Beantwoord

Nieuwe android odido box blijft herstarten

  • 18 March 2024
  • 9 reacties
  • 92 Bekeken

Reputatie 1

Hey, we hebben sinds kort de nieuwe Android mediaboxen van Odido alleen lopen we er met 1 telkens tegen problemen aan.

Hij blijft zichzelf constant herstarten als je hem op standby zet en ook verliest de afstandsbediening constant de mogelijkheid om het geluid te veranderen.

Ik heb hem al een paar keer naar fabrieksinstellingen gezet en gekeken of er eventueel een update was maar hij is helemaal up to date maar het probleem blijft helaas.

Zou deze vervangen kunnen worden? Onze andere Android box doet het perfect.

 

 

icon

Beste antwoord door verkerkk 30 March 2024, 12:11

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @verkerkk, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik zie dat je twee Mediaboxen in bezit hebt. Over welke gaat het? Zou je het MAC-adres kunnen doorsturen? Zou je mij ook kunnen vertellen welke software en firmware versie op de Mediabox zit? Het kan inderdaad een update zijn, de Mediabox dient 48 uur lang bedraad aangesloten te zitten zodat we zeker weten dat alle updates uitgevoerd zijn. 

Reputatie 1

Hi @verkerkk, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik zie dat je twee Mediaboxen in bezit hebt. Over welke gaat het? Zou je het MAC-adres kunnen doorsturen? Zou je mij ook kunnen vertellen welke software en firmware versie op de Mediabox zit? Het kan inderdaad een update zijn, de Mediabox dient 48 uur lang bedraad aangesloten te zitten zodat we zeker weten dat alle updates uitgevoerd zijn. 

Mac adres LAN: D4CFF9E8913C
OS-Versie: 12
OS-Build van Android TV: STTC.220803.001.4410 release-keys
4K TV Box SW Version: V12.8.4410

 

Mediabox zat al langer dan 48 uur aan het internet voor dat ik hem naar fabrieksinstellingen had gereset en het probleem dus al had.

Reputatie 6
Badge +2

@verkerkk Dank je wel voor je terugkoppeling! 

Het kan inderdaad dat de Mediabox in de standby stand herstart, dit komt door updates die er op dat moment worden uitgevoerd. 

Echter zou de volumeregeling wel constant moeten werken. Op het moment dat dit niet werkt, is de afstandsbediening dan nog wel gekoppeld aan de Mediabox? Ook verneem ik graag of de andere knoppen wel werken en wat je precies doet om het (tijdelijk) op te lossen. Alvast bedankt!

Reputatie 1

@verkerkk Dank je wel voor je terugkoppeling! 

Het kan inderdaad dat de Mediabox in de standby stand herstart, dit komt door updates die er op dat moment worden uitgevoerd. 

Echter zou de volumeregeling wel constant moeten werken. Op het moment dat dit niet werkt, is de afstandsbediening dan nog wel gekoppeld aan de Mediabox? Ook verneem ik graag of de andere knoppen wel werken en wat je precies doet om het (tijdelijk) op te lossen. Alvast bedankt!

Hij gaat meteen uit standby nadat hij in standby is gezet dus het lampje gaat van blauw naar rood en dan meteen weer naar blauw, de afstandsbediening is het ene moment wel gekoppeld en het andere moment niet. De zender veranderen werkt dan wel maar het volume aanpassen niet. we gebruiken nu de afstandsbediening van de TV zelf om het volume aan te passen als die van Odido niet werkt.

Reputatie 7
Badge +9

Zou je de afstandsbediening eens opnieuw willen koppelen @verkerkk?  

  • Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op [OK] en [Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.
  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op [OK] en [Thuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.
Reputatie 1

Zou je de afstandsbediening eens opnieuw willen koppelen @verkerkk?  

  • Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op [OK] en [Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.
  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op [OK] en [Thuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

Bedankt voor je suggestie, alleen dit heb ik al 10x geprobeerd 😔

Het rare is het ene moment werkt hij dus zonder problemen, het andere moment houd hij er mee op..
Het is dus niet constant dat hij dit doet, hetzelfde met de Android tv box ene keer gaat hij gewoon normaal in standby andere keer blijft hij zich zelf uit standby halen als je hem in standby zet.

Het andere Android tv kastje werkt perfect zonder problemen.

Reputatie 7
Badge +9

Voor de nieuwschierigheid, zou je de Mediabox die niet goed werkt eens op een andere tv willen uitproberen en de Mediabox die wel goed werkt op die tv willen aansluiten @verkerkk? Ik ben benieuwd of de box het ook op een andere tv dezelfde symptonen laat zien. 

Reputatie 1

Voor de nieuwschierigheid, zou je de Mediabox die niet goed werkt eens op een andere tv willen uitproberen en de Mediabox die wel goed werkt op die tv willen aansluiten @verkerkk? Ik ben benieuwd of de box het ook op een andere tv dezelfde symptonen laat zien. 

Na wat onderzoek bleek het door de Hdmi ARC aansluiting te komen, nu ik ARC uitgeschakeld heb op de Philips TV werkt de box perfect.

Misschien een tip om in de firmware te verwerken en/of mocht iemand dit topic vinden schakel ARC uit.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @verkerkk, super fijn dat je de oplossing hier kon delen, dit is zeker handige informatie! Sowieso geeft de ACR wel wat vaker rare problemen, het is goed voor ons om hier meer naar te kijken.

In dat geval rest mij niks anders dan je nog heel veel kijkplezier toe te wensen dit Pasen! 😉

Reageer