Skip to main content

Ik heb sinds kort 2 nieuwe mediaboxen met het Android. Wereld van verschil met de oude. Sneller, makkelijker maar wat ik vreemd vind is dat de bluetooth speaker die gekoppeld is met de mediabox niet bediend kan worden qua volume. Je zou verwachten dat eenmaal gekoppeld, je ook het volume kan instellen met de Android afstandbediening. Nu moet ik alsnog met de originele afstandbediening het volume regelen. De soundbar zit al aangesloten via HDMI dus geluid had ik al. Maar ik wil af van al die afstandbedieningen.

Hoi @Jobu,

Je spreekt over een bluetooth speaker en daarna over een soundbar die via HDMI aangesloten is. Spreken we dan over hetzelfde apparaat dat via HDMI is aangesloten op je TV?

Indien het laatste dan kun je via HDMI-CEC e.e.a. bedienen met de Odido afstandsbediening. Uit mijn hoofd kun je deze optie vinden bij instellingen en dan voorkeuren.

Mocht je het niet kunnen vinden geef dan even een gil dan geef ik de exacte plek aan je door.


Hallo @ItsNaud 

Ja sorry misschien onduidelijk beschreven van mij. Het is inderdaad een soundbar van Bose aangesloten via HDMI op de tv.
Geluid moet ik nu bedienen met de Bose ab. Dus ik dacht de Bose via BT te koppelen aan de Android mediabox. Dat lukt inderdaad maar daarna kan ik het geluid niet stellen via de ab van Android. Wel weer via de ab van Bose en dan zie je een andere volumeregelaar in beeld (BT regelaar) Maar ja daar heb ik niet veel aan.

HDMI-CEC staat aan in het menu van Android, maar misschien zie ik iets over het hoofd? Ik zou verwachten dat er ergens een keuze zou moeten zijn dat je het volume via de ab van Android regelt.


@Jobu Check, maar als je de soundbar via HDMI gekoppeld hebt dan werkt het ook niet met de Odido afstandsbediening? Via bluetooth gaat het in mijn ogen sowieso niet werken met de Odido afstandsbediening. Sluit hem weer aan via HDMI en probeer even met de HDMI-CEC instellingen te spelen. Een andere optie is kijken of het via je TV instellingen lukt, bij mij zorgt de Odido afstandsbediening er namelijk voor dat hij het volume van mijn TV aanpast (waarna mijn TV de soundbar weer aanstuurt).

Hierbij de instellingen van HDMI-CEC bij mij, maar nogmaals mijn TV stuurt de soundbar aan en niet de Odido mediabox.

 


@ItsNaud 

Ik heb de instellingen nagekeken (hetzelfde als op je afbeelding bij mijn Android) en wat geprobeerd maar nog geen resultaat.

Verschil bij mij is dat als ik het volume met de ab van Android harder zet, het geluid van de tv zelf harder gaat. Die heb ik altijd uit staan. Dus wat jij zegt dat als je de tv harder zet, het geluid van de soundbar harder moet gaan. Ik ga nog even verder spitten. Dank voor je reacties


Hallo, ik zit met hetzelfde probleem. Mijn vraag is of je dan de soundbar als extern audio apparaat in de TV hebt ingesteld? Anders gaat het volume van de TV toch ook omhoog?

 


@Jobu @horssenp Ik durf niet met 100% zekerheid te zeggen of dit ook werkt met de Bose Soundbar, maar zeker het proberen waard. 

Het is namelijk wel mogelijk om een JBL Speaker via de Bluetooth aan de Mediabox te koppelen, op die manier is het volume wel te bedienen met de bijbehorende afstandsbediening. Laten jullie weten of dit werkt? Ik ben benieuwd! 


Reageer