Skip to main content
Beantwoord

nieuwe mediabox

  • 26 July 2024
  • 8 reacties
  • 101 Bekeken

Sinds 6 juli heb ik internet en tv van odido. Vanaf het begin werkt 1 van de 2 mediaboxen slecht. Er is geen geluid of zacht geluid. Gisteren kreeg ik op het scherm dat er een update is geweest. Toen leek alles goed te gaan. Vandaag doe ik de tv aan en de mediabox loopt vast. 

Heb paar maal aan en uit gezet. Pas na stekker eruit en erin deed hij het weer. Maar weer probleem met het geluid. Op de ene zender heel zacht op de ander niet. Na paar keer heen en weer schakelen is het geluid weer goed. Ik word er horendol van!

8 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Hi @DebbyT, ik ben blij om te zien dat de Mediabox inmiddels weer werkt. Wat het geluid betreft, ik vermoed dat ik hier dé oplossing voor heb! Wil je de volgende stappen volgen: 

1) Ga naar het Mediabox menu
2) Vervolgens op het tandwieltje drukken van de 'settings'
3) Daarna selecteer je de optie 'Device Preferences' 
4) Ga naar 'Display & Sound'
5) Vervolgens dient je te kiezen voor de optie 'HDMI CEC'
6) Zet 'Volume Control' UIT zetten.
7) Als dit eenmaal gedaan is kan je de knop voor 'spraakcommando' indrukken. Dit vindt je bovenin - in het midden van de afstandsbediening
8) Dan moet je hardop zeggen: MAX Volume 

Dit zou de problemen met het wisselende geluid moeten oplossen. Hou je me op de hoogte? 

Beste Nora, ik heb je advies opgevolgd. En vooralsnog lijkt het te werken! Dankjewel!

Debby 

Helaas.. net bij wisselen van zenders weer heel zacht geluid. Nog een keer heen en weer gezapt. Daarna weer normaal geluid. Maar dit is toch niet het zou moeten gaan..

Reputatie 7
Badge +3

@DebbyT Ik had graag gelezen dat deze oplossing blijvend zou zijn. Hoe dan ook, help ik je graag verder het geluid te optimaliseren! 

Onze technische dienst en het TV Team zijn momenteel druk bezig om dit issue te verhelpen. Ik heb meteen een ticket aangemaakt, zodat jouw situatie ook kan worden meegenomen in het onderzoek. 

Alvast super bedankt voor je geduld! 

Ik ben heel verbaasd dit te lezen. Sinds1 juli 2024 heb ik internet en tv van Odido. Gelijk vanaf het begin heb ik problemen met het geluid van de mediabox. Het komt vaak voor dat of het volume niet veranderd kan worden of dat ik helemaal geen geluid heb. Een nieuwe afstandsbediening was ook de oplossing niet. Vorige week dinsdag, 23 juli, had ik helemaal geen geluid meer. Heb van alles geprobeerd; stroomstekker even uit de mediabox, uit het modem etc. Niks hielp. Heb toen gebeld met Odido en toen heeft diegene allerlei stappen met me doorgelopen maar niks hielp, we kregen het geluid niet terug. Hij zou het doorzetten en dan zou ik binnen 3 werkdagen bericht krijgen of het zou opgelost zijn. Na 72 uur niks gehoord te hebben zelf maar weer gebeld, toen kreeg ik iemand aan de telefoon die me eigenlijk niet kon vertellen waarom ik nog niks gehoord had en het nog niet opgelost was. Hij stelde voor om een nieuwe mediabox op te sturen. Daar had ik weinig vertrouwen in gezien alle berichten die ik lees over de problemen met de mediabox. Maar goed, wie weet. Inmiddels is het woensdag en ik heb nog steeds geen nieuwe mediabox. Maar nu las ik gisterenavond deze topic en heb deze geboden oplossing geprobeerd en warempel, ik heb weer geluid! Blij mee!

Waarom is deze oplossing niet geprobeerd toen ik iemand van Odido aan de telefoon had? Hij heeft echt veel stappen met me doorlopen, alleen deze niet. Die nieuwe mediabox hoef ik nu ook niet meer dus kan deze geannuleerd worden? 

Beste Teresa,

Het geluid probleem is er nog steeds. Is er al zicht op een oplossing?

Groet,

Debby

Reputatie 7
Badge +9

Kan je de Mediabox een reset geven en als het opnieuw voorkomt nogmaals de stappen volgen op de zender wanneer het probleem ontstaat @DebbyT?

Beste Tommie,

Dank voor je advies. Echter, ik heb net gebeld met de servicedesk. Nu deed namelijk de andere mediabox (ik heb er twee) niks meer en die waar telkens het geluid heel zacht is, gaf helemaal geen geluid. Je collega vertelde me dat er gewerkt wordt aan het geluidprobleem. Mijn andere mediabox had wifi problemen. Dat is nu opgelost. Maar ik vraag me af voor hoe lang..

Groet, 

Debby

Reageer