Nieuwe TV-Box voor Odido

  • 16 October 2023
  • 39 reacties
  • 924 Bekeken

Vandaag is mijn TV-box ermee gestopt. Geen beeld en geen reactie op de afstandsbediening.

Reset van de TV-box geeft een scherm waarin ODIDO verklaart dat we een nieuw box zouden hebben ontvangen en die nog niet hebben aangesloten.

Geen bericht gehad en geen Box ontvangen.

bel 0800 0092 dan is het zo geregeld.

Na veel en vervelende menu's eindelijk een sprekend iemand aan de lijn.

Nogmaals een reset uitgevoerd en zowaar een algehele upgrade van de app in de TV-box.

Alles doorlopen maar nadat ook de systeemtijd gelijk is gezet, geen beeld.

Volgens de medewerker van ODIDO heel jammer, maar we krijgen een nieuwe box.

Voorlopig geen TV , totdat de nieuwe box(en) zijn ontvangen. Pech gehad.

Ik mag toch hopen dat het verrekend wordt met de factuur.

Dat Odido zo intelligent is dat ik 2 boxen ontvang.

Wat een waardeloze communicatie en minachting voor de klanten.

Als dit een voorteken voor de toekomst is, zal het klanten bestand snel afnemen.

 

Cal van Odido 6 maanden geleden

Hoi @rbode1904, @BramR & @jpdrost, heel goed dat jullie hier melding van maken en sorry voor het ongemak, ik zie jullie graag zo snel mogelijk weer genieten van de mooiste beelden! Kan het toevallig zo zijn dat jullie een eigen router of switch hebben met daarop VLAN 640 voor de TV Box? Graag raad ik jullie aan om dit aan te passen naar VLAN 300 en de TV Box opnieuw op te starten.

Ik verwacht dat jullie vervolgens snel weer tekenen van leven zien op de TV Box, ik ben benieuwd! 🙂

 

PS @rbode1904: op dit moment komen er inderdaad twee vervangende TV Boxen jouw kant op. Het beste kan je nog steeds aanraden om de VLAN aan te passen naar 300, mocht dat nog relevant zijn voor jouw situatie.

Bekijk origineel

39 reacties

Beste Odido,

Ik heb sinds zojuist exact hetzelfde probleem! Na herhaaldelijk resetten steeds dezelfde melding als rbode hierboven vermeldt.

Graag een oplossing. Anders ga ik ook maar bellen.

Mvg, Bram.

Hier hetzelfde probleem. Resetten levert niets op, alleen de melding over een nieuwe tv-box.

Het telefoonnummer waarnaar verwezen wordt, is tot 20 uur bereikbaar. Daar gaat het avondje voetbal (ja, op een telefoonschermpje kan het, met minstens een halve minuut vertraging...).

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @rbode1904, @BramR & @jpdrost, heel goed dat jullie hier melding van maken en sorry voor het ongemak, ik zie jullie graag zo snel mogelijk weer genieten van de mooiste beelden! Kan het toevallig zo zijn dat jullie een eigen router of switch hebben met daarop VLAN 640 voor de TV Box? Graag raad ik jullie aan om dit aan te passen naar VLAN 300 en de TV Box opnieuw op te starten.

Ik verwacht dat jullie vervolgens snel weer tekenen van leven zien op de TV Box, ik ben benieuwd! 🙂

 

PS @rbode1904: op dit moment komen er inderdaad twee vervangende TV Boxen jouw kant op. Het beste kan je nog steeds aanraden om de VLAN aan te passen naar 300, mocht dat nog relevant zijn voor jouw situatie.

Hoi @rbode1904@BramR & @jpdrost, heel goed dat jullie hier melding van maken en sorry voor het ongemak, ik zie jullie graag zo snel mogelijk weer genieten van de mooiste beelden! Kan het toevallig zo zijn dat jullie een eigen router of switch hebben met daarop VLAN 640 voor de TV Box? Graag raad ik jullie aan om dit aan te passen naar VLAN 300 en de TV Box opnieuw op te starten.

Ik verwacht dat jullie vervolgens snel weer tekenen van leven zien op de TV Box, ik ben benieuwd! 🙂

 

Dank voor je reactie. Ik gebruik inderdaad een eigen router, de Fritzbox 7590. Bij Lan-poorten 3 en 4 heb ik de VLAN-id nu gewijzigd in 300:

vlancfg {          vlanencap = vlanencap_fixed_prio;
                        tagtype = vlantagtype_customer;
                        vlanid = 300;
                        vlanprio = 0;
                        tos = 0;
                }
maar het werkt nog steeds niet. Ik krijg wel een andere melding ("Je krijgt T-Mobile TV! We zijn druk bezig met een update zodat jij het nieuwe T-Mobile TV ontvangt. Laat je TV BOX dus nog even aanstaan.”) maar deze melding blijft 'eeuwig’ staan.
 

