Skip to main content

Gisteren, 20-02-2024, startte ik mijn Odido TV app op en werd geconfronteerd met een (nieuw) inlog account bevestiging. Omdat mij dit bevreemde heb ik met Odido gebeld en gevraagd wat er aan de hand was. De Odido medewerker wist mij geen antwoord/oorzaak te geven. Uiteindelijk heb ik ingelogd op het account en wat blijkt….. het is een nieuwe TV App!

Maar….. wat blijkt…. er zit een bug in deze nieuwe Odido TV App. Namelijk… als je schakelt tussen andere Apps (in mijn geval op een Samsung TV) naar bijv. Netflix en na verloop van tijd weer terug wilt naar de Odido TV App, dan heb je een ‘bevroren beeld’. Maw. je kan geen TV meer kijken. Wel is het mogelijk om tussen de functionaliteiten te schakelen, maar het beeld blijft bevroren. Pas na het UIT- en opnieuw AAN zetten van de TV werkt de App weer. Heel irritant!

Beste Odido medewerker, Doe ik wat fout of is het echt een bug in de nieuwe Odido TV App? Zo ja, dan zo spoedig mogelijk ‘repareren” !

@WilborII zou je het modelnummer van je toestel met ons willen delen?

Op 2019 en 2020 modellen zien we dit probleem niet (de nieuwe Odido TV app start op deze toestellen automatisch opnieuw op), dus ik vermoed dat dit een toestel is uit 2018. Alvast bedankt.


Dat klopt… Mijn Samsung TV is van 2018. Maar….. zoals Odido adverteert, zou de TV app werken vanaf Samsung model 2018! Sterker…. hij wordt ook gewoon geïnstalleerd en dat is van Odido ook een trigger of jouw TV wel- of niet geschikt is voor de Odido TV App. Ik heb de App gewoon opnieuw kunnen installeren!


Dat klopt… Mijn Samsung TV is van 2018. Maar….. zoals Odido adverteert, zou de TV app werken vanaf Samsung model 2018! Sterker…. hij wordt ook gewoon geïnstalleerd en dat is van Odido ook een trigger of jouw TV wel- of niet geschikt is voor de Odido TV App. Ik heb de App gewoon opnieuw kunnen installeren!

De app moet ook gewoon goed werken op jouw toestel uit 2018. Bedankt voor je terugkoppeling. We gaan ermee aan de slag.


Voor de goede orde….. de TV app start wel op, je kan door de functionaliteiten stappen, maar het live TV beeld is ‘bevroren’ …. Het beeld staat vast!

Na een stroomonderbreking heb je na het inschakelen weer bewegend beeld.


Voor de goede orde….. de TV app start wel op, je kan door de functionaliteiten stappen, maar het live TV beeld is ‘bevroren’ …. Het beeld staat vast!

Na een stroomonderbreking heb je na het inschakelen weer bewegend beeld.

Ja - is helemaal duidelijk! Bedankt.


Al sinds de overgang naar T-Telecom/Odido hebben wij PROBLEMEN, dat iedere dag de mediabox NIET werkt, we de hele zaak moeten loskoppelen en opnieuw moeten opstarten. Dit gebeurd meerdere keren per dag !!

Contact met medewerkers lossen NIETS op:

Nieuwe mediaboxen , maakt niks uit

Monteur aan huis , maakt niks uit

bijplaatsen WIFIversterkers , maakt niks uit

ERGO, waardeloos en servicemedewerkers kunnen dit niet oplossen !

Ik hoor van meerdere klantendatabase zij ook dit soort problemen ondervinden, maar daar hoor je van (N)Odido niets van terug ! Behalve een gepeperde rekening voor een waardeloze dienstverlening !

ERGO, ik wil mijn betaalde maandelijkse kosten retour ivm de terugkerende problemen, die Odido niet oplost !!


@Giastu Ik vind het oprecht jammer om jouw ervaring te lezen, dit is niet de bedoeling. Ik zoek graag voor je uit hoe het precies zit!

Ik ben gelijk het systeem ingedoken om het modem en de Mediabox nogmaals uit te lezen. Echter zie ik dat je gebruik maakt van een switch, waardoor ik de verbinding niet kan uitlezen. Wil je alle randapparatuur los koppelen? Dan kijk ik gelijk nogmaals met je mee! 


He,He, eindelijk een reactie……..

Die switch zegt me niks…...wat moet ik me daarbij voorstellen ?? Welke randapparatuur bedoel je dan ?


@Teresa van Odido heeft het over je Devolo's. Kan je de TV Box direct bekabeld op het modem aansluiten en dan de stream testen in plaats van op de Devolo?


Dat moet ik dan even bekijken of dat mogelijk is.

Ik heb namelijk 2 mediaboxen, waarvan de ene ( die in de woonkamer staat) al rechtstreeks is aangesloten , dacht ik en de andere (op de slaapkamer ) via de Devolo’s…….

Maar dat lukt nu niet morgenmiddag pas !


Ik heb de kabel van de Devolo afgekoppeld en in het modem gedaan; met als resultaat, dat ik geen verbinding meer had met internet…….Dat werkt dus niet !


