusR! Je kunt hiervoor inderdaad zelf een afstandsbediening aanschaffen. Je kunt zelf het beste de zoektocht doen of checken of iemand anders hier een goede tip heeft. Alle universele afstandsbedieningen moeten werken. Zoek er dus vooral één uit die aan jouw wensen voldoet! 

Reageer