 

Ook ik heb de VLAN op 300 gezet.

Deze is dus nu gelijk aan de internet poort?!

Hebben jullie nog meer aangepast??

Ik heb de box gereset en deze komt op het scherm keurig met een melding dat de TV-Box is opgestart.

Maar geen TV-beeld!!

Graag verdere toelichting op de doorgevoerde aanpassingen.

mvrgr

Reputatie 7
Badge +6

Je kunt de aparte TV-poorten helemaal verwijderen, dus geen VLAN 300 of 640, maar gewone LAN-poorten. Dan zouden de TV-boxen weer moeten werken.

Heb ik gedaan (op 300), ik had ook iptv 640 eerst. Vervolgens wilde de box een update downloaden, en blijft nu gangen op een welkom scherm. 

Titel: "Je krijgt T-Mobile TV"

"We zijn druk bezig met een update zodat jij het nieuwe T-Mobile tv ontvangt...."

Hier blijft de box nu al uren op hangen. Oplossing? Factory reset?

Vast dank!

Reputatie 7
Badge +6

@BramR Heb je de TV-box op een poort met VLAN 300 gezet of in je LAN-netwerk? Het eerste is sterk af te raden, omdat de TV-box dan zonder beveiliging (firewall) openbaar op internet vindbaar is. Wat betreft de update: dit zou niet zo lang moeten duren. Ik zou 'm gewoon even van de stroom halen en opnieuw aansluiten en kijken wat ‘ie dan doet. Hopelijk start hij dan wel goed door. Er waren eerder wat problemen met het omzetten van dit type TV-boxen. Mocht dat niet helpen en je hebt nog een oude Entone-box, dan zou ik aan een moderator vragen of deze omgeruild kan worden. De nieuwe is bovendien een stuk sneller.

Beste Moderator,

Graag zou ik dan sowieso mijn oude Entone-box willen inruilen. Behalve dat ie traag is, had ik al meer problemen (bijv. "begin gemist" werkte niet meer).

Moet ik daar nog iets specifieks voor doen?

M.b.t. vlan/lan heb ik beide geprobeerd. En resultaat is dat de box oneindig op dat welkomstscherm blijft staan.

Ik zal het vanavond nogmaals proberen. Maar hoop dat een nieuwe box de problemen oplost.

Mvg, Bram.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @BramR, bedankt voor je reactie.

Ik heb je meteen een nieuwe TV Box opgestuurd! Hier hoef je niks specifieks voor te doen, simpelweg de deur openen voor de bezorgen. Wil je ons, na de installatie, een terugkoppeling geven? Alvast bedankt. 

Hartelijk dank hiervoor!

Ik laat wat weten zodra de nieuwe box geïnstalleerd is.

Mvg, Bram.

Hier idem dezelfde issues... Gebeld met de klantenservice. Daar hoor ik 2 verschillende verhalen. 1 dat het een known issue is. En dat ze me een nieuwe box kunnen sturen. Effe later toch niet. Nu mag ik 3 dagen wachten zonder werkende TV tot Odido mij terug belt. Dat geeft de slowgun "wij zijn er voor je" toch jammer.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Burnacid,

Welkom op de Community!

Wat bedoel je precies met ‘dezelfde issues’? Dat je de de melding ‘Sluit je nieuwe TV box aan’ krijgt, dat hij blijft hangen op ‘Je krijgt T-Mobile TV’ of beide? In het eerste geval gebruik je waarschijnlijk een eigen router en heb je op de poort waar de TV-box op aangesloten zit destijds VLAN 640 ingesteld. Als je die verwijdert en er een gewone LAN-poort van maakt, zou het updaten vanzelf moeten beginnen. Is hij al aan het updaten en blijft hij hangen, dan kun je proberen om 'm even van de stroom te halen en opnieuw op te starten. Mocht dat ook niet werken, dan lijkt een nieuwe TV-box me de beste oplossing. Als je hier laat weten of dat nodig is, kan een moderator dat in orde maken.

Beide heb ik gezien. Al vanalles geprobeerd met vlans wijzigen maar geen succes. Gister na het bellen van Odido de originele router er tussen gehangen. Nu krijg ik alleen zwart beeld.

Maar een nieuwe konden ze niet sturen. Ik moet wachten tot ze me terug bellen voor verder onderzoek. 

Hier hetzelfde probleem, geen TV meer via oude Entone tv-boxen. Gebeld met klanten service, instructies op aangeven klantenservice doorlopen, zonder resultaat. Ik zou terug gebeld worden binnen 3 dagen door de technische dienst. Deze belofte blijken ze niet te kunnen waarmaken.

