Nieuwe mediabox vast op koppel afstandsbediening

  • 4 April 2024
  • 9 reacties
  • 80 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 4 reacties

Goedendag,

 

sinds 2 Dagen ben ik klant. Nu ben ik bezig geweest met het aansluiting van de mediabox met Android tv. Nu zit ik vast op het scherm om de afstandsbediening te koppelen. Dit werkt op geen enkele manier. Op advies in een ander topic heb ik als laatste hoop de afstandsbediening op infrarood ingesteld, maar nog steeds zit ik vast.

 

wat kan ik nu nog doen?

Teresa van Odido 29 dagen geleden

Welkom op onze Community! @MTFXNI 

Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik help je graag verder, zodat je snel kunt genieten van de Mediabox! 

Wil je eens kijken via je telefoon of je de afstandsbediening in de wifi lijst kunt vinden? Op de meeste telefoons doe je dit via Instellingen > Bluetooth > apparaten zoeken. Laat je het mij weten of de afstandsbediening zichtbaar is? Ik kijk dan direct verder met je mee! 

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @MTFXNI 

Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik help je graag verder, zodat je snel kunt genieten van de Mediabox! 

Wil je eens kijken via je telefoon of je de afstandsbediening in de wifi lijst kunt vinden? Op de meeste telefoons doe je dit via Instellingen > Bluetooth > apparaten zoeken. Laat je het mij weten of de afstandsbediening zichtbaar is? Ik kijk dan direct verder met je mee! 

Welkom op onze Community! @MTFXNI 

Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik help je graag verder, zodat je snel kunt genieten van de Mediabox! 

Wil je eens kijken via je telefoon of je de afstandsbediening in de wifi lijst kunt vinden? Op de meeste telefoons doe je dit via Instellingen > Bluetooth > apparaten zoeken. Laat je het mij weten of de afstandsbediening zichtbaar is? Ik kijk dan direct verder met je mee! 

Bedankt voor het bericht!

ik kan de box en de afstandsbediening beide als bluetooth apparaten detecteren. Helaas lijkt de box de afstandsbediening toch niet te herkennen. Tevens nieuwe batterijen (you never know) er in gedaan.

Helaas kom ik niet voorbij dit scherm, anders had ik het misschien nog via een Android tv remote control app op een Android telefoon kunnen bedienen

 

 

Reputatie 6
Badge +2

@MTFXNI Dank je wel voor je terugkoppeling. Ik help je graag verder bij het vinden van een werkende oplossing! 

Wil je de ‘Home' en 'OK' knoppen tegelijkertijd drie seconden ingedrukt houden totdat het rode lampje op de afstandsbediening twee keer achter elkaar oplicht? Is de afstandsbediening nu gekoppeld? Ik verneem het graag! 

Net getest. Als ik dat doe dan gaat die non stop knipperen. Maakt niet uit hoe lang ik het indruk

Reputatie 7
Badge +9

Hi @MTFXNI, kan je de Mediabox uitzetten via de knop op de Mediabox en daarna nog een keer proberen te koppelen?

Zie je trouwens bij het opstarten nog het oude T-Mobile logo of het juiste logo? 

Hi @MTFXNI, kan je de Mediabox uitzetten via de knop op de Mediabox en daarna nog een keer proberen te koppelen?

Zie je trouwens bij het opstarten nog het oude T-Mobile logo of het juiste logo? 

Heb ik ook al meermaals geprobeerd. Helaas geen verschil.

ik zie nog het oude T-Mobile logo

Reputatie 7
Badge +9

Ah dan moet de Mediabox nog geupdate worden @MTFXNI! Kan je de Mediabox bekabeld aan het modem aansluiten en 24 uur zo laten staan? Dan voert hij automatisch de update uit en dan moet je het Odido logo zien tijdens het opstarten. Daarna kun je de afstandsbediening koppelen. 

Ah dan moet de Mediabox nog geupdate worden @MTFXNI! Kan je de Mediabox bekabeld aan het modem aansluiten en 24 uur zo laten staan? Dan voert hij automatisch de update uit en dan moet je het Odido logo zien tijdens het opstarten. Daarna kun je de afstandsbediening koppelen. 

Moet de mediabox daarvoor aanblijven?

 Heb de mediabox namelijk al een week aangesloten nu rechtstreeks met de kabel aan de modem

Reputatie 6
Badge +2

@MTFXNI Dank je wel voor je terugkoppeling!

De Mediabox hoeft niet aan te staan om de update door te laten komen. Gezien jij aangeeft dat deze al een week rechtstreeks is aangesloten op het modem, zou de update moeten zijn doorgekomen. 

Ik heb nu vanaf afstand jouw Mediabox een reboot gegeven in de hoop dat dit de update op deze manier wordt uitgestuurd. Wil jij mij laten weten of het daarna lukt om je afstandsbediening te koppelen? Ik verneem het graag! 

Reageer