Hi @Giastu , dank je wel voor het laten weten! Ik zie dat je momenteel de Amino Aria 7 TV Boxen hebt. Inmiddels hebben we ook de vernieuwde Mediaboxen. De Mediaboxen werken ook via de wifi, dus dat is ook mooi meegenomen als je voorheen de TV Boxen via de Devolo had aangesloten. Grote kans dat dit vele malen beter werkt dan jouw huidige TV Boxen. Ik ga er dan ook vanuit dat dit de problemen met tv voor jou oplost. Mag ik dit voor je in gang zetten? 


Hallo Demi c.s.

Bedankt voor je info ! Ik hoop inderdaad dat dit onze problemen oplost !

HEEEEEL graag dan die vernieuwde mediaboxen. Dus als je dit in gang wilt zetten , Prima.

Rest mij nog de vraag dat ik - twee wifiversterkers toegezonden heb gekregen van iemand van jullie, maar dat loste het probleem niet op, zodat ik deze wil terugsturen, zoals afgesproken.

Wel moet volgens mij de laatste factuur aangepast worden, aangezien dar die twee versterkers opstaan, die dus niet werken. 

Gr. Bert


Goedenavond,

ik ervaar hetzelfde probleem sinds de nieuwe app!

kan op geen normale manier meer tv kijken, beeld bevriest bij het schakelen tussen de zenders.

 


Hi @Giastu, ik heb je twee nieuwe Mediaboxen opgestuurd. Je ontvangt hier zodadelijk een bericht over, zodra de Mediaboxen verzonden zijn kun je de zending volgen in Mijn Odido. Ook kun je daar de wifipunten meteen opzeggen. Dan ontvang je een e-mail met de retour instructie's. Veel plezier met je nieuwe Mediaboxen! 


Hallo Tommie c.s.,

Bedankt , denk je dat ik zo handig ben om de nieuwe boxen zo aan te sluiten ?

Ik zag dat er een mailtje binnengekomen was, maar nog zonder inhoud voor track & trace.

We gaan het afwachten en zien te installeren,

Drink no water, but wine : They say in Toscany !


@Giastu Ik heb er alle vertrouwen in dat het helemaal goed komt! 😀 Ik zie dat je de nieuwe Mediaboxen net binnen hebt gekregen. Laat je weten of het lukt met de installatie? Mocht je mijn hulp hierbij toch nodig hebben, dan sta ik hier voor je klaar! 


Hallo Demi/Tommie,

De nieuwe mediaboxen zijn binnen en ik ben in staat geweest deze te monteren en in te stellen; dit is een verademing in vergelijking met de oude boxen en………….ik heb (tot op heden) GEEN uitval meer gehad.

De oude apparatuur ( mediaboxen en WIFIversterkers) zijn zaterdag teruggestuurd.

Mijn advies dan ook is om die klanten, die dezelfde problemen gesignaleerd hebben, gauw te voorzien van de nieuw boxen !

GR. Bert de Rooij


Ik kreeg op mijn twee tv s een nieuw app/omgeving. Hele verbetering. Na een paar dagen heb ik nu weer de oude omgeving op 1 van de twee tv’s. (  Samsung Neo QLED 8K 75QN800B (2022)). Het heeft op deze tv ook bijna een jaar geduurd voor dat er een app werkte. Gaan we nu weer dezelfde lijdensweg aanvatten? 


Hallo,

Aanvankelijk werken de nieuwe mediaboxen goed; het enige wat de laatste tijd speelt is , dat het geluid om de haverklap of zachter wordt of helemaal weg is….Alles opnieuw opstarten dan lukt het meestal om het geluid weer normaal binnen te krijgen.

Wat echter blijft is dat er regelmatig een hik in het geluid blijft zitten, op een avond TV kijken betreft dat denk ik zo’n 20 x…...


@R Degros De app is inderdaad teruggezet naar de oude versie op de Samsung modellen uit 2022. Dit komt doordat wij meldingen kregen dat niet iedereen een fijne ervaring heeft met de vernieuwde versie. 

Mijn collega is bezig met het uitzoeken of het mogelijk is om de nieuwe versie op sommige modellen wel weer terug te draaien. Ik ga gelijk navragen of jouw model hier ook voor in aanmerking komt. Ik verwacht hier na het weekend meer antwoord op te hebben. 


Beste allen,

Ik ben degene die deze topic is gestart. Het ging/gaat om de App problemen, niet de mediaboxen. In de topic ‘Odido TV App Update‘ wordt door Odido vertelt dat ze met bugs van de App bezig zijn. Dit is overigens vanaf februari 2024 en kennelijk zijn het veel bugs of het ‘probleem’ is nog niet gevonden.


@R Degros Ik heb zojuist bericht gehad dat het niet mogelijk is op de nieuwe versie terug te zetten op modellen waarbij dit wel goed werkte. Voor nu gaat het TV Team druk aan de slag om de bugs in de versie voor modellen uit 2022 te fixen, zodat deze weer kan worden uitgerold. 

@WilborII Ik ben gelijk gaan kijken of er al meer bekend is. Van wat ik kan zien, zijn de modellen met het bouwjaar 2018 als volgende aan de beurt. Zodra ik hier meer over weet, laat ik dit uiteraard meteen weten. 


Reageer