Ik begrijp niet goed waarom ze bij Odido niet gewoon twee nieuwe boxen opsturen, het lijkt mij een duidelijk verhaal. Odido geeft mij als klant het gevoel, dat ze het niets interesseren of ik TV heb of niet. 
Ik ben al klant sinds het ‘Vodafone-tijdperk’, maar als dit niet snel opgelost wordt, kan ik beter overstappen naar de concurrent. Dan heb ik waarschijnlijk sneller een werkende TV-box.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Burnacid, geen zorgen! Met de issues die je ervaart kan ik dit zeker oplossen, door de TV Box om te wisselen. Heb ik toestemming om de TV Box met harddisk om te ruilen? Ik ruil deze dan om voor nieuwer model, dit is een TV Box zonder harddisk. Dit betekent dat je niet kunt opnemen, maar je kunt gelijk bij ontvangst van de nieuwe box Cloud Opnemen aanzetten via My T-Mobile. Je leest hier alles over Cloud Opnemen. Hou er wel rekening mee dat je eventueel nieuwe opnames zal verliezen. Laat het mij weten! Groetjes, Ishana

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Lexie2, goed dat je dit aangeeft! Ik sta voor je klaar en ook voor jou kan ik de TV Boxen omwisselen. Ga je hiermee akkoord? Groetjes, Ishana

Hey @BramR, bedankt voor je reactie.

Ik heb je meteen een nieuwe TV Box opgestuurd! Hier hoef je niks specifieks voor te doen, simpelweg de deur openen voor de bezorgen. Wil je ons, na de installatie, een terugkoppeling geven? Alvast bedankt. 

Beste, zojuist de nieuwe tv-box binnen en geïnstalleerd. Router poort had ik al gewijzigd van 640 naar LAN. En alles werkt naar behoren!

Hartelijk dank voor jullie hulp!

 

Hoi @Lexie2, goed dat je dit aangeeft! Ik sta voor je klaar en ook voor jou kan ik de TV Boxen omwisselen. Ga je hiermee akkoord? Groetjes, Ishana

Heel graag, dank voor je reactie.

Hoi @Burnacid, geen zorgen! Met de issues die je ervaart kan ik dit zeker oplossen, door de TV Box om te wisselen. Heb ik toestemming om de TV Box met harddisk om te ruilen? Ik ruil deze dan om voor nieuwer model, dit is een TV Box zonder harddisk. Dit betekent dat je niet kunt opnemen, maar je kunt gelijk bij ontvangst van de nieuwe box Cloud Opnemen aanzetten via My T-Mobile. Je leest hier alles over Cloud Opnemen. Hou er wel rekening mee dat je eventueel nieuwe opnames zal verliezen. Laat het mij weten! Groetjes, Ishana

Dat is helemaal prima / akkoord

Gisteren mijn nieuwe Amino tv-box aangesloten (ik had Entone). Nu werkt de tv weer, maar pas nadat ik de oude instellingen van mijn Fritzbox had teruggezet (dwz vlan staat nu weer op 640).

Hallo,

Ook ik heb dit zelfde probleem en krijg de melding sluit je nieuwe tv box aan.
Bij het bellen van 0800 0092 krijg je te horen dat de wacht tijd meer dan 15 minuten bedraagt. 
Top geregeld, denk je fijn voetbal te kijken met vrienden.

Ik heb gewoon de standaard router er nog aan hangen en de tv box al geprobeerd te resetten.

Wat een waardeloze communicatie want klaarblijkelijk zijn dit issues die verwacht zijn, anders hadden we deze melding niet gehad.
 

Reputatie 7
Badge +6

@roy1221 Welke router heb je precies? De Draytek en Huawei zijn inmiddels verouderd en hebben soms wat moeite met de overstap naar het nieuwe TV-platform. Een moderator kan deze voor je omruilen. Dat geldt ook voor de TV-box, mocht het toch niet werken.

@roy1221 Welke router heb je precies? De Draytek en Huawei zijn inmiddels verouderd en hebben soms wat moeite met de overstap naar het nieuwe TV-platform. Een moderator kan deze voor je omruilen. Dat geldt ook voor de TV-box, mocht het toch niet werken.

Ik heb inderdaad nog een Draytek router.

Reputatie 7
Badge +6

@roy1221 Het kan helpen om hem een fabrieksreset te geven, maar dan ben je wel eventuele eigen instellingen kwijt. Je kunt ook proberen om de TV-box op poort 1 of 2 aan te sluiten en opnieuw op te starten. De Draytek laten omruilen raad ik sowieso aan, maar dan kun je ondertussen hopelijk toch TV kijken.

Reageer