Skip to main content

We hebben een nieuwe T-mobile TV, en hoewel het gebracht werd als een verbetering, zie ik het als een verarming… 

  1. Zo kunnen we geen 2 programma's tegelijk meer opnemen, en zouden we 5,- meer moeten betalen in de vorm van Cloud opnemen… Dit vind ik de kwalijkste verandering. 
  2. Zelfs al zijn de opnames niet op hetzelfde tijdstip (in mijn geval is het ene programma, in serie opgenomen, op een avond tijdstip, en het andere programma, ook in serie opgenomen, op een middag), dan heb je een conflict en moet je een van de twee verwijderen… 
  3. Ook is het niet meer mogelijk om een opgenomen programma, dat al eens door een ander familielid gekeken is, en op een paar minuten van het einde op stop is gezet, door een volgende persoon te kunnen kiezen om de opname vanaf het begin te laten beginnen. Óf helemaal terugspoelen, wat irritant lang duurt, of helemaal naar het einde, en dan vervolgens weer opnieuw de opname te kiezen in het programma. 
  4. Voor-/achteruit spoelen zou wel 64x zo snel moeten kunnen, maar dit is nog langzamer dan de snelste snelheid voorheen… 

Ik hoop dat deze kwesties gauw opgelost zullen worden, want zo drijven ze ons wel naar een concurrent… 

 

Hoi @ju78 ,

Maak je al gebruik van de nieuwe Animo decoder(s)? Jouw grootste bezwaar van de €5 euro wordt namelijk zo opgelost dat de €5 euro die je nu extra betaald voor een HDD decoder na omruilen wordt vervangen voor de €5 voor cloud recording.  Je hebt zelfs voordeel als je nu meerdere HDD decoders hebt, want cloud recording betaal je per account,  niet meer per decoder!


Hoi @ju78, heel goed dat je dit uiteenzet, zoals Eric terecht aangeeft is dit eenvoudig op te lossen! Naast het voordeel dat je geen cent meer zal betalen kan je ook nog eens zoveel programma’s tegelijkertijd opnemen als je wil. Hierdoor kan je dus alle programma’s op hetzelfde tijdstip gewoon opnemen. Ook het terugkijken van de opname steekt moderner in elkaar, ik weet zeker dat het je zal bevallen. Je zal het vast al gezien hebben, Cloud Opnemen kan je hier aanzetten in jouw My T-Mobile Thuis account: Opnemen en pauzeren.

Ik wens je alvast veel kijkplezier toe! 😃


Ja, ik zie dat toch anders. Ik HAD een goed werkende tv box, waarbij ik meer programma's tegelijk kon opnemen, met zeker ook wel vele uren capaciteit. Maar nu wil T-Mobile daar van af, en iedereen op de cloud hebben... 
Ik betaalde 5,- voor een box met opneemfunctie. Als ik die zou vervangen voor een Amino Aria TV Box, dan verlies ik de optie voor fysieke opnames (lees ik in een andere topic ‘Meerdere problemen na upgrade TV dienst’). Stel dat onze smart TV NIET de mogelijkheid had tot het kijken via de T-Mobile app, dan had ik dus de huidige box moeten behouden, én 5,- extra betalen voor het cloud opnemen… 🙄

Gelukkig blijkt onze TV tóch wel de T-Mobile app te hebben, dus ik ga denk ik de tv-box afzeggen en de cloud optie aanzetten.

Maar ik zie de voordelen nog niet zo met onze situatie van vóór de ‘upgrade’…. 

Dank Eric en Cal voor de antwoorden! 🙂


Reageer